Presentaties met dualscreen opstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 1.126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-07 22:09
Ik moet vanaf volgende week een aantal presentaties regelen op school waar soms een filmpje, foto's of powerpoint dingen op de muur moeten worden geprojecteerd.
Nou wou ik daarvoor een dualscreen opstelling gebruiken (1 beelscherm en 1 beamer), waarbij ik op het beelscherm alles aanstuur en op de beamer de filmpjes/foto's/Powerpoint dingen zie.
Verder komt er nog een tweede beeldscherm naast de andere te staan met een clone van de beamer (zodat ik daar niet de heletijd op hoef te kijken :P ) maar dat is geen probleem omdat de beamer het VGA gewoon kan doorsturen.
Dit wil ik namelijk zodat je niet ziet dat er iets wordt aangeklikt waarna er vervolgens iets start en waar dan nog een speelbalk onderin staat en een muisaanwijzer te zien is.

Ik moet dus op de beamer geen muisaanwijzer of andere dingen zien die ik niet wil zien. Dat lijkt is namelijk erg onprofessioneel. ;)

Hoe kan ik dat het best doen? Of zijn er misschien speciale programma's voor die zoiets regelen? :)

[ Voor 22% gewijzigd door -DG- op 27-05-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

Met PowerPoint heb ik dit al regelmatig moeten doen, moet je gewoon even kijken bij de diavoorstelling-instellingen. En dan 'weergeven op monitor X' en 'weergave voor spreker' aangooien.

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Powerpoint ondersteund dit gewoon. Je krijgt op je eigen scherm de sheet te zien en de volgende sheet als je dat zou willen met een timer zodat je de tijd een beetje in de gaten kan houden. Moet je maar thuis of op locatie even uitvissen hoe je dat instelt.

Heb ik ook altijd zo gedaan, maar dan op een Apple met Office 2004. Ziet er erg mooi uit

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
@blizt & kiddyl

Okee, bedankt.
Ik ga nu even een s-video > scart kabeltje maken zodat ik het hierthuis even kan uitproberen met een tv als 2e beeldscherm (heb namelijk geen 2 vga poorten).

Maar hoe kan ik het dan met videobestanden doen?
Foto's kan ik natuurlijk gewoon in powerpoint zetten.
Maar is er dan ook een videoplayer die zoiets kan? Dus de besturings console op beeldscherm 1 en het afspeelvenster op beeldscherm 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Misschien dat je dat met BSPlayer kunt doen? (Weet ik niet hoor)
Die heeft iig z'n videovenster en controlvenster als 2 aparte dingen ..
Winamp en PowerDVD ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Je kan die filmpjes toch gewoon in je powerpoint presentatie zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Laatst online: 27-07 20:47
-DG- schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:48:
@blizt & kiddyl

Okee, bedankt.
Ik ga nu even een s-video > scart kabeltje maken zodat ik het hierthuis even kan uitproberen met een tv als 2e beeldscherm (heb namelijk geen 2 vga poorten).

Maar hoe kan ik het dan met videobestanden doen?
Foto's kan ik natuurlijk gewoon in powerpoint zetten.
Maar is er dan ook een videoplayer die zoiets kan? Dus de besturings console op beeldscherm 1 en het afspeelvenster op beeldscherm 2...
VLC Media Player kan dit. Je krijgt dan de video UI op de ene monitor, terwijl je op de ander de controls kan regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-07 08:57
zoals 0X55AA al zei, filmpjes kun je ook gewoon in powerpoint plakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Powerpoint is geweldig icm. de presentatie op het tweede beeldscherm zetten kom ik nu achter. :P
Dat gaat allemaal wel lukken. Alleen qua video moet ik nog kijken omdat bijna alle videobestanden die ik heb DivX en die op één of andere gekke manier niet met programma's van Microsoft geopend willen worden. >:)

Maar ik denk dat het wel gaat lukken zo.
Het enige is dat ik nog wel de muis op het tweede beeldscherm zie.
Is daar wat aan te doen?
En is er misschien ook nog wat te doen zodat ik geen vensters naar dat tweede scherm kan slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt

blizt

Wannabe-geek

De muis gewoon op je eerste scherm houden lijkt me? :P
En ik geloof dat je met Ultramon wel kunt zorgen dat bepaalde windows per se op scherm X moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
blizt schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:28:
De muis gewoon op je eerste scherm houden lijkt me? :P
En ik geloof dat je met Ultramon wel kunt zorgen dat bepaalde windows per se op scherm X moeten staan...
Dankje, dat kan inderdaad bij UltraMon. En daar kun je ook dmv hotkeys de muis locken voor je "primary monitor".
Volgens mij ben ik er zo helemaal uit. Allemaal bedankt! _/-\o_
Ik moet alleen nog zien hoe filmpjes in powerpoint werken, maar dat kan ik dus niet hier doen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dat video afspelen in Powerpoint is niet echt ideaal eigenlijk omdat je helemaal geen controls hebt. Of kan dat wel in Powerpoint?

