[XP] Waardes in taskmanager kloppen niet.

Pagina: 1
Acties:

• boess
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 14:53
Ik heb onlangs een nieuw systeem in elkaar gezet met o.a.:
- AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939. 2.2GHz. 1MB. Boxed)
- Asus A8N-SLI Premium. nForce4 SLI (Sound. LAN. SATA II. RAID. 1394)
- Twinmos 2GB DDR PC3200 CL 2.5 (2x1GB) Dual Channel Kit

Nu heb ik echter het volgende rare probleem, als ik taskmanager minimaliseer dan zie ik (in dat groene "grafiekje") dat er constant cpu belasting is van rond de 50%. Na openen zie ik echter enkel dat er 99% voor idle processen is en er geen verdere benoemswaardige belasting is op de cpu.

Onderin de taskmanager (bij de totalen) staat echter wel steeds een waarde die tussen de 30 en 60% zit. Ook mijn totale hoeveelheid geheugen staat er als 4 GB vermeld, terwijl ik toch echt maar 2GB heb.

Dit alles dus gewoon terwijl ik niks doe en geen processen heb gestart.

Ik had nog een Security Task Manager gedownload, deze geeft ook geen processen aan welke het verbruik verklaren.

Iemand suggesties wat het kan zijn, of tools om e.e.a. verder uit te kunnen pluizen?

plaatje (lijst is gesorteerd op cpu):
Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/8271/raarcpu5qk.jpg

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Probeer eens zoveel mogelijk processen af te sluiten en te kijken of je dan nog zulke rare waardes meet. Eventueel ook in safe mode eens proberen.

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 23:19
Dat geheugen verhaal klopt wel. Je hebt dan een Pagefile van 2GB ingesteld, plus 2GB extern geheugen maakt samen 4GB

Maar wat wwillem al zei. Probeer eens zoveel mogelijk processen 1 voor 1 te sluiten.

• boess
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 14:53
Geheugen verhaal klopt inderdaad, had ik me even op verkeken.

Het probleem heb ik inmiddels opgelost, in eerste instantie door met process explorer te kijken (http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html), hieruit bleek dat de "ontzichtbare" cpu belasting werd veroorzaakt door hardware interrupts (taskmanager geeft deze balasting niet weer).

Na wat googlen zat de oplossing uiteindelijk in het uitschakelen van de extra sata controller's op het mobo. Nu doet alles het weer zoals het moet.