Game laptop keuze

Pagina: 1
Acties:

• SpicyVokda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-02 07:52
Hoi,

Ik ben op het puntje een nieuwe laptop te kopen (ivm studie) Maar ik wil der ook aardig wat games op kunnen spelen. Ik speel nu GW, X-3 en nog een paar regelmatig. Maar ik wil ook voorbereid zijn op de toekomst. Dus moet het een goede cpu & een goede gpu hebben. Ik heb zelf al wat gezocht etc. maar ik wil tog nog ff jullie prof mening ;)

De keuzes zijn uit de dell, asus, en des noods Alienware (dat word dan wel aardig diep in de buidel tasten). Maar wat denkje jullie welke de beste is? men budget is rond de € 2000. maar egt niet meer.

Hier zijn de mogelijkheden:
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
http://www.asus.nl/produc...56&model=1010&modelmenu=1
http://www.asus.nl/produc...34&model=1006&modelmenu=1
http://www.asus.nl/produc...34&model=1035&modelmenu=1
http://www.asus.nl/produc...34&model=1036&modelmenu=1
http://www.alienware.com/...-9700&SubCode=SKU-DEFAULT

nja, deze heb ik zelf op het oog. Wat denken jullie?

Als jullie ook andere leuke notebooks weten mag ke die hier ook ff noemen.

Alvast bedankt,
Szaby

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik denk dat je beter hier op GoT even wat rond kunt neuzen in verschillende topics, daar staan de meeste userervaringen wel in. Verder heb je niet echt veel info gegeven, wat voor processor wil je? Hoeveel geheugen? Hoe groot moet de hardeschijf zijn?
offtopic:
Groeten hoeft ook niet op GoT

• SpicyVokda
nja, ik heb gelezen dat de intel core duo's beter zijn met gamen dan de turions...of was het andersom?:O De geheugen moet 512 of 1024 zijn. Kan ik later tog wat meer bijdoen als het moet.
De HD dat maakt niet zo veel uit, alleen hij moet 7k rpm hebben. Niet die van 5400. Ik heb een usb HD van 360 GB, daar staat bijna alles van mij op. Ik wil denk alleen wat games, wat programmas, en studie stuff op de laptop hebben. Denk dat 60 gb wel voldoende is, en als niet dan een van 80. De video kaart moet minstens een x1600 zijn. Een 7600, 7800 of 7900 go zijn het beste denk ik. Hoewel de 7900 go's wel aardig aan de prijs zijn :(.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:13

Hoogie2004

Whohooooo

Vergeet niet dat een 17" scherm veel zeulwerk word als je em meeneemt naar school ofzo... (de eerste laptop die ik van je bekeek had al een 17" scherm, daarna al niet meer verder gekeken)

My iRacing profile | Strava

Verwijderd

je kan ook naar de nieuwe XPS kijken, qua prijs gelijk aan die alienwar maar wel een mooie dual core :)
je komt dan met 1 jaar garantie, op ong 2100
het is iets boven je budget maar wat een beest heb je dan :9~

als dat je teveel is, moet je 1 van de laatste 3 asus nemen, de x1600 is een mooie mid-end GPU

maar de 7900 GS is echt wel wat beter

edit: @ hierboven
het is duidelijk dat t ong een desktopvervanger wordt, en zo zwaar is 17" ook weer niet
3 kilo is toch niet zo zwaar, waar gaat dat heen met de conditie van de tweaker van tegenwoordig.
mijn schooltas weegt minstens 8 kilo

en @ TS hierboven: voor gamen is 1 gig een must, de turion en de P-M zijn nagenoeg gelijk is prestaties met zelfde clock. dus daar niet op letten

en denk eraan dat een 2 gig core duo een D940 er makklijk uittrekt he ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 12:12 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met Hoogie ^^^.

Ik heb zelf een Acer Aspire 1692 WLMi, best een aardig dingetje en voor mij absoluut toereikend, maar die begint nu natuurlijk te verouderen qua specificaties, dus dat is voor jou geen optie meer.

Ik wil je wel wat andere tips meegeven: Als je het ding voor je studie gaat gebruiken let dan op een paar dingen:
- hoe jij omgaat met je spullen. Kan de laptop dat aan?
- Je tas: bescherm je laptop goed, bezuinig niet op een stevige beschermende tas.
- Verzekering: daar zitten veel haken en ogen aan als je je laptop naar school sleept.
- Het gewicht van de laptop. Mijn laptop is 3 Kg, maar met de benodigde randapparatuur en boeken is dat bij mij ook direct het absolute maximum. Meer zou ik niet willen meeslepen, zeker niet met het OV.
- 15,4" is naar mijn mening groot zat, voor schoolwerk. (ik teken bijvoorbeeld in Autocad op de laptop, nog nooit gebrek aan ruimte gehad) Het voordeel is dat je tas ook niet direct gigantisch hoeft te zijn.
- Accutijd. Ik weet het, op school heb je meestal wel een stopcontact in de buurt, maar dat is niet altijd zo. Houd daar rekening mee.
- Hoe is de service als je laptop kapot gaat? Ga er gewoon vanuit dat je laptop tijdens je studie kapot gaat, en dat het alleen een kwestie van tijd is. Dan ben je goed voorbereid wanneer het je echt overkomt.
- En daarna ga je pas op de specs letten.

