Toon posts:

gekloot met draadloos netwerk en bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben momenteel bij vrienden in frankrijk en zij hebben een wanadoo livebox internetverbinding. volgens mij is dit een soortgelijk modem als in nl bestaat. de router heeft zowel draadloos als utp. so far so good.

goed wat is het probleem. Ik krijg het niet voor elkaar om bestanden (en printers) te delen met elkaar. beide pc's hebben een ip gekregen, kunnen elkaar pingen, zelfde subnet, zelfde werkgroep.

verder beide xp pro geinstalleerd met sp2. ik heb op diverse internetsites gelezen dat de franse wanadoo router het onmogelijk maakt om utp en wireless te connecten met elkaar zodanig dat bestanden gedeeld worden. Het vreemde is echter wel dat ook met utp beide pc's elkaar kunnen pingen.

Ik vermoed dat de router moeilijk doet en loopt te kloten zodat ik geen bestanden kan delen. Mijn vraag daarom hoe los ik dit op. Beide pc's draaien nu perfect wireless, uitstekende verbinding enz.

Verwijderd

Topicstarter
kick?

Verwijderd

Topicstarter
opgelost, netbios protocol geinstalleerd en werkt eindelijk. kan gesloten worden

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:17:
opgelost, netbios protocol geinstalleerd en werkt eindelijk. kan gesloten worden
Ja dat wil wel eens helpen ja. Heeft dus niks te maken met wireless.