Toon posts:

ALS4000 PCI audio driver??

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand bovenstaand kaartje al eens aan de praat gekregen onder Linux/suse?? Zo ja hoe? Want ik krijg het gewoon niet voor elkaar :(

El cheapo kaart (20 tientjes)

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
met opensound gaat dat heel makkelijk, maar das niet gratis.. dus ik probeer nu alsa (maar dat is tering moeilijk)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat valt niet mee, het is mij nog steeds niet gelukt :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik het ook eigenlijk al wel een tijdje opgegeven :), maar als het je lukt om dat sh*t kaartje aan de praat te krijgen hoor ik het graag. :)

• Liquid
  • Niet online
nou zie ik dat in mandrake 7.2 ook een mapje modules staat met de als100.o module.... alleen hoe compile je dat... hhmmm ik begin linux ook heel wat minder aantrekkelijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo ook? :? Ik ben er nog steeds zeer tevreden over! Steeds meer eigenlijk!

Gewoon ff een ander kaartje uit een oude pc halen of een nieuwe kopen. Heb ik ook gedaan.

Op men oude windoos/suse bak draait het kaartje wel. Dus heb ik het kaartje wat daarin zat eruit gehaald en in men nieuwe pc met linux/win2k gepropt.

• Liquid
  • Niet online
nou als ik mijn comp opstart moet winamp worden opgestart... en nu doet ie het niet... dusse weinig zin in linux op te starten.. Tenminste niet langer dan 3 uur... want dan doet ie oss het niet meer.

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

PCR

Schop :o :P

Ik heb dit geluidskaartje ook in m'n comp zitten en die werkt op zich goed in ramen XP maar niet in slackie en ik was benieuwd of er nou al mensen zijn die weten of er al als4000 drivers zijn. Ik heb er eentje gevonden maar daar zit een time-limit op...

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 15:51
Ik heb 't zelfde probleem. Ik heb ook de Avance Logic ALS4000 PCI geluidskaart, alleen in RedHat Linux 7.3 dus geen geluid.

Nu er dus al wat tijd tussenzit, vroeg ik me af, of er al drivers voor gereleased waren, google vind natuurlijk wel veel dingen, maar niet de linux drivers die ik zoek.

En heeft iemand anders misschien een lijst (in noodgeval) van de wel gesupporte geluidskaarten, dan moet ik er maar ééntje daarvandaan kopen.

Sorry voor de kick, maar ik beschouw mijn reaktie weldegelijk als 'geen bullshit' en van een hoge waarde ;) Dus Jotti, waag het niet! :Y)

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

De ALS4000 staat bij de lijst van de door ALSA ondersteunde soundcards op [url="http://www.alsa-project.org/~goemon/"]http://www.alsa-project.org/~goemon/[/url]. Je moet dus de alsa-drivers installeren (staat vast wel op de CD, anders zelf compilen) en met "modprobe snd-als4000" de driver laden. Vervolgens unmuten en je volume opkrikken (amixer, alsamixer, aumix) en je hebt (als het goed is) geluid :)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 15:51
Hij kent de module snd-als4000 niet, terwijl die er toch zou moeten zijn.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:41

Virgil

We're not alone

Ik heb dus alsa-driver-0.5.12a.tar.bz2 gedownload
Maar hoe installeer ik zoiets ?
bvd.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Pagina: 1