dvd>divx>xvid audio opnemen?

Pagina: 1
Acties:

• the tempter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-01 08:37
hoi, voor muziek (electronische) wil ik zinnen uit een film gebruiken.....

hoe kan ik in hemels naam dit opnemen. Of als ik bv een audiospoor heb.... is er een mogelijkheid deze te converteren naar een bruikbaar (mp3,wma,cda) formaat?

wie kan me een beetje op weg helpen?
welke programmas zijn daar goed voor bv......

alvast bedankt

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Auto Gordian Knot (AutoGK) haalt het .mpa (MPEG geluid) uit bijv. mpeg2 (wellicht ook .vob) bestanden bij de conversie naar xvid. In de xvid kun je vervolgens mpa laten zitten of naar mp3 encoden. Als je dat laatste doet staat in de temp map na encoding ook nog een mp3-bestand van de soundtrack.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 17:10

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

met virtual dub kun je uit zoeizo avi's het geluid "rippen". voor dvd zou je dvd2avi kunnen gebruiken, die kan de soundtrack rippen naar .wav

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
Om uit een DVD het geluid te "rippen" kun je een programma downloaden...
bijvoorbeeld DVD audio ripper

• the tempter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-01 08:37
gee tnkx ik zal het eens checken.....

dvd2avi heb ik al dus dat komt mooi uit.
de bedoeling is in ieder geval goed over gekomen.

Zo`n bestand is uiteraard inmens groot wil ik een beetje kwaliteit hebben, denk ik. Nou nog kijken of ik dit in een sampler kan laden of eventueel kan importeren in cubase of ableton.......

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

the tempter schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:39:
gee tnkx ik zal het eens checken.....

dvd2avi heb ik al dus dat komt mooi uit.
de bedoeling is in ieder geval goed over gekomen.

Zo`n bestand is uiteraard inmens groot wil ik een beetje kwaliteit hebben, denk ik. Nou nog kijken of ik dit in een sampler kan laden of eventueel kan importeren in cubase of ableton.......
Wat je ook kunt doen is gewoon SnagIt gebruiken. Die kan gewoon van scherm rippen, en als je windows het toelaat kun je als source "wat men hoort" selecteren. Kun je gewoon opnemen van wat je afspelt, hoef je niet de hele DVD of whatever te rippen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Met DVDDecryper in de Ifo-mode kan je de DVD tijdens het rippen demuxen. Aangezien het je alleen om het geluid gaat, hoeft alleen het geluidsspoor aangevinkt te staan. Vergeet deze niet op demux te zetten.
Dit audiobestand kan je met BeLight omzetten naar diverse andere formaten zoals WAV of MP3. Nu kan je met je favoriete audiobewerkings pakket het juiste stuk eruit knippen.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1