Toon posts:

Agnula op notebook zonder USB/CDROM... Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeforumers,

Wie kan mij helpen met het volgende: Ik heb hier een Compaq Armada 4150 laptop (pentium 150, 80 mb memory, 5 gig hdd) en zou hier graag het de op Debian gebaseerde Agnula distro willen installeren, puur om het uit te proberen. Mocht het bevallen, dan wil ik het op een (nog niet aanwezig) zwaarder systeem installeren. Maar nu heb ik dus het volgende probleem: Deze distro word als bootable image op een CDROM geinstalleerd. Nu heeft de laptop alleen geen Cdrom. Heeft iemand een idee hoe ik dit er toch op kan krijgen? Alvast bedankt!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

bootp?
tftp?
net-install? (kan met deb iig)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm zou je me eens uit kunnen leggen hoe dat precies in zijn werk gaat? Alvast bedankt!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

google kan dat vast veel beter dan ik ;)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

eventjes afgezien van de distro die je erop wilt zetten: tja, zonder USB, CDROM en bootable netwerkkaart heb je eigenlijk maar 1 optie: booten van floppy, en aangezien geen enkel OS op floppy past zul je de rest dan weer binnen moeten halen via het netwerk.

Of je doet t anders, je koopt een 2,5"->3,5" adapter, en hangt je laptop hdd in je desktopmachine, installeert daar whatever OS je wilt, en zet die hdd dan weer terug in je laptop. Als je dat goed hebt gedaan werkt het dan gewoon, misschien moet je even wat configureren zodat de goede drivers geladen worden, en de juiste partitie gemount als rootfs.

Ik hoop dat je je wel realiseert dat dit een hele oude laptop is, en dat het niet erg zinvol is om daarop dingen te proberen voor een veel zwaardere machine, die oude laptop is gewoon niet echt geschikt als general-purpose machine.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

^^ like they said.

Nou ken ik Agnula niet, maar met de meeste gangbare distributies is het goed mogelijk om een netwerkinstall te doen. Je boot vanaf de installatieflop, en je geeft als installatiesource een ftp- of website op. Zolang die bootflop jouw netwerkkaartje herkent dus.

Op deze manier heb ik al meerdere malen RedHat op mijn laptop geinstalleerd. Belangrijkste lijkt me nog een distributie te kiezen die een beetje bij je hardware past (lekker licht in jouw geval dus).

Verwijderd

Was Agnula niet nogal abandoned? Als je een muziek-linux-distributie zoekt is Planet CCRMA misschien een betere optie: ccrma.standorf.edu. Is gebaseerd op Fedora en misschien wel makkelijker te installeren in jouw situatie.

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

met debian is het vrij makkeijk om van floppies te booten

ftp://ftp.nl.debian.org/d...386/current/images/floppy

boot met boot.img
Daarna vraagt die om root.img

en tijdens de install vraagt die om net-drivers.img

om in windows het image op een floppy te zetten heb je dit nodig
ftp://ftp.nl.debian.org/debian/tools/rawrite2.zip