Toon posts:

pc boot niet meer na poging tot flashen 6800le

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd mijn 6800le te flashen daarbij heb ik eerst de eeprom (straps) geformateerd.

straps m <straps> Change soft straps.
format is: AND Mask 0, OR Mask 0, AND Mask 1, OR Mask 1

helaas heb ik hierna mijn pc gereboot in plaats van een nieuwe bios te flashen, en nu blijkt mijn pc haken bij processor initialization "This will shows information regarding the processor like brand name system bus etc."

Het gaat hier om een MSI Neo2 Platinum

het vreemde is dat ie wel langs de vga bios sign-on gaat.

als ik alleen mijn pci kaartje er in heb zitten start ie wel goed op

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 07:24
Tjah dan ligt het aan je gfx kaart he... Als het goed is kan je als je met een PCI gfx kaart opstart, een nieuwe BIOS in je AGP kaart flashen...

Verwijderd

Topicstarter
eX0duS schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:42:
Tjah dan ligt het aan je gfx kaart he... Als het goed is kan je als je met een PCI gfx kaart opstart, een nieuwe BIOS in je AGP kaart flashen...
het probleem is dat me als me AGP kaart erin zit samen met mijn pci kaartje het systeem niet opstart.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 07:37

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:46:
[...]

het probleem is dat me als me AGP kaart erin zit samen met mijn pci kaartje het systeem niet opstart.
Kan je niet instellen waar hij eerst van op moet starten? eerst van PCI, dat hij daar meer prioriteit aan moet geven? Bios wil met PCI en AGP erin denk ik van AGP starten maar dat luk niet.

Als je alleen PCI erin hebt zitten dan denkt hij dat dat de enigste GPU is, als je ze beide erin hebt zitten geeft bios de voorkeur aan AGP denk ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Beugelfles op 27-05-2006 11:51 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
grolschbeugel schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:50:
[...]

Kan je niet instellen waar hij eerst van op moet starten? eerst van PCI, dat hij daar meer prioriteit aan moet geven? Bios wil met PCI en AGP erin denk ik van AGP starten maar dat luk niet.

Als je alleen PCI erin hebt zitten dan denkt hij dat dat de enigste GPU is, als je ze beide erin hebt zitten geeft bios de voorkeur aan AGP denk ik.
dat klopt ja :) , in de bios ergens init first op PCI zetten

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft helaas geen zin zodra ik de videokaart er in duw, start het systeem niet meer.

en blijft hangen bij: processor initialization "This will shows information regarding the processor like brand name system bus etc."

ik heb hem al geprobeerd op het systeem van mijn vriend en daar precies het zelfde :|

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:13:
Dat heeft helaas geen zin zodra ik de videokaart er in duw, start het systeem niet meer.

en blijft hangen bij: processor initialization "This will shows information regarding the processor like brand name system bus etc."

ik heb hem al geprobeerd op het systeem van mijn vriend en daar precies het zelfde :|
terug naar de winkel dan maar :) alsof ze dat gaan nachecken :)
Pagina: 1