Toon posts:

externe hdd niet meer bereikbaar etc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een externe harde schijf van 300 gb deze was al geformateerd naar NTFS toen ik hem kreeg. dus dat gebruikte ik gewoon. aangezien mijn laptop het meest windows gebruikt.

gister dacht ik ga mijn hdd even defragmenteren toen hij op 67% was bleef hij daar paar uur op hangen toen heb ik dat maar geanuleerd en mijn computer uit gedaan.

toen ik vanmorgen mijn pc aan deed werkte deze harde schijf niet meer soms kan ik hem zien in mijn computer maar dan is het een 0 bytes schijf

als ik hem dan met partition magic probeer te formateren werkt dat niet.

ook file recover programma's werken niet aangezien de schijf word herkend als 0 bytes.

heeft iemand een oplossing om mijn data weer terug te krijgen en/of mijn schijf te formateren ??

alvast bedankt

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:48
Wat merk van schijf is het? Heb je ze zelf in een kastje gestoken of als één geheel gekocht?

Als het een maxtor is, kan je eens proberen hem in een pc te monteren en via powermax een test te doen. Dan weet je gelijk wat er aan mankeert. Indien ander merk, zo daarvoor een diagnostics tool.
Op deze site heb je daar een mooi overzicht van welke tools er zijn voor welk merk.

Een beetje meer info over de schijf zelf zou handig zijn...

[ Voor 37% gewijzigd door FragileM64 op 27-05-2006 13:01 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het als 1 compleet kastje gekocht en er zit een maxtor diamondmax 10 300GB in

ik zal ga powermax nu even downloaden op mijn normale pc en op mijn laptop

edit: ik zie dat ik daarvoor floppy drive nodig heb ik zal wel even een floppy drive instaleren in mijn pc en op mijn laptop gaat dat tooltje dus niet werken

met partition magic kan ik deze harde schijf niet zien

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 13:06 ]

• FragileM64
Das niet nodig, powermax gaat niet werken als je de schijf niet in je pc kan steken. Ik zou het RMA-en als je hem niet meer geformateerd krijgt. 300gig schijf is nog niet zo oud dus je zal wel garantie hebben. T'is mss wel zonde van de data.

The PowerMax diagnostic is not compatible with External Hard Drives or Network Storage devices.

[ Voor 44% gewijzigd door FragileM64 op 27-05-2006 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu in mijn normale pc zitten via een ATA kabel

dus dan werkt dat wel lijkt mij

edit: data boeit me niet zo heel veel er staat niet zo heel veel belangrijks op dus als de hele schijf gewist wordt oid dan is dat niet heel erg ernstig

en dat zogenaamde RMA'en hoe doe ik dat :P

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 13:13 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat je 'm niet gekocht heb om hem vervolgens in je PC te bouwen.
Dus als het garantie is gewoon terug brengen (ff niet zeggen dat je 'm hebt uitgebouwd en in je PC hebt gebouwd. Anders is gelijk je garantie 0,00)
[update]
en dat zogenaamde RMA'en hoe doe ik dat
Gewoon retour naar de winkel!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
is er geen andere manier dan terug brengen naar de winkel?

Verwijderd

:? is dat een probleem dan???
Je zou het anders via Maxtor rechtstreeks kunnen proberen, maar sneller zal het daarmee zeker niet gaan.
Ik weet niet hoe oud ie is, maar als ie net een week of 2 / 3 oud is ofzo heb je kans dat ze 'm ter plekke omruilen.
Dat is wel de snelste en makkelijkste methode!

• FragileM64
Ja eigenlijk mag je hem niet uit het doosje halen, anders vervalt dikwijls al je garantie. Vandaar dat ik in mijn tweede post zei dat het niet nodig was...

Zie dat je hem straks terug onbeschadigd in het doosje steekt en dat er geen uiterlijke kenmerken waar te nemen zijn! Het zou zonde zijn dat je nu ook je garantie kwijt zou zijn.
Voor hem terug naar de winkel te brengen heb je uiteraard wel de aankoopbon nodig. Als je hem naar maxtor wil sturen kan je eerst de diagnostics tool runnen en als hij niet correct werkt de foutcode opschrijven. Dan de instructies op hun site lezen en hem terug sturen. Je kan trouwens online checken bij maxtor of je hem wel mag terugsturen.
klik voor link

[ Voor 43% gewijzigd door FragileM64 op 27-05-2006 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is door de winkel in elkaar gezet doosje het doosje is van acomdata.

FragileM64: je link doet het niet echt er staat alleen dit " <. "

• FragileM64
Daar kan ik niks aan doen, daarstraks deed hij het nog wel. Als je via de maxtor site zelf gaat dan werkt het ook niet meer.
Gewoon ff wachten, ligt plat ofzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:05:
het is door de winkel in elkaar gezet doosje het doosje is van acomdata.
Zeg dat dan gelijk.
Dan hoef je bij Maxtor al helemaal niet aan te komen omdat je HD blijkbaar wel goed werkt.
Je zal dan toch naar die winkel terug moeten!
Waarschijnlijk heeft de interface in dat doosje het begeven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:59:
[...]

Waarschijnlijk heeft de interface in dat doosje het begeven.
dat denk ik niet want de schijf doet het ook niet als ik hem met een IDE kabel aan sluit los in mijn pc
Pagina: 1