Toon posts:

[PHP] Photoalbum (Safemode=ON)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een paar dagen loop ik me naar het volgende echt helemaal lens te zoeken op het www.
Mijn site staat gehost. Op deze host hebben ze PHP Safemode enabled. Lekker veilig. Geen issues mee.
Nu heb ik onlangs een EOS 350D gekocht en ben ik daar toch leuk mee aan het expirimenteren.
Als ik naar de showcases kijk en doorklik naar websites van mede tweakers dan zie ik toch wel leuke albums daar tussen, sommige gratis, sommige niet en weer andere zijn zelf aan de gang gegaan. Ik ben niet zo'n echt PHP script figuur, weet er wel het nodige vanaf maar om nou te zeggen dat ik dat nu ff zelf in een paar dagen in elkaar knutsel, neuh.
Dus ben ik opzoek gegaan naar een vrijwel kant en klaar iets.
Maar nu loop ik tegen vooral die safemode aan.

Wie heeft er genoeg ervaring om mij een beetje opweg te kunnen helpen?

Dit script ziet er bij (http://www.opensourcecms....sk=view&id=546&Itemid=159) erg goed uit, echter werkt het nog niet ondanks dat er een safemode install module bij zit. Dat script maakt zelf mappen aan en upload ook de files die nodig zijn, daar loopt het bij de installatie telkens op stuk.

Tevens zijn dit de eisen die het moet hebben:
  • Werkt met Safe Mode AAN
  • Niet meer dan 1MB aan ruimte inbeslag neemt (liefst minder)
  • Custom Interface heeft
  • Admin page
  • Upload via formulier dan wel FTP
  • Commentaar / Info bij foto's neerzetten.
  • Werkt met PHP/SQL.
  • Werkt zonder ImageMagick (staat niet geinstalleerd).
Ook heb ik deze pagina http://www.1phpscripts.com/Image_Galleries_Scripts-1.html doorgenomen.
Maar geen succes mee gehad. :(

Wie kan mij helpen met dit probleem?

Gratis hosting zoals ook veel gebruik word voor screenshots e.d. wil ik niet, ik wil het zelf allemaal hosten.

Ik weet dat Coppermine werkt, maar das 6MB voor enkel een album en dat is teveel.
Heb maar 25MB space op dit moment.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 14:18

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Misschien is het wel een rechten kwestie met die CMS.
Kijk of je de goede rechten hebt staan op het script dat zorgt voor de install.
Of....
maak de complete install op je pc en laad em dan omhoog.

http://learnjava.buildtolearn.net/gallery.zip

[ Voor 11% gewijzigd door Kabouterplop01 op 26-05-2006 20:57 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 13:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eehh.. je gaat dus niet *zelf* ontwikkelen? Maar je wilt gewoon weten wat je het beste kan (laten) draaien? Dan zit je hier in Programming verkeerd :) In CSA is het waarschijnlijk beter op z'n plek ;)

Move -> CSA

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

kijk eens naar Gallery2

Ik gebruik dat ding zelf, in safe mode, en heeft alles wat ik nodig heb, inclusief gebruiker accounts, groep permissies etc etc

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Emmeau schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:45:
kijk eens naar Gallery2

Ik gebruik dat ding zelf, in safe mode, en heeft alles wat ik nodig heb, inclusief gebruiker accounts, groep permissies etc etc
Uhm, als ik naar de requirements kijk staat daar toch een aantal keer vermeld dat safe_mode off moet zijn.
Was Gallery ook al her en der tegenkomen, ziet er idd mooi uit. Maar die safe mode zit dan toch in de weg lijkt me.
Of heb jij een manualtje voor me hoe ik em toch in safemode aan de praat kan krijgen?
Ga ik ook even bekijken.

Hmm... dat zipje werkt leuk, totdat ik 't album zelf wil bekijken:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/home/<username>/domains/<WEBSITE>/public_html/gallery/gallery/changeOrderForm2.php on line 84

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/home/<username>/domains/<WEBSITE>/public_html/gallery/viewSections.php on line 40

Heb alles op voorhand maar op CHMOD 777 gezet.
De plaatjes worden wel geupload, maar zie ze in het admin panel, nog in de gallery zelf niet terug.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 21:14 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Dat lijkt me zo eerder een probleem met MySQL/Gallery2 ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Even gegoogled op die meldingen, blijkt dat die regels gewoon vekeerde SQL statements doorgeven.
Is er wellicht iemand die mij daar tips/adviezen over kan geven? Mijn kennis is daar niet toereikend genoeg voor.

Ik heb inmiddels met wat geduld (en goed lezen) deze aan de praat gekregen.
Nu nog een kwestie van configureren (en je eigen skin bouwen).
http://www.opensourcecms....sk=view&id=546&Itemid=159

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het enige minpunt aan bovenstaande Photo ding is dat er geen watermerk in zit.
Zou dit wat zijn? http://www.php4script.com/
Kost dan wel 20 dollar (valt nog mee?) maar lijkt wel te kunnen wat het moet doen?
Gratis heb ik dit nog niet kunnen vinden namelijk.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mjah; als je dat graag wilt; en je kan het niet bouwen; waarom zou je er dan geen schamele 20 Dollar aan uitgeven? En verder staat daar toch precies wat het doet; waarom schaf je dat pakket niet gewoon aan en heb je er veel plezier mee?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Heb je gelijk in. Script ook maar gelijk gekocht.
En 't werkt leuk! :)
Nog een mooie deal gemaakt ook 3 voor de prijs van 1.
Heb 3 domeinen waarvan 1 een Pointer is (voor als men een tikfout maakt).
Goeie support ook gelijk erbij, kwam ergens niet uit. Stuur het ff op, binnen 10 min gefixed. :)
Pagina: 1