Toon posts:

Tegelijk kopieren naar 2 verschillende schijven?

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een rare vraag maar is het mogelijk als ik een 4gig compact flash naar een laptop wegschrijf "interne schrijf" dat de bestanden tegelijkertijd op een 2e "externe usb/firewire schrijf komen"?

Als je normaal meerdere kopieer activiteiten opstart dan gaan ze meestal 2x zo traag is dit omdat er dan dubbel gelezen word van het bron medium?

Is hier speciale software voor / truukje of moet ik maar een laptop met raid 1 zien te fixen.

Soort van software raid misschien?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 05:23
dat maakt niet echt veel uit aangezien ook 2 keer geschreven moet worden, RAID is heel wat anders dan wat je denkt :)

[ Voor 73% gewijzigd door Moning2 op 27-05-2006 15:09 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hoewel het een kunstgreep is, is er natuurlijk wel software dat real-time data van lokatie A naar lokatie B kan kopieren. Ik denk aan meuk als robocopy desnoods.

Je zou dan kunnen instellen dat als je van je CF copieert naar de HD, dat gelijktijdig de data van je HD naar een andere (externe) HD gekopieerd wordt. Dan moet namelijk de CF nog steeds slechts lezen, dan moet 1 HD slects schrijven en moet de eerste HD lezen en schrijven tegelijk. Aangezien HD's vele male sneller zijn dan CF, denk ik dat het in praktijk nauwelijks merkbaar is als deze tegelijk moet lezen en schrijven.

En het resultaat is hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
hi... sorry voor de late reply, heb ff naar robocopy gekeken maar zag dat het een console progje was... daar kan ik een leek in het veld niet mee laten werken. tenzij je makkelijk een snelkoppeling kan maken op je desktop die de actie voor je uitvoerd.

Ben nu aan het experimenteren gegaan met software raid via een XP registry hack en dynamische schrijven. Dit werkt.

Al geeft het zelf voor een 2e keer wegschrijven van data naar een extra schrijf een veiliger gevoel. Zal alleen nog experimentere met stroom uitval en werken met maar 1 schrijf van de software raid.

waren er ook niet betaalbare en vooral kleine externe raid oplossingen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 22:13 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb hier een url naar een website van iemand die dat programma aanbied als niet-console iets maar gewoon als windowsding.
http://randysimons.com/pagina_94_NL.xhtml
http://software.randysimons.com/apharbackup/apharbackup.zip

Spreekt voor zich indien je de kunstgreep nog zou willen gebruiken

externe raid komt nog niet gek veel voor.........

[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 31-05-2006 22:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gaaf ziet er eenvoudig uit zal ff kijken of ik het draaiende krijg.

Nog bedankt voor de snelle replies!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ehh mensen superbedankt, het werkt en is nog makkelijk ook.

grtz

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Graag gedaan ;)

Verwijderd

en waar kwam jij voor in het helpen van dit persoon :+

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 20:23
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 01:29:
en waar kwam jij voor in het helpen van dit persoon :+
GoT is 1 natuurlijk :>

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:52:
Ehh mensen superbedankt, het werkt en is nog makkelijk ook.

grtz
Ik heb het progje gemaakt. O-)
Pagina: 1