Toon posts:

Webstalking - Verschillende page voor verschillend ip?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De laatste 2 jaar word ik gestalked door iemand uit Italie.

Erg vervelend want ze speurt constant het internet af en probeerd informatie over mij te vinden.

Het probleem is echter dat ze er vrij goed in is.
Ik heb namelijk een eigen homepage die ze bijna dagelijks bezoekt.

Ik vind het erg vervelend en vroeg me af of het mogelijk was mijn homepage zo te veranderen dat bezoekers uit Italie gewoon een andere site te zien krijgen.

Aan de hand van het ip-adres zou dat misschien mogelijk moeten zijn.

Als iemand hier ervaring mee heeft en mij kan helpen met de HTML dan zou ik dat zeer waarderen _/-\o_ .

Zeer bedankt, het is erg vervelend als iemand je homepage gebruikt om je vrienden en andere relaties daarna te gaan bestoken met stalk-mail. Ik ben er behoorlijk ziek van.

Zeer bedankt!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:43

SeatRider

Hips don't lie

Je hebt het over een 'ze', dat impliceert dat je weet wie het is. Lijkt het je niet handiger het probleem bij de bron aan te pakken, en 'haar' aan te geven bij bv de politie?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Je kunt ook aangifte doen bij de Nederlandse/Italiaanse politie. Ik weet niet wat ze er dan mee kunnen doen, maar dan heb je het in ieder geval geregistreerd staan. Wellicht dat een belletje naar haar dan al helpt.

Maar om wat voor stalken gaat het dan?

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Als je hosting pakket php ondersteunt zou je heel simpel boven aan elke pagina dit stukje code kunnen zetten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if ($_SERVER['CLIENT_IP'] == 'ip adres van stalker')
{
 header("Location: pagina waar de stalker naartoe moet.html");
 exit();
}
?>

ik gebruik het zelf ook voor mn site :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 13:53 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SeatRider schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:50:
Je hebt het over een 'ze', dat impliceert dat je weet wie het is. Lijkt het je niet handiger het probleem bij de bron aan te pakken, en 'haar' aan te geven bij bv de politie?
Ze doet niks dat verboden is? ;)

@TS: op basis van enkel HTML denk ik niet dat je veel mogelijkheden hebt. HTML is redelijk statisch en daarmee kun je dus niet op basis van een IP wat anders doorsturen naar de gebruiker. Dat zou heel misschien wel met Javascript kunnen, als je daarmee tenminste zaken als de Accept-language header uit kan lezen die de browser stuurt, maar volgens mij kan dat niet. In PHP/ASP/enz. zou het makkelijk zijn: gewoon die header uitlezen, en als hij de waarde "it" bevat, redirecten naar google.it ofzo.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:52:
Als je hosting pakket php ondersteunt zou je heel simpel boven aan elke pagina dit stukje code kunnen zetten:

code:
1
//snip

Werkt ook niet echt bij mensen met een dynamisch IP. :P

[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 27-05-2006 13:55 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:52:

code:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if ($_SERVER['CLIENT_IP'] == 'ip adres van stalker')
{
 header("Location: pagina waar de stalker naartoe moet.html");
 exit();
}
?>

Ik ken niet veel van php, maar het zou toch wel mogelijk moeten zijn om hier een asterix te gebruiken???

code:
1
if ($_SERVER['CLIENT_IP'] == 'ip.adres.stalker.*')

Zo sluit je 254 ip adressen uit, hoogst waarschijnlijk van dezelfde provider...
En de meeste providers zeggen wel dat ze dynamisch zijn, maar geven dezelfde ip's vrijwel continu aan dezelfde accounts.

[ Voor 13% gewijzigd door rdfeij op 27-05-2006 14:01 . Reden: typo ]

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
rdfeij schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:00:
[...]
code:
1

En de meeste providers zeggen wel dat ze dynamisch zijn, maar geven dezelfde ip's vrijwel continu aan dezelfde accounts.
Dat zou kunnenNiet dus, maar als die persoon een beetje slim is pakt ze dan gewoon een anonieme (Amerikaanse) proxy waardoor je er nog niets tegen kunt doen.

[ Voor 5% gewijzigd door KappuhH op 27-05-2006 14:17 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

rdfeij schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:00:
[...]

