Toon posts:

Langzame dood en rare geluiden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is gebeurd:
  • mijn pc start af en toe niet op, en blijft hangen net na de POST (waar hij mijn raid gedoe weergeeft). Of halverwege de POST en dan blijft het HD lampje lekker brandne. Maar je hoort niets en de pc doet verder niets... met een simpele aan en uit is het opgelost.
  • Eergisteren is mijn 6800GT (4 maanden oud) overleden. Zonder aankondiging, tsjaakkaa, trekt zichzelf de stekker er uit. Kan gebeuren denk ik dan.
  • Vandaag... stopt mijn Razor Copperhead er opeens mee. Hij reageert wel op de knoppen, maar hij is zo dood als een pier.
Nu valt mij het volgende op... geen idee of het er wat mee te maken heeft. Maar tijdens het opstarten hoor ik nu steeds een geluidje. Het geluid krijg je ook als je heel spastisch en te vaak op DEL drukt om in de bios te komen. Alsof iemand een knop ingedrukt houdt... heel vreemd.. maar in windows of word is er niets aan de hand.

Moet ik nu nog een oude/nieuwe AGP mobo kopen? (heb na de dood van me 6800 een 7800 besteld) Of heeft iemand een andere idee? Ik heb het gevoel dat mijn Asus A7N8X stervende is...

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik zou inderdaad serieus overwegen een ander boardje te bestellen. Zo hier en daar zijn deze nog wel te vinden voor socket A CPU's.

Mocht het budget je niets uitmaken zou je voor een nieuwe CPU/mobo combi kunnen gaan en in dat geval voor een bord kiezen met PCI-e en AGP

Powered By C8H10N4O2

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Alternate heeft nu een socket A moederbord van Axper in de aanbieding voor maar € 25,00.

Er is idd een moederbord met een AGP poort en een PCI-e poort maar dat is een socket 939 bord van Asrock namelijk de 939DUAL-SATA2 deze kost +/- € 55,00.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat houdt in dat ik ook een nieuwe proc en mem moet hebben?! 8)7

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 20:07

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Als je mobo rare kuren geeft, je vc en muis zijn achter elkaar kaduuk gegaan, lijkt het mij een probleem van je mobo en/of voeding.

Je voeding zou piekspanningen kunnen geven, of je mobo kan bijvoorbeeld de spanningen niet in toom houden.

Wat ik zou doen als ik jou was, is in ieder geval een nieuwe mobo kopen en voor de zekerheid ook een nieuwe voeding (je wilt namelijk niet een tweede keer zo een catastrofe...) :)

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 09:47:
Alternate heeft nu een socket A moederbord van Axper in de aanbieding voor maar € 25,00.

Er is idd een moederbord met een AGP poort en een PCI-e poort maar dat is een socket 939 bord van Asrock namelijk de 939DUAL-SATA2 deze kost +/- € 55,00.
En Azerty voor 20 euro, en ik heb er ervaring mee (hij doet nog B) ). Ik heb het vermoeden dat je voeding ook niet in orde is?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 09:56:
Dus dat houdt in dat ik ook een nieuwe proc en mem moet hebben?! 8)7
Proc ligt er aan of je een socket a bord wilt (AGP) of een (dual of) PCI-e oplossing. In beide gevallen heb je geen nieuw mem nodig als ik zo naar je setup kijk.

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Nou, nog meer rare dingen. Vriend van me stopt zijn sticky in m'n pc en ik krijg een Ousb2hub.sys fout (blauwe scherm).
Of ik klikte op een icoon, en pats... blauw scherm icm met een fatsoenlijke vastloper.

Geluid met opstarten is nu weer weg. En vanaf vanmorgen doet mijn pc weer wat normaler. Maar alsnog niet 100%. Ik vind het vervelend dat er niet de vinger op kan leggen. Morgen krijg ik een testvoeding, om iig fouten uit te sluiten.

Met speedfan heb ik de 3.3 lijn ff bekeken. Mijn vriendin speelde sims2, terwijl emule en winamp aanstonden. Graag zou ik jullie mening willen hebben. De andere lijnen waren erg solide binnen hun grenzen. Ik heb een Cooler Master RS-450-ACLY Real Power 450W. Naar mijn mening een goede voeding. :7

3.3 lijn: Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jnieboer1/Speedfan%203.3%20Voltage.JPG

off-topic:
Voorruit denkend heb ik al gekeken naar een nieuwe systeem. (wie weet is het nodig)

Een AM2 Nvidia 590 SLi moederbord, dat iig... wat voor proc of geheugen weet ik nog niet. 8)7

X2 4000+ lijkt mij een goede optie met Crucial reepje 667? :*)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier een test met prime95... is dit normaal voor een 3v lijn?

Vandaag de usual gedaan op mijn pc, alles behalve gamen... prime heeft 2 uur aangestaan terwijl ik huiswerk aan het maken was. Winamp, emule, msn en prime95 stonden aan, pc heeft geen krimp gegeven. Nou snap ik er niets meer van...

Hier een screen van de lijnen en dergelijke:

https://homedrive.home.nl/jnieboer1/publiek/prime.JPG

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:24

Verwijderd

zowel de +3.3V lijn is aan de lage kant,als de +5V,vooral de laatste is erg laag.

Ik mag aanemen,dat dit niet de voltages zijn,als ie stressed is?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:20:
zowel de +3.3V lijn is aan de lage kant,als de +5V,vooral de laatste is erg laag.

Ik mag aanemen,dat dit niet de voltages zijn,als ie stressed is?
Dat waren de voltages onder prime95, emule, winamp, msn en word.

Dit zijn de voltages naar een frisse uit/aan:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jnieboer1/dashboard.JPG

Ik kan gewoon niet geloven dat het mijn voeding is. Hij werd toendertijd bij tweakers.net als 1 van de betere gereviewed. En ik heb 'm al enige tijd, dan zou hij toch al veel eerder kuren hadden moeten hebben. :?

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Is die 4,65V voor je +5V niet wat weinig? Bovendien, zijn deze voltages stabiel of schommelen ze, een stabiel voltage is vrij cruciaal voor een goed stabiel systeem lijkt me.

Ook een voeding kan na verloop van tijd kuren gaan vertonen, hoeft nooit vanaf het begin, het is en blijft electronica....

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ben1985 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:11:
Is die 4,65V voor je +5V niet wat weinig? Bovendien, zijn deze voltages stabiel of schommelen ze, een stabiel voltage is vrij cruciaal voor een goed stabiel systeem lijkt me.

Ook een voeding kan na verloop van tijd kuren gaan vertonen, hoeft nooit vanaf het begin, het is en blijft electronica....
Ja, deze waarden zijn stabiel. Afgelopen dagen geen problemen verder gehad. Ik snapt er niks van!
Pagina: 1