Moraal van mijn verhaal: als je het ding voor je studie nodig hebt, zou ik me daar eerst op concentreren, en als je dan ook nog games kunt draaien is dat alleen maar mooi meegenomen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• SpicyVokda
Moraal van mijn verhaal: als je het ding voor je studie nodig hebt, zou ik me daar eerst op concentreren, en als je dan ook nog games kunt draaien is dat alleen maar mooi meegenomen. ---> dus yglux, is het beter om deze laptop te nemen voor studie, en dan voor games dan ff men desktop upgraden?

En die punten zijn best handig ;) K zal weer es op internet gaan zoeken, en op je punten letten :D

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:13

Hoogie2004

Whohooooo

SpicyVokda schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:45:
Moraal van mijn verhaal: als je het ding voor je studie nodig hebt, zou ik me daar eerst op concentreren, en als je dan ook nog games kunt draaien is dat alleen maar mooi meegenomen. ---> dus yglux, is het beter om deze laptop te nemen voor studie, en dan voor games dan ff men desktop upgraden?

En die punten zijn best handig ;) K zal weer es op internet gaan zoeken, en op je punten letten :D
idd. Je kunt om mee te nemen naar school beter een mobiele laptop pakken, niet zo'n 17" bakbeest, maar een 15,4 of zelfs 14", en dan lekker wat accuduur(mits je op school ook keihard wil gamen, dan moet je dit gewoon doen :Y) ), en met het resterende geld je desktop upgraden.

My iRacing profile | Strava

Verwijderd

Is de Asus W3J niks voor je. Licht, niet te groot (14"widescreen), maar wel behoorlijke specificaties om ook spellen te kunnen spelen!
W3J @ laptops4u

• SpicyVokda
Wat denken jullie van deze?
http://www.laptops4u.nl/info/hel80-stel-zelf-samen-984.html
ik heb nog nooit van hun gehoord...deze laptop ziet er aardig goed uit, al zeg ik het zelf.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En met welke configuratie?

Trouwens, als student kun je software kopen bij www.surfspot.nl, tegen lage prijzen. Je hebt er alleen je inloggegevens van je schoolnetwerk nodig. Er is software met een tijdelijke licentie, maar de studentenlicenties van Microsoft zijn onbeperkt geldig. Zo kost windows Xp Pro + Office 2003 samen rond de € 90,-. (exacte prijzen zou ik moeten opzoeken) Misschien een handige tip, dan hoef je die niet bij je laptop te kopen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• SpicyVokda
deze d8 ik zo:

HEL80 Stel zelf samen
- Processor Intel Core Duo T2400 (1.83Ghz; 667Mhz FSB)
- Harde schijf 60GB S-ATA 7200RPM
- Geheugen 1024MB DDR2 533Mhz (2 x 512)
- Besturingssysteem Géén besturingssysteem
- Pixelgarantie Pixelgarantie (8 dagen)
- Verzekering Geen laptopverzekering (<--- deze krijg ik via men bank)
- Software Geen extra software

Is, goed, ik gaa ff kijken. Klinkt lkkr ;)

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wanneer heb je 'm precies nodig. Anders kan je nog kijken naar deze laptop. De Fujitsu-Siemens Amilo Xi 1546. Meer info is hier te vinden.

Samengevat
- Intel Core Duo processor t/m de T2700
- 17" inch (1440*900 of 1920*900)
- Maximaal 2GB DDR2-ram 667mhz
- Ati mobility radeon x1800 met 256mb gddr3 geheugen (Avivo, DVI-I met DHCP)
- Intel pro/wireless 3945 + bluetooth
- 2 * SATA HDD 5400rpm

In duitsland wordt deze laptop al pre-geleverd vanaf € 1.700. Dan heb je een T2300 (1,66 ghz) met 2*80GB 5400rpm en 1024 DDR2-667 ram. Voor 2.200 krijg je dan T2500 (2 ghz) met 2*100Gb en 2048 DDR2-667 ram. Zie bron

• SpicyVokda
Ik heb hem zeg maar begin volgende schooljaar nodig...dus niet egt snel. Maar dat laptop lijkt me best ownage..Het is wel 17 inch...maar hiervoor wil ik best een 17 inch gebben. K chek wel ff hoe duur hij hier in nederland wordt. Als hij neit te duur wordt zeg maar rond 2000 dat koop ik em wel. Of ik neem 1 van rond 1000 à 1500 en dan upgrade ik verder men desktop. kan ook. Maar moet ik nog zien.
Pagina: 1