Toon posts:

Vragen over nieuwe gamePC (gebaseerd op BBG mei)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een nieuwe gamepc kopen waarmee ik de komende tijd wel even vooruit kan en de nieuwste games goed kan spelen. Omdat ik 'm zelf niet wil gaan samenstellen, kwam ik uit bij de BBG van mei (zie reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2006).

ProcessorAMD Athlon 64 X2 4200+ € 348,90
Moederbord Abit AT8, Xpress 200 Crossfire € 114,87
Koeler Arctic Cooling Freezer 64 Pro € 14,65
Geheugen 2 x 1GB PC3200 DDR (TwinMos) € 161,80
Videokaart Club3D Radeon X1900 XT 512MB € 461,98
Geluidskaart Creative Soundblaster Audigy 2 ZS € 70,93
Harde schijf Maxtor DiamondMax 10, 300GB € 95,-
DVD-brander NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash) € 37,75
Behuizing Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) € 98,-
Monitor Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms) € 305,-
.. en nog wat kleine dingen

Een paar vragen:
  • Het totale systeem is aan de prijzige kant. Als ik genoegen neem met wat mindere prestaties, kan het dan niet een stuk goedkoper? Of heb ik dan over een half jaar weer een probleem? En welke onderdelen zouden jullie dan vervangen?
  • Iets specifieker, de grafische kaart en processor zijn (ivm de rest) behoorlijk duur. Is dit echt een verstandige keuze (is 't de prijs waard?) of is het beter om een goedkopere te nemen en wellicht deze over een jaartje te vervangen? In geval van het laatste, moet ik dan bijv. ook het moederbord etc. weer vervangen (ik heb zelf er niet veel verstand van, dus dan zit ik weer te rommelen)?
  • Ik wil graag met 2 TFTs gaan werken (voornamelijk omdat ik dat ook voor programmeren en online games makkelijk vind), zouden jullie dan 2 SyncMasters nemen?
Ik zag trouwens dat ik het gehele systeem bij http://www.sallandautomatisering.nl/ kan bestellen, das dan wel weer makkelijk. Iemand goede ervaringen daarmee?

Okee dan, alvast bedankt en ik hoor graag reacties!!
Sander

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Bij de Shop survey kun je zien of een shop betrouwbaar is en of mensen er goede ervaring mee hebben. Ik heb altijd goede ervaring met Salland gehad, en volgens mij bevestigd de shopsurvey dat ook. Alhoewel de RMA procedure soms wat beter kan, bij mij was mijn boxenset in totaal een maand weg. Dat is best lang, maar ik kreeg wel netjes een nieuwe! :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:03:
Een paar vragen:
  • Het totale systeem is aan de prijzige kant. Als ik genoegen neem met wat mindere prestaties, kan het dan niet een stuk goedkoper? Of heb ik dan over een half jaar weer een probleem? En welke onderdelen zouden jullie dan vervangen?
Je zou kunnen overwegen om een AMD Athlon 64 X2 3800+ te kopen.
  • Iets specifieker, de grafische kaart en processor zijn (ivm de rest) behoorlijk duur. Is dit echt een verstandige keuze (is 't de prijs waard?) of is het beter om een goedkopere te nemen en wellicht deze over een jaartje te vervangen? In geval van het laatste, moet ik dan bijv. ook het moederbord etc. weer vervangen (ik heb zelf er niet veel verstand van, dus dan zit ik weer te rommelen)?
Een tragere videokaart is zeker een optie. De X1900XT is een high-end kaart en daar betaal je voor. Wellicht ben je met een stapje lager veel gunstiger uit.
Voor prestatie vergelijkingen zijn de Tom's Hardware VGA Charts erg handig. Uiteraard kun je nog zoeken naar losse reviews voor meer details over de kaart of voor de kaarten die bij Tom's Hardware niet in de lijst staan :)
  • Ik wil graag met 2 TFTs gaan werken (voornamelijk omdat ik dat ook voor programmeren en online games makkelijk vind), zouden jullie dan 2 SyncMasters nemen?
Ik ben niet zo thuis in de TFT wereld. Op zich lijkt mij dat geen probleem.
Wellicht kun je met de volgende topics de vraag beantwoorden:
[rml][ 17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 4[/rml]
[rml][ 19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 19[/rml]
[rml][ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 5[/rml]
Ik zag trouwens dat ik het gehele systeem bij http://www.sallandautomatisering.nl/ kan bestellen, das dan wel weer makkelijk. Iemand goede ervaringen daarmee?
Salland Automatisering vind ik een erg fijne shop. In de Tweakers Pricewatch kun je er beoordelingen over vinden :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.