Toon posts:

[flash] ff pause....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik ervoor zorgen dat hij "ff pause" neemt tussen twee keyframes, een soort van time out ofso, zonder dat ik daarvoor lege keyframes moet gaan gebruiken...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:03

Pelle

🚴‍♂️

Hoezo zou je dat willen dan? Wat maken die extra keyframes uit?
Ik weet niet of flash er een aparte functie voor heeft, maar je zou in een keyframe een movie kunnen zetten, die net zoveel frames bevat als jij nodig vindt voor de duur van je pauze. Bij de actions van je keyframe zet je de hoofdmovie stop; de 'pauze-movie' die je gemaakt hebt speelt door. Aan het einde van je pauze-movie zet je weer een keyframe, en daar moet je met tell target tegen de hoofdmovie zeggen dat hij weer verder moet spelen. Zo creeer je dus wel extra frames, maar die zitten in een symbol en niet in je main timeline.
Het is ook vast wel mogelijk met actionscript, maar daar ben ik (nog?) niet zo'n held in..

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Pelle: beetje een ehm.....onprofessionele oplossing.

Je kan het doen met een movieclip, tell targets, ingebouwde timer, en meerdere frames omdat je variabelen niet kan gebruiken in zelfde frame (niet om te wachten dus). Nu moet ik het zeker ook nog uitleggen? :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 januari 2001 22:36 schreef McVirusS het volgende:
Nu moet ik het zeker ook nog uitleggen? :P
als 't ff kan wel ja??

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:03

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 25 januari 2001 22:36 schreef McVirusS het volgende:
Pelle: beetje een ehm.....onprofessionele oplossing.
Ja, weet ik. Heb het zelf nog nooit nodig gehad, maar op zich kan het natuurlijk best zo. Is in een halve minuut in elkaar gefietst, en het werkt zoals het zou moeten. Maar ik ben dan ook absoluut geen flash-guru (btw, wat vinden jullie van test.upnet.nl/highline/flash/flashintro.html?)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 januari 2001 22:50 schreef Pelle het volgende:
(btw, wat vinden jullie van test.upnet.nl/highline/flash/flashintro.html?)
oke.....geen antwoord op m'n vraag, maar best wel oke(die flash intro).

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 14:23
Op donderdag 25 januari 2001 22:50 schreef Pelle het volgende:

[..]
Ja, weet ik. Heb het zelf nog nooit nodig gehad, maar op zich kan het natuurlijk best zo. Is in een halve minuut in elkaar gefietst, en het werkt zoals het zou moeten. Maar ik ben dan ook absoluut geen flash-guru (btw, wat vinden jullie van test.upnet.nl/highline/flash/flashintro.html?)
Leuke intro :)

En daarnaast waar het eigenlijk om gaat in deze topic :)
Check deze url eens http://www.flashzone.com/tutorials/timetrigger.html

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 15:14

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

(zucht)

waar dacht je dat ze die frames voor uitgevonden hadden? nou? iemand?

wel: OM JE TIMING TE REGELEN :)

oftewel als je een pauze wilt tussen twee framepjes, dan moet je er een setje framepjes tussen plakken }:O

Stoer; Marduq

Verwijderd

ja gewoon een paar lege frames invoegen
dat lijkt mij de makkelijkste oplossing

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat er misschien een standaard "action" in flash zat, die dit kan,
maar dat is dus niet het geval...

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 14:23
Heb je mijn post niet gelezen ofzo? :P

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Er is wel een manier voor in Flash, om het wat netter te doen via GetTime o.i.d. maar kan zo geen source vinden.. zal nog even kijken. Maar het bestaat.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 00:14 schreef Glorix Jim het volgende:
Heb je mijn post niet gelezen ofzo? :P
ja ik heb het wel gelezen, maar dat is toch geen standaard functie?? (het is idd wel een oplossing), maar ik zoek een makkelijkere

• McVirusS
Op zaterdag 27 januari 2001 00:51 schreef OzBoz het volgende:
Er is wel een manier voor in Flash, om het wat netter te doen via GetTime o.i.d. maar kan zo geen source vinden.. zal nog even kijken. Maar het bestaat.
Ik heb zoiets een keer voor jou gemaakt geloof ik, of tenminste tegen je gezegd dat het gelukt was ;)......weet alleen niet of ik de source nog ergens heb :).

• McVirusS
Op vrijdag 26 januari 2001 13:47 schreef XangadiX het volgende:
(zucht)

waar dacht je dat ze die frames voor uitgevonden hadden? nou? iemand?

wel: OM JE TIMING TE REGELEN :)

oftewel als je een pauze wilt tussen twee framepjes, dan moet je er een setje framepjes tussen plakken }:O
Ben ik niet met je eens, frames kan je uitstekend gebruiken om dingen synchroon te laten verlopen, maar het is absoluut niet geschik om bepaalde dingen exact te timen (bijvoorbeeld 1 sec wachten nadat er iemand op een knop heeft gedrukt ofzo).

Flash heeft een ingebouwde timer die bijhoudt hoelang het Flash filmpje al loopt (in ms)...GetTimer heet dat ding, aan de hand van dat ding kan je wel timen.
Pagina: 1