[XP] remote assistance / hulp op afstand

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07 09:33
Ik probeer hulp op afstand te starten via MSN.
Ik heb de volgende situatie:

PC1 en PC2 op zelfde locatie, achter Linksys ADSL router
PC3 op andere locatie, achter Etech ADSL router

PC1 XPsp2 prof ENG, MSN 7.5 0311
PC2 XPsp2 prof ENG, MSN 7.5 0322
PC3 XPsp2 prof NED, MSN 7.5 0344

Op alle PC's 1 gebruiker actief, met admin-rechten.
Alle PC's firewall aan met exception voor remote assistance en UPNP aangevinkt.
Alle PC's opties voor remote assistance en remote desktop aangevinkt.
Ik heb het met beide routers werkend gehad (PC1 en PC2 zaten eerst achter de router van PC3)
Dit was vanaf PC 1 naar een PC4, waarvan ik de gegevens even niet bij de hand heb.

Probleemstelling:
Connectie PC1 naar PC2 en vice versa werkt uitstekend.
Maar PC1 of PC2 naar PC3 wil niet, ook niet als de uitnodiging vanaf PC3 komt.
Als ik vanaf PC1 of PC2 een uitnodiging verstuur, wordt deze direct afgebroken.
PC3 kan de uitnodiging niet aannemen of afwijzen, zo snel wordt de aanvraag afgebroken.

Het lijkt mij dat ik een instelling op PC3 verkeerd heb staan, maar ik zou niet meer weten welke..
Advies?

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-07 21:01
Wellicht moet je even uitzoeken over welke poorten het verkeer van die hulp op afstand gaat, en ze vervolgens in beide routers open zetten en doormappen naar de goede interne ip's.

(Poorten kun je op google proberen te vinden, of met start => uitvoeren => cmd => netstat -a terwijl je de link die wel werkt open hebt staan, dan zou de goeie poort ertussen moeten staan. Je kunt ook een freeware progje downloaden want netstat is een beetje onoverzichtelijk)

• IJzerboot
Ik heb het al werkend gehad met beide routers, dus dan zouden de poorten in de routers toch goed moeten staan?

Toen had ik PC1 en PC2 achter de Etech Router, maar daarmee kon ik wel contact maken met PC4.
Het zit hem dus volgens mij niet in de routers.... Lastig probleem..

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-07 16:21
Hee ga naar www.logmein.com maak een gratis account aan en je hebt geen problemen meer met de firewall (8> _/-\o_

• IJzerboot
Het zit hem niet in de firewall, ook zonder firewalls werkt het niet.
Logmein ken ik, maar ik maak me zorgen om het privacy en veiligheidsaspect.
Ik wil het in eigen beheer houden, zal ik maar zeggen.

Ik heb begrepen dat een al te beperkte instelling van active x ook invloed kan hebben.
iemand hier ervaring mee?

• IJzerboot
active x instellingen deden niets.
Toen de originele msn 4.7 geinstalleerd en ik kon verbinding maken van PC3 naar PC4.
Verbinding van PC1/PC2 naar PC3 lukt nog niet. Maar ik vermoed dat dat te maken heeft met onder welke msnnaam er ingelogd wordt.

• IJzerboot
Ok, ik ben erachter, maar nog niet klaar. Op PC3 de originele msn 4.7 geinstalleerd, was maar 1Mb.
Maar nu moet ik die dus ook op PC1 en PC2 zetten, en denk maar niet dat ik nou net dat bestandje 123 kan vinden..

Verwijderd

Waarom gebruik je niet de Terminal Services ? Terminal Services is de oplossing tenzij je WinXP Home Edition gebruikt. Anders gebruik je netmeeting i.p.v. "hulp op afstand" wat meestal faald.
Pagina: 1