Toon posts:

asrock dual sata II 20-pin voeding aansluiting probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik wil op mijn moederbord (dual sata II) mijn voeding aansluiten (tagan 380W), maar als ik de 20-pin stekker van de voeding op het moederbord wil duwen zit er zo'n rond ding in weg (kweet niet precies het dat heet , transistor ofzo??)

Ik heb voor de duidelijkheid twee foto's gemaakt. rode rondje geeft de transistor aan die in de weg zit

http://www.sb-graphics.net/1.jpg
http://www.sb-graphics.net/2.jpg

Ik kan de stekkker er nu zeg maar niet in duwen , want dan duw ik dat ronde ding helemaal scheef. (of kan dat zomaar, lijk mij van niet)?? Het zit er gewoon veels te dicht op, gewoon klem ervoor.

Ik heb ook nog een 4-pins 12V aansluiting opzitten, is het dan de bedoeling dat ik alleen maar die hoef te gebruiken??

alvast bedankt

Verwijderd

Dat is een condensatortje die in de weg zit...
lijkt mij niet echt helemaal normaal dat dat zo is?????

Kun je die condesator echt niet een stukje weg duwen ofzo?
Anders lijkt mij het een beetje een fout in het moederbord....

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Ietsjes schuin moet geen kwaad kunnen, en die losse 4pins moet je inderdaad ook aansluiten :)
Wel raar overigens, ik heb dit probleem nog nooit eerder ondervonden met deze moederbordjes en we verkopen ze toch regelmatig.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Normaal gesproken zou het wel zo moeten passen. Het lijkt er echter op dat jij een voeding hebt met een deelbare 20/24 pins stekker, waardoor deze misschien op dat punt net its dikker is dan een normale. Als het echt niet past zou je kunnen overwegen om dan een 24->20 pins verloop te gebruiken, hoewel 't eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.

Verwijderd

ik heb ook een deelbare 20+4 pins stekker en ook die verdikking die net iets tegen een condensator opkomt. Maar heb em gewoon iets opzij gedrukt, geen enkel probleem. Hiervoor had ik een voeding met enkel een 24pins aansluiting en die paste ook gewoon, je moet dan die overtollige 4 pins er naast laten vallen zeg maar...

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:59
Ik heb precies hetzelfde moederbord, na aankoop van een nieuwe voeding had ik hetzelfde, heb toen niet de condensator opzij gedrukt maar dat stukje plastic wat in de weg zit er voorzichtig afgesneden :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, dat heb ik nu ook gedaan, het stukje plastic weggesneden, en nu past het precies.

Bedankt i.i.g voor jullie hulp
Pagina: 1