Toon posts:

XFX NVidia 6800GS passief koelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al een tijdje met man en macht de koeler van mijn XFX 6800GS (xxx) passief te koelen wanneer ik m niet nodig heb (snachts bijvoorbeeld). Ik heb me kapot-gegoogled maar nergens kan ik het goede programmatje vinden waar dit mee mogelijk is.

Expertool, Rivatuner, Smartdoctor, allemaal al geprobeerd. Nu ben ik er wel achtergekomen dat het verschil schijnt te maken van welke fabrikant het is maar als het gaat om fabrikanten van videokaarten ben ik het spoor bijster. Is er iemand die mij kan vertellen welk programma geschikt is voor het regelen van de fan van mijn videokaart? Het gaat om deze kaart.

Verwijderd

SpeedFAN?
en met Powerstrip kom je ook een eind (underclocken voor minder hitte).
vooral ook grote heatsink er op zetten (denk groot, denk cpu boxed heatsink).
En dan zou het moeten lukken.
Als het met die progsels niet lukt, zet er dan gewoon een schakelaar tussen, waarmee je die fan kan uitscakelen als je wilt slapen.
Maar moet het echt passief?
Arctic/Zalman koelers zijn best wel stil hoor.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Als je passief wilt coolen moet je inderdaad een ander koelblok nemen. De grootte van een orgineel koelblok heeft te weinig oppervlakte en massa om op passief te draaien. Je zal bij een standaard setup altijd voldoende airflow moeten hebben en dus herrie.

Verwijderd

Dit is een goede passive cooler van Zalmann.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/uss.nimitz/zm80d_hp_f_p.jpg

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-07 21:53
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 21:13:

[afbeelding]
Die zal een 6800GS niet voldoende koelen ;)

Ik zie het nut van passief koelen niet in. Je hebt bijvoobeeld je videokaart passief gekoeld met een grote heatsink alleen die heatsink moet z'n warmte ook kwijt, door een betere airflow = meer geluid. Dan heeft het dus geen/weinig nut.

Je kan beter er gewoon een Arctic of Zalman koeler er op doen :) scheelt je een hoop elende ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dubbel Fristie op 27-05-2006 22:15 ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 12:02
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 21:13:

[afbeelding]
If you are using an nVIDIA GeForce FX5800, an ATI Radeon 9800 Pro, a Matrox Parhelia, or a more advanced model, an Optional Fan (ZM-OP1, sold separately) must be installed.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb de 128 mb versie van deze kaart dus de XFX 6800 XXTreme PCI-e en de koeler heb ik vervangen door een koeling van zalman. Je kan deze kaart bijna niet passief koelen. Gewoon een koeling van Zalman op je processor en videokaart en de videokaart blijft prima koel door de extra lucht die de processorfan meeneemt(zo is het bij mij). Als je een passieve zou willen zou ik je aanraden om gewoon een Gigabyte 6600GT Silent te nemen of iets in de richting. Mij bevalt het wel hoe het nu draait.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1