Toon posts:

Windows 2000 laat zich niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een oude pc een p2 de hdd die er in zat was kapot dus ik heb er een nieuwe (oude) hdd ingedaan maar nu wil ik windowns opnieuw installeren als ik de opstart disk er in doe zeg hij:
Disk I/0 error
ik heb al een andere van het internet af gehaald maar het zelfde recultaat en als ik het met een boot cd (windows 2000 of windows xp(ik wil er geen xp op maar ik wou kijken of hij deze disk wel zou pakken))probeert geeft hij het volgende aan:
Not found any [active partion] in HDD
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEMDISK AND PRESS ENTER.

dus mijn vraag is wie weet wat ik nog kan proberen of wat ik fout doe

topic naam moet Windows 2000 laat zich niet installeren ipv Windows 200 laat zich niet installeren

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 23:18 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:36
Heb je in de BIOS wel de CD-ROM als primairy boot device gezet?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik gedaan als ik cd gebruik op CD-ROM als primairy boot device en als ik floppy gebruik floppy als primairy boot device

Verwijderd

Herkent hij je harde schijf wel in BIOS? De foutmelding wijst naar het niet kunnen vinden van partitions op je HDD, dus misschien moet je eerst nog wat instellen in BIOS voordat je harde schijf goed wordt herkent. Maar een opstartflop van Win98 doet het dus helemaal niet? Je gebruikt wel goede 'system disks'? Dus wel een goede opstartdiskette/cd :p? Een normale opstartdiskette doet het ook wel zonder werkende harde schijf namelijk. Heb je verder de kabels nog even gechecked? De floppy/cd-rom drives zitten wel netjes in het moederbord geplugd etc?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:22:
Herkent hij je harde schijf wel in BIOS? De foutmelding wijst naar het niet kunnen vinden van partitions op je HDD, dus misschien moet je eerst nog wat instellen in BIOS voordat je harde schijf goed wordt herkent. Maar een opstartflop van Win98 doet het dus helemaal niet? Je gebruikt wel goede 'system disks'? Dus wel een goede opstartdiskette/cd :p? Een normale opstartdiskette doet het ook wel zonder werkende harde schijf namelijk. Heb je verder de kabels nog even gechecked? De floppy/cd-rom drives zitten wel netjes in het moederbord geplugd etc?
Wat is het voor hdd? Hoe groot is de schrijfruimte?