PIII 700 slot1 én PIII 700 slot converter tesamen boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik heb via via via een Dell poweredge 2450 gekregen met een PIII 733 MHz slot1 cpu er bij.

Nu had ik hier nog een systeempje staan met een socket 370 cpu. Ook dit was een PIII 733 MHz.
Hierna dacht ik deze dus even bij die poweredge er bij te prikken, aangezien het een dual processor systeem is en ik nog een slot converter had liggen. Helaas is het zo dat de server enkel een aantal piepjes geeft en het scherm zwart blijft. Haal ik nu de slot1 processor er uit en doe ik de cpu met slot converter er in, dan werkt het wel.
Alleen draaien ze dus zonder problemen, maar tesamen gaat het niet goed.
Nu was mijn eerste idee dat ik ergens op het moederboard een jupmer moest aanpassen zodat ie ook echt met dual cpu kan werken. Maar ik had ook nog een PIII 550 MHz Slot 1 cpu en heb deze ook even samen met die Slot 1 PIII geprobeerd. Dan krijg ik wel gegevens op het scherm. Het gaat nu ook niet goed, maar hij geeft in ieder geval aan dat het niet goed werkt. Hij zegt namelijk dat het level 2 Cache niet gelijk is.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit toch samen werkend kan krijgen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Als je de instellingen (jumpers) goed hebt staan en het vervolgens niet werkt dan vrees ik dat de Intel Pentium III 733MHz 'Slot1' en de Intel Pentium III 733MHz 'S370' simpelweg niet samen kunnen werken op dat moederbord.

Als je toch dual wilt moet je op zoek naar een vergelijkbare processor. (Het liefst dus een 733MHz Slot1)
De Intel Pentium III 550MHz heeft inderdaad meer cache (512KB t.o.v. 256KB). Deze heeft een 'Katmai' core en 512KB L2 cache op het PCB zitten wat slechts op 50% van de klokfrequentie van de CPU draait. De 'Coppermine' (Jouw beide 733MHz versies) hebben 256KB L2 Full-speed on-die cache en zit daarmee dus in de 'die' geïntegreerd :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probleem is waarschijnlijk niet de CPUs zelf maar de converter kaart :o

Lang niet alle So370 -> Sl1 kaarten zijn SMP-capable.

Sterker nog, het zou kunnen dat je converter alleen So370 PPGA (Celeron Mendocino) ondersteunt. Dan zou je aan de pinout moeten solderen om het werkend te krijgen...

Controleer dus voordat je op de CPU gaat focussen of de converter:

1) FC-PGA (Coppermine core) ondersteunt
2) SMP ondersteunt

Oslik blyat! Oslik!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 00:47

McGryphon

Veul vrouwkes!

Apart deden ze het wel allebei zegt ie, dus dan ligt het aan SMP-ondersteuning :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!