Toon posts:

ineens bootscherm? 80Gb data naar de klote? slik..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey lui,
Ik had gister mn pc uit elkaar gehaald om m ff goed stofvrij te maken.. vervolgens weer in elkaar gezet...
Kan ie windows niet meer vinden.. dus vraag ie om een bootdevice..
ik dacht dat ie misschien mijn HD niet kon vinden.. maar in de bios geeft ie deze wel weer..
Hoe los ik dit op? er is me verteld dat ik een partitie kon maken op mn hd om er vervolgens windows op te installeren.. maar als ik me niet vergis moet je de hele HD eerst formatteren om vervolgens een partitie ta maken.

als er geen oplossing is.. heb ik nog een vraag..
stel ik koop een nieuwe HD erbij.. installer daar XP op.. vervolgens maak ik die oude HD slave..
normaal gesproken kom je bij de data van de hd... maar hoe zit dan met de user? want ik heb bijna alle belangrijke data in mijn user account staan.. en mijn user account is beveiligd..
hoe zou ik daar bij kunnen komen?

alvast bedankt voor jullie reacties

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:49

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Lijkt erop alsof alleen de bootvolgorde niet goed staat ( of het type van de harddisk LBA/Large/Normal)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Inderdaad. Herinner je je bootvolgorde nog? Sowieso zou ik me maar niet al te druk maken over je data. Je kan eventueel met een Knoppix CDtje je data altijd nog wel terughalen ;)

Verwijderd

Topicstarter
uhmm bootvolgorde? uhmm ik dacht hd-cd-usb... kan dat?
maar het vaage is dta ik niets heb gedaan.. uit elkaar en dan weer in elkaar..

Verwijderd

Heb je IDE kabel van je HD wel in dezelfde connector gestopt als waar die eerst zat?

Verwijderd

Topicstarter
yep.. alles zit precies waar het zat.. had alles nog voor de zekerheid genoteerd
uhmm ik zit ff in de bios te zoeken.. waar staat de bootvolgorde?

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:35
Is het een BIOS melding of een melding van XP?

Probeer je disk eens als slave in een andere PC...

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Misschien master en slave omgedraaid op je IDE kabel. De master moet helemaal achteraan geloof ik.

Verwijderd

Had ongeveer hetzelfde laatst ook. Heb jij je cd speler op de zelfde ide kabel zitten als de HD? dan moet je die eerst ff losmaken en kijken of die dan opstart want dat was bij mij wel het geval. Dus probeer eerst alleen ff je HD. Dan kun je daarna verder klooien en kijken waar de fout zit d.m.v. het steeds verwisselen van ide kabels etc.

Verwijderd

Topicstarter
heb al zitten klooien met de kabels.. lukt ook niet.. heb nu gewoon hd aan 1 kabel en dvd+rw aan de andere kabel
Pagina: 1