[IE] Javascript doet IE crashen

Pagina: 1
Acties:

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vreemd probleempje. Ik heb een javascriptje wat ervoor zorgt dat mijn Internet Explorer om een hele vage manier crasht. Het script is vrij simpel. Ik heb drie keuze boxen, en keuzebox 2 is afhankelijk van de 1e, en keuzebox 3 van de 2e. Deze waardes worden via php uit een database gehaald, maar het maken van de keuzeboxen gebeurt aan de kant van de client. Het werkt als het volgt:

In het html formulier zet ik in de 1e en 2e keuzebox een onChange actie. Deze roept de functie aan die de volgende keuzebox moet vullen aan de hand van de geselecteerde waarde. Een voorbeeld van zo'n script ziet er zo uit :

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
// functie om opleidingen array te vullen
function fillArrayOpleiding(sel) 
    {
    var frm = document.frmZoeken;  
    // pak geselecteerde waar uit keuzelijst opleidingssoort
    var soort = frm.opleidingsoort.options[frm.opleidingsoort.selectedIndex].value;

el("opleiding").disabled = false;
    clearcombo(frm.opleiding);

// haal waardes op uit php bestandje
    sResponse = getResponse("maakkeuzelijst.php?type=2&naam="+soort);
    if(sResponse!='') 
        {
        // scheid de verschillende records
        aResponse = sResponse.split("***")

for(i=0;i<aResponse.length-1;i++)
            {
            // scheid de id's van de namen
            aItem = aResponse[i].split("+;+");

// maak een nieuwe optie in de keustlijst opleidingen
            frm.opleiding.options[frm.opleiding.options.length] = new Option(aItem[1], aItem[0]);
            if(parseInt(sel)==parseInt(frm.opleiding.options[frm.opleiding.options.length-1].value))
                {
                frm.opleiding.options[frm.opleiding.options.length-1].selected=true;
                }
            }
        }
    }

De fout ziet er zo uit :

http://www.kortenbout.com/~lost/iefout.JPG

Zoals je ziet komen er allemaal vierkantjes door mijn formulier heen. Deze fout doet zich niet voor in Firefox, maar alleen in Internet Explorer..., en ik heb de script op meerdere PC's getest. Heeft iemand enig idee waar de fout zou kunnen zitten?

:)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En terwijl je aan aan 't debuggen was, op welke regel onstonden die blokjes? Oftewel, met een simpel script neerplempen kunnen wij helaas niks. We verwachten van een topicstart iets meer inzet. Probeer dus dmv alerts e.d. toe te voegen je script te testen. Geeft de FF JS console nog specificieke foutmeldingen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.