Toon posts:

Windows + verstopte software schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Heb net een nieuwe laptop gekocht. (asus aspire 3630 8)7 ).

Mijn probleem is dat ik veel dingen wil uitproberen, nadat ik mijn nieuwe laptop had opgestart installeerde windows en andere software. nadat alles was geinstalleerd kreeg ik een melding of ik een backup wil gaan maken. dat deed ik. daarna laadde ik de backup en tijdens het laden van de back up viel de laptop uit.

ik kreeg vervolgens elke keer deze melding wat ik ook deed, de backup kon ik voor de helft laden maar dit resulteerde met de onderstaande melding
Zelfs heb ik het bekende "f8" lijstje afgewerkt maar wou niet lukken. de back up laden wou voor de helft maar toen kreeg ik de weer die irriante melding

Melding:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: <windows - hoofdmap> \system32\hal.dll probeer dit opnieuw te installeren

Heb nu een cd versie van windows geinstalleerd maar mijn vraag is nu hoe benader ik de software die nog steeds op deze machine zit. ivm drivers etc.
ben heel erg benieuwd hoe ik dit benader toen ik windows opnieuw installeerde zag ik dit:

- 3.000 gebruikt 2.100 beschikbaar <---- hoe benader ik dit??
C:\ FAT 25 gig beschikbaar
D:\ FAT 30 gig beschikbaar

Ik zie jullie reakties met veel belangstelling tegemoet _/-\o_

Verwijderd

Misschien kun je iets beginnen met een live-cd van Knoppix ofzo? Ik meen mij te herinneren dat deze gewoon NTFS-schijven kunnen benaderen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:43

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als je windows opnieuw installeert, dien je de andere software ook weer te installeren. Ik ga er van uit dat je de laatste keer je windows over de oude heen hebt geïnstalleerd (?), dus dan zou ik alle directories in \Program Files\ even deleten en de programma's opnieuw installeren.
"3.000 gebruikt 2.100 beschikbaar" betekent dat 3.000 (wat??) in gebruik is, die 2.100 (wat??) is dus niet in gebruik en kun je dus ook niet 'benaderen'.
@ indeed: zoals je ziet zijn het FAT schijven, niet NTFS ;)

Rail Away!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Bedoeld hij niet zo een verborgen partitie die veel OEMs gebruiken om hun voorgekouwde Windows installatie kant-en-klaar met drivers op te dumpen? Die kun je vaak benaderen met een bijgeleverde CD om een system restore te doen. MyCom doet dit, HP en Compaq vroeger ook altijd.