[Access] Gebruikte gegevens kopieren in andere tabel

Pagina: 1
Acties:

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Ik heb hier een klein factuur programmatje gemaakt in Access.
Nou wordt er uit een producten tabel, gegevens ingevoerd voor facturen te maken.
Maar deze producten tabel wordt om de zoveel tijd vervangen door een nieuwe.
Nou zou ik graag willen dat de product gegevens die gebruikt worden in facturen, gekopieerd worden naar een aparte tabel. Zodat ik aan het eind van het jaar alle verkochte producten kan bekijken, zonder de producttabelen van die tijd weer terug te zetten .
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-07 17:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SQL:
1
INSERT INTO [tabelnaam] SELECT * FROM [anderetabel]

:?

Daarnaast: waarom zou je die oude producten willen "verwijderen"? Waarom niet gewoon doorgaan in dezelfde tabel. Desnoods neem je in je datamodel een vinkje op voor een "soft" delete waarmee je aangeeft dat je die records niet meer wil weergeven. :?

Daarnaast: Waar hoort mijn topic?. Access-vragen horen in Officesuites en -software.

PRG>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Ok, bedankt voor het verplaatsen en het antwoord.

Ik wil dit graag, omdat de artikelen niet alleen verdwijnen, maar ook van prijs veranderen. Waardoor de product nummers en informatie hetzelfde blijven, maar alleen de prijs veranderen.
En in oude facturen wil ik de prijs niet veranderen....

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-07 17:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kun je dat niet beter de prijs opnemen in de tabel waar de factuurregels ook in staan? Op de manier die jij voorstelt gaan goochelen met aparte tabellen die je gaat backuppen maakt het hele proces mateloos ingewikkeld en er kan vanalles misgaan. En dat lijkt me er lullig, aangezien er wettelijk gezien allerlei regels gesteld worden aan facturen en de bewaardatum en juistheid daarvan

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.