Toon posts:

Kop van Male Jack Plug vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik stop net zo een verloop stuk van een grote jack plug naar een 3.5 mm jack in mijn versterker en hoor een geluid dat mij niet zint.
Dus ik haal hem er uit en dan hoor ik nog geen geluid uit de box van de versterker komen.
Toen keek ik naar het verloop stuk en zag dat de kop er af was (enkel weerhaken zaten er aan), dus de kop zat gewoon nog in het "gat".

Weet iemand hoe ik deze er (zonder iets te mollen ;)) er uit kan krijgen, want nu zit ik met een spiksplinter nieuwe versterker waar ik niets mee kan :(.

Haakjes of zo?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Misschien een fototje ?
Is het misschien mogelijk om hem van binnenuit (dus kast open maken) met een dun pennetje eruit te duwen, of als er een gaatje in het onderdeel zit, wat is blijven zitten, door er een schroefje in te draaien en daarna te verwijderen ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hmmm die lees ik hier vaker.
Slim om ff op hoofdtelefoon+laptop oid te zoeken, ik meen dat ik ook al in een paar heb geantwoord erover.

Uitboren kan soms slim zijn, maar ik zou ermee terug gaan naar de audio-boer.

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 23:30
hele sterke magneet >:)

Hangt er natuurlijk van af wat de reden is dat de plug is vast blijven zitten, als het een brakke stekker was kan je gewoon proberen om hem eruit te trekken met een voorwerp met een weerhaakje, of een pinset. Als de stekker echt vast zit in het "gat" omdat daarin in iets fout zit, zou ik overwegen om de versterker open te schroeven om te kijken wat de oorzaak van het probleem is. Als het 'female' gedeelte van de verbinding een fout heeft en de sterker vast houd en je gaat gewoon trekken loop je het risico dat je je versterker beschadigt....

blijft lastig om over zo'n onderwerp te praten met woorden als "gat, male, female, trekken" zonder al te dubieuze zinnen te creeeren.. en gelukkig zit er nog geen harddisk bij die we op "slave of master" moeten instellen.. 8)7

of ben ik weer eens de enige met dit "probleem"

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heeeeeel slim bij audio apparatuur ;)
jobvr schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 09:55:
of ben ik weer eens de enige met dit "probleem"
Ja echt wel. Get a life man .

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 23:30
Boudewijn schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 09:59:

[...]

Ja echt wel. Get a life man .
hahaha moet jij nodig zeggen met je signature.... "Een odol is toch gewoon een soort Power On Self Test?" :P

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Verwijderd

Topicstarter
Alle gekkigheid aan de zijde:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mloon/jackplug.jpg.
Zo een plug dus en dat gedeelte dat ik rood heb omkadert zit er nog steeds in.

Voor direct openmaken ben ik een beetje huiverig, hij is namelijk net nieuw (en daarnaast had ik er gisteren al 12 schroeven uit gehaald en nog ging ie niet los :p).

Ik denk dat dus dat weerhaken idee het beste is tot nu toe. Hopelijk neemt een vriend van mij dat mee (want de buurvrouwen waren niet thuis).

Trouwens als opmerking: de plug is dus niet totaal kapot volgens mij, want als ik het achterstuk er weer in duw krijg ik gewoon fatsoenlijke tonen door mijn hoofdtelefoon.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Open deur.... Het is geen schroefverbinding?? Zodat je hem erop kunt schroeven?

Anders druppeltje secondelijm op het uiteinde en dan hem erin steken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1