Ik ken niet veel van php, maar het zou toch wel mogelijk moeten zijn om hier een asterix te gebruiken???

code:
1

Zo werkt dat niet :P Dergelijke truuken kun je wel uithalen in je webserver config, als je daar bij kunt. Anders zul je iets meer php er tegenaan moeten gooien. Met een regexp kom je er in simpele gevallen wel (/24 of /16 blocken), maar als haar ISP moeilijkere ranges heeft moet je je wellicht even verdiepen in hoe je IP-adressen vergelijk met netmasks. (Is ws. wel kant-en-klare code voor te vinden).

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 27-05-2006 14:13 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al het/de advies/reacties;

ik weet wie het is, ik heb er zeker overgedacht via de politie proberen er van af te komen maar ik denk dat dat vrij onmogelijk is.
------------ te veel details -------------

Ik kan via nedstat zien dat de hits komen van : Telecom Italia Group

Hoe kan ik er achter komen welk ip-adres ze gebruikt?

om even aan te geven hoe gestoord dit is: ik update mijn website eens per half jaar, maar ze kijkt er 6 keer per dag naar.

bedankt.

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Miss is het wel gewoon een auto script die iets leuks van je site af ript, wat boeid het nu dat iemand 6x je site bezoekt daar is hij toch voor.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:59

hamsteg

Species 5618

Met PHP en daarnaast een database waarin alle IPs staan en hun land (IP2Country) en je kunt gewoon alle Italianen naar een dummy page leiden. Mocht ze overstappen van ISP of een internet cafe gebruiken dan ben je van ALLE italianen af. Zorg dat de dummy page langzaam laadt (veel content of juist veel plaatjes met niets erop1000x1000 pixels wit, en 1000x1000 blauw en die als 2x2 als image tonen >:) ) misschien houdt ze dan wel een keer op.

Een iets verder gaande oplossing is er voor zorgen dat alleen IPs uit nederland de juiste data krijgen te zien. Dit heeft als extra voordeel dat search sites / bots nooit bij jouw echte data komen en jij dus nooit in zoektermen teruggevonden kan worden. Het nadeel is duidelijk, alleen nederlanders komen op je site.

Verder is het misschien goed om, nadat je bovenstaande hebt gedaan, een aantal zoeksites zelf op jouw gegevens te bekijken en te vragen of cached pagina's verwijderd kunnen worden.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46

defiant

Moderator General Chat
Je geeft aan dat je informatie wilt delen met vrienden en relaties, dat betekent dus dat de rest van de wereld dus eigenlijk niet hoeft te weten dat de homepage bestaat. Wat je dan kan doen is je homepage uitsluiten voor search engines en je informatie op een niet makkelijk te raden url te zetten (mischien zelfs met een paswoord erop). Bijvoorbeeld http://www.domein.com/gpq245y6/index.html.
Als je je relaties op het hart drukt om die url niet te hotlinken of te publiceren is er niks aan de hand.
Vergeet ook niet dat als je een eigen domein hebt, dat je gegevens openbaar zijn.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Je zou ook met een .htacces redirect kunnen werken als het van een bepaalde IP range komt of een bepaald IP adres heeft.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 13:47
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?PHP
if(gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR']) == 'hostnaam.van.stalker.tld')
{
      Die('bla bla');
}
?>

Hostnamen zijn namelijk wel statisch voorzover ik weet

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor al het advies.

mijn isp ondersteunt helaas geen php dus ik zal een gratis host zoeken.
Dat moet wel lukken.

Bedankt.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Suepahfly schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:19:
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?PHP
if(gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR']) == 'hostnaam.van.stalker.tld')
{
      Die('bla bla');
}
?>

Hostnamen zijn namelijk wel statisch voorzover ik weet
Niet helemaal waar. Bij skynet ADSL (in het limietenland) is de hostname gebasseerd op het omgekeerde IP:
Ongeveer iets als dees:
ip: 1.2.3.4
Hostname: 4.3.2.1.skynet.be

Verwijderd

maak er liever het volgende van:

code:
1
die("Tu favanculo! Omerta per te; per sempre -> c'e un' leggi di non perduna!!");

Wedden dat ze dan ophoud :+

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 01:05:
maak er liever het volgende van:

code:
1
die("Tu favanculo! Omerta per te; per sempre -> c'e un' leggi di non perduna!!");

Wedden dat ze dan ophoudt :+
En dat betekent in normaal nederlands? :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Laat ik het zo stellen, als je dit tegen een italiaan zegt, kun je beter rennen dan stil blijven staan ;)

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 15:33
Omerta is de zwijgcode van de mafia, lijkt me geen ideaal en alom gerespecteerd bericht.
Pagina: 1