Toon posts:

Windows XP opnieuw installeren: behoud gegevens?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik een nieuwere windowsversie installeer ben ik dan mn programfiles en al mn bestanden kwijt op kan ik ook die bewaren zonder te backuppen?
Ik moet namelijk windows ook opnieuw installeeren.

Of is een backup dan de eenigste mogelijkheid?

alvast bedankt,

Marcel van der Linden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Backuppen is sowieso belangrijk (stel dat je hdd dood gaat).
Dus gooi die gewoon op een dvd of een andere hdd.

Verder is het bij een upgrade zo dat je je progs ook opnieuw moet installeren in veel gevallen.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-01 12:49
Ja dat zult je moeten backuppen Marcel.

Wel een heel erg basic vraagje trouwens :)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat bedoel je met "een nieuwere versie installeren"?

Als je een upgrade van bijvoorbeeld 2000 naar XP bedoelt, dan is een backup uiteraard verstandig.
Als je een "reparatie installatie" bedoelt, dan is een backup mijnsinziens vereist.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:24

lasharor

7 december 2004

dat je zo'n vragen hier op het forum nog tegenkomt.

programfiles kan je tog niet goed backuppen. er blijf altijd wel wat achter.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de informatie,

ik ga direct aan de slag.

Marcel van der Linden.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-01 21:30
Groeten hoeft hier ook niet hoor ;)

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:24

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:48:
bedankt voor de informatie,

ik ga direct aan de slag.

Marcel van der Linden.
die hele post hoef eigenlijk niet.

Verwijderd

Jongens hij bedoelt het niet verkeerd spaar hem een beeeetje ;)

@TS
Je snapt hopelijk wel dat je niet gewoon je hele x:\Program Files map kan branden naar een DVD oid, Windows opnieuw installeren en dan doodleuk die hele map weer kan terugzetten & verwachten dat het weer werkt? Je bent namelijk allerlei instellingen uit het register kwijt waardoor het zeer waarschijnlijk is dat je programma's niet meer naar behoren werken (of met default instellingen oid). Succes ermee iig, en vergeet niet drivers van je moederbord ook weer opnieuw te installeren ;)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

hehe welkom op got. Tip lees eerst de faq over het openen van een topic en wat er hier van je verwacht wordt. Gezien je vraagstelling (en dus mogelijke eigen kennis) is GOT welicht niet het juiste forum voor je ...no offense..... maar hier is het nivo toch wat hoger

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zie alle tips hierboven, we verwachten hier inderdaad dat je zelf wat moeite doet voor je een topic opent. Lees hierover ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) even door :) Ik breid de titel nog even ietsje uit, zodat die ook iets duidelijker is.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

okz ik zie nu dat je van ME naar XP wilt. Opzich kan dat met een upgrade (dus cd starten en upgrade kiezen) echt lekker gaat dat meestal niet werken omdat er in ME nogal veel troep zit waar xp niet zo blij mee is. Overigens is ME helemaal niet zo'n geweldige os.

Tip: zorg voor een backup van je persoonlijke gegevens, dus meestal de map mijn documenten. Kijk of je alle software die geinstalleerd is (maak gewoon even een lijstje op papier) ook daadwerkelijk op cd / dvd hebt. Ditzelfde geldt voor alle drivers. Is dit zo zou ik kiezen voor een format van de c: en dan een verse xp install uitvoeren. Kijk wel even op je systeem xp geschikt is (dus of de hardware voldoende is)
Pagina: 1