Hier mijn eerste testcase. Ik heb al wel meerdere losse foto's hier op GoT gepost in het solotestcase topic en verzameltopics.
Vanmorgen ben ik met mijn Nikon D50 naar de manege geweest om foto's te maken. Er was enorm weinig licht en dat is de foto's helaas niet ten goede gekomen. Ik heb niet geflitst, want paarden kunnen schrikken
. Waar het op neer kwam, was dus vrij lange sluitertijden, ISO 800 en veel mislukte foto's. Hieronder 9 van de foto's die ik gemaakt heb. Alle foto's zijn gemaakt met mijn Nikkor 50mm F/1.8 @ F/2.8. Ik zal per foto zelf aangeven wat ik wel en niet goed vind.
Bewerkingen: sommige foto's gecropt, rechtgetrokken en wat autobalance, contrast, saturation en noise proberen weg te werken.
#1 Open the door

Wat mij betreft mooie kleuren, verder geen bijzonder onderwerp.

Hoofd is links vrij donker, ben zelf wel content met de foto. Jammer van het fletse weer.

Paard kijkt leuk in de camera. Ook vrij donker maar vind ik niet storend.

Er zat vrij veel noise in deze foto. Heel jammer van de mensen achter het paard.

Persoonlijk vind ik dit een hele gave foto. Jammer van de onderbenen en het oor van het paard op de achtergrond. Foto is volgens sommigen te rommelig.

Paard kijkt mooi in de lens, en stampt met zijn been. De beweging in zijn been vind ik hier wel mooi. Persoon staat net iets teveel achter het paard.

Mooie kleuren en uitdrukking, wel wat te druk.

Lucht is helaas uitgebeten. Het tegenlicht en de belichte grond vind ik hier wel mooi.
#9 Output

Crop van een foto. Ik vind zelf de kleuren en belichting wel mooi.
Mijn favoriet is #5, ondanks dat 'ie wat onrustig is.
Comments welkom
Vanmorgen ben ik met mijn Nikon D50 naar de manege geweest om foto's te maken. Er was enorm weinig licht en dat is de foto's helaas niet ten goede gekomen. Ik heb niet geflitst, want paarden kunnen schrikken
Bewerkingen: sommige foto's gecropt, rechtgetrokken en wat autobalance, contrast, saturation en noise proberen weg te werken.
#1 Open the door

Wat mij betreft mooie kleuren, verder geen bijzonder onderwerp.

Hoofd is links vrij donker, ben zelf wel content met de foto. Jammer van het fletse weer.

Paard kijkt leuk in de camera. Ook vrij donker maar vind ik niet storend.

Er zat vrij veel noise in deze foto. Heel jammer van de mensen achter het paard.

Persoonlijk vind ik dit een hele gave foto. Jammer van de onderbenen en het oor van het paard op de achtergrond. Foto is volgens sommigen te rommelig.

Paard kijkt mooi in de lens, en stampt met zijn been. De beweging in zijn been vind ik hier wel mooi. Persoon staat net iets teveel achter het paard.

Mooie kleuren en uitdrukking, wel wat te druk.

Lucht is helaas uitgebeten. Het tegenlicht en de belichte grond vind ik hier wel mooi.
#9 Output

Crop van een foto. Ik vind zelf de kleuren en belichting wel mooi.
Mijn favoriet is #5, ondanks dat 'ie wat onrustig is.
Comments welkom