Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IR1 intern

Pagina: 1
Acties:

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
hoi,

Toen ik bezig was mijn oude P2 pc weer terug aan de praat te krijgen (en dat is nu gelukt) heb ik een IR1 poort gevonden. Dat zou best wel handig zijn omdat ik een GSM met fototoestel heb maar ik die foto's er niet af krijg.

Op Google vind ik alleen info over externe IR poorten met USB maar wat moet ik doen met een interne?

Ik heb info gevonden in het boekje dat er van de 4 pinnen:
1: IRin
2: Ground
3: IRout
4: +5V

Zou er een manier bestaan om zelf het externe gedeelte te maken. Ik dacht zelf als ik een ledje aan de IRin en IRout gang dat het zou werken maar hoe krijg je dan je signaal binnen?

Als er iemand een oplossing ervoor zou weten hoe ik mijn IR poort aan de praat kan krijgen zou het erg handig zijn want zelf weet ik er niets van.

Verwijderd

Een handige site hiervoor is deze . Op deze site staan ook diverse schematjes over hoe je dit het beste aan kunt pakken met zelfbouw. Misschien kun je deze schema's herlijden naar de aansluitingen van het infraroodpoortje dat jij hebt. Om dit echter te doen geef je te weinig info over het poortje dat jij hebt. Als het je zelf niet lukt post dan even een foto of een type dat jij hebt. Dan kunnen we je makkelijker helpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 13:29 ]

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
zit fout in zijn 5 pinnen: ik dacht dat er een lege tussenzat (niet dus)
Nu ben ik op de site aan het kijken en zij noemen het anders:
pin1: Ir-Rxd
pin2: GND
pin3: Ir-Txd
pin4: leeg
pin5: Vcc

Zo zou het dus moeten lukken

THX voor de hulp _/-\o_

(zal mischiens eens kijken of ik het infrarood ding uit mijn oude laptop kan krijgen)