Ruimtegebrek tussen VGA en HD bij Antec NSK 4400 kast

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ik heb een nieuwe computer even inelkaar gezet voor mezelf (mocht wel weer na 3 jaar problemen met mijn oude bak). Dus heel leuk en aardig wat spullen bijelkaar geraapt en in deze net nieuwe kast gebouwd. De Antec New Solution kast 4400 is wat kleinere kast dan de normale ATX kasten.

Mijn systeemconfiguratie bestaat dus nu uit:
Intel Pentium IV 3 ghz 530 1 mb l2 cache
2*512 mb ddr2 dual channel geheugen
Asus P5LD2 deluxe
XFX Geforce 6800XT 128 mb
2 x 300 gb Seagete S-ATA harde schijf
1 x 200 gb Hitachi IDE harde schijf
2 x Samsung SATA DVD Writer

Het probleem is dat de Geforce 6800 XT bijna in mijn harde schijf aanwezig is. De ruimte die er ontstaat tussen de harde schijf en videokaart is zo minimaal dat ik met de kabels tegen de videokaart zit.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jon69008/Antec%20binnen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jon69008/6800xt.jpg

Ik zal voor de rest nog meer foto's hiervan maken.

De ruimte dat ik mis vind ik wel een fout van de fabrikant. De videokaart is zo standaard als het maar zijn kan. Het kan allemaal wel maar ik zit echt met de videokaart tegen de stekkers van een harde schijf. Je kan niet eens meer de schijf eruit halen. Ik mag wel blij zijn dat het een brede kast is anders had je ook bijna geen luchtkoeling van beneden naar boven gehad door deze constructie.

Zijn hiervoor oplossingen dat je de SATA connector beter ertussen kan krijgen dmv bijvoorbeeld 90 graden connectoren dat die kabel van onderen en in een hoek aangesloten kan krijgen op de harde schijf?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Je zegt al dat het een wat kleinere kast is, en kan je je harde schijf niet ff in een andere bay hangen?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Nee dat lukt dus niet want 3 harde schijven in de onderste bracket zorgt ervoor dat alles vol zit. Zoals je op de foto ziet zijn de onderste 3 bays voor de harde schijven. Die zitten vol.

De Geforce 6800 is niet langer dan een gemiddelde kaart dus het zou geen probleem moeten zijn.

Ik was wel blij dat mijn Zalman koeler erin kon.

In mijn 5,25 die nog over is komt mijn Live frontbracket en in de 3,5 externe bracket heb ik mijn kaartlezer en mijn floppydrive. Ik vind het een ontwerpfout maar dat is mijn mening. Dus vandaar dat ik een oplossing zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Volgens mij is die kaart van oorsprong erg lang. Als ik het zo zie zou het prima moeten passen, je kabels zouden dan genoeg ruimte moeten hebben.
Kun je anders de lengte van die kaart ff doorgeven? Volgens mij is die toch bovengemiddeld lang.
Je hebt ook nog een stroomkabel achterop die kaart zitten, komt die dan tegen de hdd aan?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Dit is een bekend probleem bij meerdere kasten, diverse Antecs, Chieftecs, maar ook Aopens hebben er last van. 90o gedraaide SATA stekkers zijn volop verkrijgbaar bij meerdere winkels, misschien dat dit nog iets scheelt :)
Sowieso als je een kleinere ATX kast neemt kan je enigzins wel verwachten dat bepaalde full-size / oversize onderdelen niet passen (Zalman 7700CU koeler bijvoorbeeld, of in jouw geval een langere videokaart). Als je creatief bent kan je eventueel zelf een HD-rack in elkaar knutselen waardoor je de HD's een kwartslag gedraait kunt plaatsen (nee, niet op hun zijkant ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het past nu toch? Lekker laten zo ;)

Maar misschien een hdd in een 5,25" bay doen anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Alles zit al vol in de kast. Gelukkig is er geen videokaart aansluiting aanwezig voor de stroom. De kaart is niet langer dan mijn andere Asus 6600 Silent top kaartje. Dus daar hadden ze echt rekening meemoeten houden.

De kabel van de hd zitten echt tegen de videokaart aan zo krap is het. Ik heb het met moeite erin gekregen. Dus vandaar dat ik er een andere oplossing wil. ik weet wel dat het Asus P5LD2 dlx mb een andere PCI-e slot heeft maar dat is maar 4x ipv 16x. Dus daar schiet ik niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Crash schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:05:
90o gedraaide SATA stekkers zijn volop verkrijgbaar bij meerdere winkels, misschien dat dit nog iets scheelt :)
Duidelijk, TS?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> OH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb nu wel 90 graden SATA hd erin gedaan maar ik heb nog steeds het probleem met mijn stroomconnector. Ik heb hierbij ook een 90 graden SATA powerconnector erop gezet alleen ik kom net op 5 mm zit die tegen mijn vga kaart aan. Dus daar moet ik ook weer een andere oplossing voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
kijk komt er tegenaan, of hij komt er niet tegenaan, dat snap ik niet uit je post. Ik neem aan dat je onderdeeltjes het nog steeds te gezellig hebben. Is het geen idee om je harddisc los in die bay te leggen.

Je maakt dus geen schroefjes vast en douwt `m een stukje naar voren. In de meeste behuizingen die ik gezien heb kan dit. Sommige kasten hebben zelfs variabele schroefgaten, dus kan je `m ook nog vastzetten een stukje naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb nu een Asus 6600 top erin gezet die was 2 cm korter en dan lukt alles wel. Ik zit al tegen de max aan en kan dus de hd niet meer naar voren krijgen. Die kast is niet langer dan 5 cm + Geforce 6800 en 1 harde schijf. Als ze nou dat ontwerp eens hadden aangepast dan was er niets aan de hand geweest maar dit ontwerp is zo stom gemaakt. Wel een 380w voeding voor zwaardere videokaarten maar geen ruimte meer overhouden.

Ik wilde eigenlijk een Jetway moederbord erin gaan plaatsen met 3xPCI-e X16 sloten en 2 x 6800 XFX videokaarten en dan hou je helemaal geen ruimte meer over. Dus eigenlijk is het gewoon heel stom gemaakt qua design. Het is niet echt een New Solution maar krap solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XFX Geforce 6800XT is echt een aantal centimeter groter dan "gewone" kaarten.

Ik vraag me trouwens af, wat je met deze kast (NSK4400) moet, als je zoveel er in wilt stoppen (groot moederbord, 2 grafische kaarten, 3 HDD), dat is vragen om problemen, ook wat betreft de temperatuur. Kies dan een model groter, de Antec New Solution NSK6500. Hier zit wel de benodigde ruimte in en een betere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk eens naar de datum van de laatste reply (en die topicwaarschuwing die je te zien kreeg) - dit is een ouwe }:O }:O

Ik geloof dat itsalex het ondertussen ook wel door zal hebben (ben overigens wel volledig met je eens)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.