Dell optiflex g1 upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• biwitch
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-01 13:17
Hoi
ik wil zo'n oud ding(origineel) upgraden, maar ik ben benieuwd tot hoe ver

Ik heb dat apparaat van mijn oom gekregen dus geen verstand van de inhoud.

De schijf was 4,nogwa gig, daar zit nu 30 gb aan
Het geheugen was 78 mb SDRAM, daar heb ik 256 bijgeplugd..

Is daar mogelijk om een cdromdrive er bij aan te sluiten ?
Ik heb dat gedaan maar dan herkent hij hem niet in de bios en start niet op!
In de bios zit een wachtwoord ( wat ik dus niet weet )
kan ik hier dus wat mee ??

Groetjes Ilona (noob)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
OptiPlex :)

Een CD/DVD-drive moet meteen kunnen werken, kijk eens of het apparaat wat aan het einde van de kabel zit wel als 'master' is ingesteld en het in het midden aangesloten apparaat als 'slave'.

Verder kun je op je moederbord ergens een batterijtje zien, door dit los te halen en alle stroom van het systeem af te laten (duurt soms een kwartiertje, soms een hele nacht) wordt alles gereset en kun je je BIOS weer in.

Dit is dus de juiste manier om apparaten aan te sluiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.seagate.com/support/disc/images/ata_cable.jpg
Als je maar één apparaat hebt moet je de Slave leeghouden en alleen de Master gebruiken, en natuurlijk moet je op het apparaat instellen aan welk uiteinde hij aangesloten is :)
Daarna in de BIOS instellen dat dat apparaat aangesloten is, zet hem op 'Auto', dan werkt het wel. ;)

Heb zelf ook zo'n ding hier nog staan, ze zijn soms behoorlijk kribbig met zulke dingen idd..

[ Voor 39% gewijzigd door DarthPlastic op 27-05-2006 13:58 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• biwitch
Ik heb nu de HD en de CDROM op een aparte ide kabel gezet en beide op MASTER gezet.
Hij start nu wel fatsoenlijk op, na een melding: "ALERT! the cover has been previously removed" en dan kan ik kiezen of ik veilige modus wil opstarten of normaal.

Bij beide keuzes start ie opnieuw op dus ik kom niet verder.... Is het nu softwarematig probleem

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

biwitch schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:20:
Ik heb nu de HD en de CDROM op een aparte ide kabel gezet en beide op MASTER gezet.
Hij start nu wel fatsoenlijk op, na een melding: "ALERT! the cover has been previously removed" en dan kan ik kiezen of ik veilige modus wil opstarten of normaal.

Bij beide keuzes start ie opnieuw op dus ik kom niet verder.... Is het nu softwarematig probleem
De mededeling kan je weghalen op deze manier.
En wat zie je dan wel gebeuren nadat je ofwel veilige modus ofwel normale modus hebt gekozen? Een zwart scherm met knipperend streepje? En in de veilige modus is er niks van tekst door het beeld geweest? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• biwitch
Ja eerst laat ie wel van die bestanden zien weet je wel dat geflikker en dan inderdaad dat knipperend liggend streepje

Verwijderd

Ja, je kunt er wel iets mee, een briefje tikken ofzo. Maar ik zou hem gewoon wegflikkeren. Is echt ouwe troep, zo'n g1.

Verwijderd

je kunt in het BIOS komen dmv standaard BIOS passwords (Google er maar even op na) je moet wel weten of je een Award of Phoenix BIOS hebt.

Ik weet niet of er ook standaard Dell BIOS passwords zijn. Anyway, google er maar even op.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 14:29 . Reden: vergeten dat het Dell is, bij Dell moet altijd alles anders zijn. ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:24:
Ja, je kunt er wel iets mee, een briefje tikken ofzo. Maar ik zou hem gewoon wegflikkeren. Is echt ouwe troep, zo'n g1.
MSN? Office? Webgames? Werkt prima op zo'n ding hoor, loopt vaak gewoon XP op :Y)

Diegene die ik hier thuis heb is van mij voorzien van 60g hdd, dvd-brander, heeft 256MB ram en een P3-550.
Loopt superstabiel met WindowsServer2003, gebruikt voor usenet/emule/torrents, brandt ook makkelijk n dvd :)

Als je hem XP kan laten draaien zal hij echt vliegen, probeer dus van 98 af te komen :)
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:27:
je kunt in het BIOS komen dmv standaard BIOS passwords (Google er maar even op na) je moet wel weten of je een Award of Phoenix BIOS hebt.
Dell BIOS, die doen daar vaak niet aan ^^
Gewoon batterijtje n nachtje eruit laten ;)

[ Voor 22% gewijzigd door DarthPlastic op 27-05-2006 14:28 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Hier kunnen we dus weinig mee - je geeft zo goed als geen specificaties (en die je geeft spel je verkeerd) en je lijkt in het geheel niet de FAQ hier of het PMG Beleid bekeken te hebben.

Begin daar eens mee :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.