Weet iemand anders dan nog een video programma waarbij je in kunt stellen dat die bij Fullscreen automatisch naar het andere beeldscherm vliegt? of een andere manier om dit misschien op te lossen?
Dus zonder dat je de player naar dat beeld heen schuift, hem op fullscreen zet en de controls weer terug schuift naar het 1e scherm, want dat ziet er dus niet professioneel uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat een keer gehad met gewoon Windows Media Player. Volgens mij kwam dat door een instelling in me Ati Drivers. In die controll centre kon je dat allemaal mooi aanpassen.

Als ik dan een video opende, kreeg ik dat beeld gewoon op mijn 2e monitor. (in mijn geval mijn TV)

Maar sinds ik heb lopen kloten met me drivers doet hij dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-07 08:57
-DG- schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:53:
Dat video afspelen in Powerpoint is niet echt ideaal eigenlijk omdat je helemaal geen controls hebt. Of kan dat wel in Powerpoint?

Weet iemand anders dan nog een video programma waarbij je in kunt stellen dat die bij Fullscreen automatisch naar het andere beeldscherm vliegt? of een andere manier om dit misschien op te lossen?
Dus zonder dat je de player naar dat beeld heen schuift, hem op fullscreen zet en de controls weer terug schuift naar het 1e scherm, want dat ziet er dus niet professioneel uit. :P
als je op het spelende filmpje klikt in powerpoint pauzeert ie em ;)
in ieder geval wel hier met office 2007.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
We doen het nu toch met Powerpoint inderdaad al, gaat wel redelijk, vooral als je vooraf met het monteren van de video's iets rekening daarmee houdt lukt het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
zelf gebruik ik voor video en powerpoint in combinatie gwoon powerdvd....
1. start eerst powerdvd.... sleep venster naar monitor 2 en controls laat je op 1
2. start de ppt presentatie
3. als je je filmpje moet afspelen klik je gwoon in de taakbalk op powerdvd control ding en klik op play
4. terug naar ppt dmv. klikken op de taakbalk op je presenter view :D

ik hoop dat je het een beetje begrijpt :P
Maar op deze manier doe ik het altijd en werkt voor mij perfect :D

edit: voor powerdvd kan je natuurlijk vanwege je DivXjes ook gwoon VLC of WinAmp gebruiken ;)
edit2: srry lees nu pas de datum |:( (shame on me)

[ Voor 15% gewijzigd door Aloys op 07-07-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 13:19
ik heb een aanvullende vraag op dit oude topic. Ik wil op zich hetzelfde als de topicstarter van 2 jaar geleden en ik was al wat verder, maar loop nu tegen een moeilijk probleem aan.

ik heb een presentatie die moet spelen in een theaterachtige opstelling. Ik zit met mijn laptop in de licht&geluid-kamer waar ik de beamer aanstuur.

In de powerpointpresentatie zitten naast 'gewone' slides ook video's (gewoon wmv's). Deze spelen prima af in powerpoint.

Alleen is er het probleem dat wanneer ik mijn eerste beeldscherm uitbreid naar de beamer, het beeld van het filmpje alleen tijdens de voorstelling niet afspeelt. Het geluid is gewoon hoorbaar. Zowel in mijn eerste scherm (waar ik de presentator modus heb openstaan van powerpoint), als het tweede scherm (waar alleen de voorstelling zichtbaar is) zie je dan zwart. De rest van de voorstelling doet het voortreffelijk.

In een gewone videoplayer is de video prima af te spelen op beide schermen, en ook in powerpoint (maar dan zonder de voorstelling aan) speelt de video gewoon af (rechtermuisknop op de video --> voorbeeld). Ik kan zelfs het scherm met powerpoint tussen mijn scherm en de beamer slepen zodat de linkerhelft afspeelt op mijn scherm en de rechterhelft op de beamer! Dus ik zie dan gewoon beeld op beide schermen. Ik wil alleen dat de video ook beeld geeft tijdens de voorstelling.

Om niets te laten zien van mijn controls is het wel zo handig om de presentatormodus te gebruiken op mijn laptop en op het scherm alleen de voorstelling te laten zien, dus hier wil ik het liefst niets aan wijzigen.

Het lijkt me een probleem van de aansturing van de videokaart met het afspelen van een voorstelling? Weet iemand hier een oplossing voor?

• -DG-
Zooo, dit topic was een tijd geleden. :P

Maar het zou iets te maken kunnen hebben met de videodriver. Kun je die ergens in Powerpoint op OpenGL zetten i.p.v. DirectX 3D?
OpenGL werkt bij de meeste programma's veel relaxter op het moment dat je dualscreen met video's wil spelen, maar ik heb geen idee of dat te wijzigen is in Powerpoint

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Je moet gaan zoeken naar overlay :)
Dat moet je bij je videokaart instellingen kunnen vinden.

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 13:19
nou ik heb het opgelost hoor!

wat ik nu doe is van de beamer het eerste scherm maken en van de laptop het tweede scherm. Als je dan in powerpoint instelt dat de voorstelling draait op het eerste scherm en de presentatormodus op het tweede scherm, speelt het filmpje af op de beamer. Dat je dan geen filmpje ziet op de laptop neem ik voor lief.
Pagina: 1