Toon posts:

Waarop letten, behalve AGP of PCI, bij nieuwe VGA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet ik letten bij aanschaf van een nieuwe graka zodat hij het niet niet doet straks, dus dat hij het wel doet ;)
Behalve dan of je AGP of PCI-e moet hebben? Of hoef je verder nergens op te letten?

Ik heb het hier niet over van wat ik leuk vind om te hebben qua specificaties, dus hoe snel hij is enz.. , maar gewoon technisch gezien.

Ik heb al op het forum gezocht. In de FAQ stond ook niks hierover ( alleen over dingen als 2d en 3d kwaliteit / snelheid etc., maar dat bedoel ik dus niet. Dat valt onder wat je wil)

Ik wil namelijk mijn oude Geforce 2 mx vervangen door een Geforce 6600 GT. (AGP)

Mvg, nazoax

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Opzich op niet zo veel.

Je kunt voor de zekerheid het volgende checken, alhoewel dit enkel een probleem zal zijn indien je met antieke meuk werkt.
Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen"#bootniet
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/AGP_config.gif

🌞🍃

Verwijderd

Ga er maar vanuit dat als je nu een videokaart koopt en je mobo niet ouder is dan 2 jaar, het werkt ;)

Verwijderd

Wat zijn de rest van jouw specificaties?
Kan handig zijn, want met een p4 willamette en 256 MB RAM heb je er nog niet veel aan.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Wellicht kun je ook even nadenken over wat voor beeldschermen je er in de toekomst op aan wil sluiten, zodat je rekening kunt houden met DVI enzo :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:13:
Ik wil namelijk mijn oude Geforce 2 mx vervangen door een Geforce 6600 GT. (AGP)
Wil je dan ook je moederbord vervangen? Want anders ben je natuurlijk snel uitgezocht aangezien je alleen AGP graka's kan kopen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 08:45
Vergeet het stroomgebruik niet, als je niet zo'n krachtige voeding hebt zit het erin dat
je die moet vervangen als je er een nieuwe, stroomverslindende videokaart in stopt

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:18:
Ga er maar vanuit dat als je nu een videokaart koopt en je mobo niet ouder is dan 2 jaar, het werkt ;)
Het is een kant en klaar HP pctje van ± 5 jaar oud...
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:27:Wat zijn de rest van jouw specificaties?
Kan handig zijn, want met een p4 willamette en 256 MB RAM heb je er nog niet veel aan.
Wat is willamette? .. maar goed mijn specs zijn:

p4 1.7 GHz, 265 mb SDRAM (de pc heeft een max. van 512 mb ram en ik was van plan om dit er ook in te gaan doen) , intel 845 chipset , 60 gb hd .. anders nog iets..?
Gunner schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:34:
[...]
Wil je dan ook je moederbord vervangen? Want anders ben je natuurlijk snel uitgezocht aangezien je alleen AGP graka's kan kopen.
Dat was ik niet van plan.. ik wilde eerst een 7600 GS erin doen maar toen ik zag dat zulke nieuwere videokaarten zeldzaam met AGP zijn, kwam ik op de 6600 GT uit

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 13:16 ]

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 22:42

PcManiaxx

ondertitel duh

Beter kan je gewoon een compleet nieuw mobo kopen. Straks wil je eindelijk is upgraden zit je nog met een agp kaart opgescheept en kan je weer nieuwe graka gaan kopen.

Realiseer wel dat je een goede voeding moet hebben als je toch bij AGP wilt blijven.

Maar als ik jou was zou een een S939 mobo kopen met nieuwe proc erin. 7600GT heb je al voor ongeveer 250 euro.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:00:
Het is een kant en klaar HP pctje van ± 5 jaar oud...
In zo'n computer zou ik geen geld meer steken, dat ding is hardstikke afgeschreven. Zonde van je geld. De volgende keer dat je weer wilt upgraden kan je weer helemaal niks met je nieuwe kaart.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Als je een goedkope S939 koopt: Asus A8N voor €65
Met processor: AMD Athlon 64 3500+ €135
koop je er een PCI-E grafische kaart: XFX Geforce 7600GT 256MB DDR3 met 2x DVI en ViVo €175
En wat geheugen: Twinmos 1Gb DDR400 €75

Word samen: €450

€450 voor de nodige jaartjes game-plezier!!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 09:31
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:18:
Als je een goedkope S939 koopt: Asus A8N voor €65
Met processor: AMD Athlon 64 3500+ €135
koop je er een PCI-E grafische kaart: XFX Geforce 7600GT 256MB DDR3 met 2x DVI en ViVo €175
En wat geheugen: Twinmos 1Gb DDR400 €75

Word samen: €450

€450 voor de nodige jaartjes game-plezier!!
Zal dan ook wel nieuwe voeding bijkomen denk ik.
Maar dan zit je idd goed voorlopig

Specs

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 08:45
die PC wordt nog wel wat duurder want er moet ook een nieuwe HD in, 60gig in een moderne computer schiet niet echt op en bovendien zal die HD traag zijn ten opzichte van wat er nu beschikbaar is. Mocht dat te duur worden dan kun je ook een goedkopere videokaart dan 6600GT overwegen om je huidige PC te upgraden., zelfs de meest goedkope videokaart die beschikbaar is zal stukken sneller zijn dan die MX en het is zonde om in zo´n ouwe PC nog grote bedragen te investeren. Bovendien krijg je dan ook geen problemen met het stroomgebruik.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Pagina: 1