Welke component kabel kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.642 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg volgende week m'n nieuwe aanwinst binnen: een Sony Bravia KDL 32V2000 32" LCD TV.
Nu heb ik al een DVD/HDD recorden van Sony, de RDR-HX710. Nu wil ik deze twee graag verbinden via een component kabel van 2 of 2,5m.

Welk merk/type kabel heeft een goede prijs/prestatieverhouding? Ik heb niet zo veel vertrouwen in de verhalen van de gemiddelde verkoper.... Op kabels wordt meestal leuk verdiend....

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon goed afgeschermd spul kopen met 24k connector's bijvoorbeeld de profigold lijn of monster cable. dit is niet de duurste ook niet het goedkoopste maar wel erg goed spul is mijn ervaring

je kan ook kabels van meer dan honderd euro per stuk kopen maar ik weet niet of je dat verschil wel gaat merken... niet bij een RGB signaal lijkt me

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:14:

je kan ook kabels van meer dan honderd euro per stuk kopen maar ik weet niet of je dat verschil wel gaat merken... niet bij een RGB signaal lijkt me
Het is niet de bedoeling om hem via RGB aan te sluiten maar via Component.
Zorg er dus voor dat je een 75Ohm kabel gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Gewoon goed afgeschermde kabels met nette pluggen. Laat je niet verleiden tot allerlei onzin. Je zult echt geen verschil zien. Ik krijg echt kromme tenen van die demootjes van Monster met 'left: ordinary cable, right: monster cable!'. Pure volksverlakkerij.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
ik zou ze in iedergeval niet verbinden met die standaard kabels, zijn wel goed alleen ik zou net als hierboven profigold of monster nemen.
mijn gevoel zegt dat tenminste en heb nog niet gekeken naar kwaliteits verschil, mijn ouders zijn al tevreden als hij beeld en geluid geeft.
normale kabels die je bij de praxis en gamma kan halen zijn goed maar profigold en monster zijn beter maar of je het ziet weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:39

Bever!

3

Exirion schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:18:
Gewoon goed afgeschermde kabels met nette pluggen. Laat je niet verleiden tot allerlei onzin. Je zult echt geen verschil zien. Ik krijg echt kromme tenen van die demootjes van Monster met 'left: ordinary cable, right: monster cable!'. Pure volksverlakkerij.
Er is niks mis met monstercable hoor, bij ons in de winkel staat een dvd-speler met 2 scart uitgangen aangesloten op een lcd-tv met 2 scart ingangen, die de 2 singalen splitscreen weergeeft.

Er zit een aardig groot verschil tussen, niks neps aan.
We laten klanten ook altijd even zien dat als we de kabels omwisselen dat het beeld ook gewoon mee veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Bever! schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:23:
Er is niks mis met monstercable hoor, bij ons in de winkel staat een dvd-speler met 2 scart uitgangen aangesloten op een lcd-tv met 2 scart ingangen, die de 2 singalen splitscreen weergeeft.

Er zit een aardig groot verschil tussen, niks neps aan.
We laten klanten ook altijd even zien dat als we de kabels omwisselen dat het beeld ook gewoon mee veranderd.
Ja, en dan vergelijk je natuurlijk met het meest brakke SCART kabeltje dat geen onderling afgeschermde aderen heeft. Zodra je gaat vergelijken met een kabel die ook gewoon onderling afgeschermde aderen heeft worden de verschillen minimaal. Je hoeft mij echt niks wijs te maken want ik heb hier ook een 32" Philips LCD staan met een NAD DVD-speler.

En we hadden het hier trouwens niet over SCART maar over component. Daarbij is onderlinge afscherming niet aan de orde want het zijn 3 aparte kabels. RU58 kabel van 80 cent per meter met een paar goeie pluggen erbij is meer dan voldoende.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:28:
[...]

Ja, en dan vergelijk je natuurlijk met het meest brakke SCART kabeltje dat geen onderling afgeschermde aderen heeft. Zodra je gaat vergelijken met een kabel die ook gewoon onderling afgeschermde aderen heeft worden de verschillen minimaal. Je hoeft mij echt niks wijs te maken want ik heb hier ook een 32" Philips LCD staan met een NAD DVD-speler.
.
Ja geen wonder dat je geen verschil merkt tussen een goede component kabel, eerst maar eens een goede afspeler en weergever aanschaffen. Zo'n Flips lcd is zowieso niet het je van het. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Van kabelgezeik naar Tv-gezeik? Dat is niet de bedoeling. Laat de eigendommen van elkaar in hun waarde. :)

@Millgate
De enige manier om hier een fatsoenlijk antwoordt op de krijgen, is zelf gaan kijken. Laat de verkoper verschillende kabels in eenzelfde set gebruiken en oordeel dan zelf wat je wilt hebben.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.