FAT32 partities corrupte files op XP sp2

Pagina: 1
Acties:

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23
Ik heb zojuist windows XP met Service pack 2 geintergreerd geinstalleerd, voorheen was dit altijd XP met service pack 1, geen updates en dat soort ongein, want het werkte prima.
Windows staat op een NTFS partitie van 30 gb, op een schijf van 200 gb.
rest van de partities zijn ook NTFS.
Ik heb ook een 80 gb schijf in het systeem, met 3 FAT32 partities, die is nu net na de herinstallatie van windows vreemde kuren gaan vertonen.
bestandsnamen kloppen niet meer, mappen hebben namen als "----" "-<-<-" en ga zo door.
een deel van de bestanden is nog te gebruiken, maar heel veel zijn verdwenen, of in iedergeval onklaar gemaakt.
na wat gerommel met drivers van overige componenten en het herstarten van windows, ging hij de schijf doorlopen op fouten enz. daarna werkte de schijf weer goed, later moest ik weer herstarten, hij gaf dat scherm niet en nu is alles weer verkeerd.
ik snap er werkelijk niets van, wie weet er een oplossing voor dit vreemde probleem?

• HKS-Skyline
iemand enig idee?
meeste tools van hirens bootcd halen niets uit..

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
HDD'tje al in een andere PC gehangen? Of even een Live CD zoals Knoppix Live of Ubuntu Live?
Misschien dat je daarmee de bestanden veilig kunt stellen, en dan snel de schijf leeg halen (desnoods effe KillDisk eroverheen) en dan opnieuw partitioneren & formatteren.

Maar probeer zo-iets eerst maar... Dan zien we wel weer verder.

• HKS-Skyline
ik heb met de file mannagers op de hirens cd geprobeerd de zooi te kopieren, en heb m in een andere pc gehangen, maar beide haalden niets uit, in een aantal file mannagers zag ik wel alle bestanden nog, maar kon ik niets kopieren om een of andere reden, en in de andere pc (win2k) werd een partitie gewoon niet herkend, en de andere was niet toegankelijk, en de 1e is zowieso leeg.

herpartitioneren en formatteren zal niet zo'n probleem zijn denk ik, t is meer zo dat er data op staat die ik wil behouden.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Check dan eens met Powermax ofzo of die schijf fysiek nog wel in orde is. Staat ook op de Hiren's CD.

• HKS-Skyline
al gedaan, schijf geeft alleen fouten met een aantal sectoren, gewoon corrupte bestanden en partities, maar verder is hij nog in orde.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HKS-Skyline schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:54:
al gedaan, schijf geeft alleen fouten met een aantal sectoren, gewoon corrupte bestanden en partities, maar verder is hij nog in orde.
Wil je hiermee nou zeggen dat volgens Powermax de schijf in orde is of niet?
Pagina: 1