Toon posts:

k7t turbo2 meer uit halen

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Aangezien ik behoorlijk n00b met pc's ben vraag ik dit:

Ik heb op dit moment een Athlon 1600+ 1.4mhz processor met 256mb sdram geheugen.
Nu wil ik deze wat uitbreiden maar ik weet niet wat er maximaal in kan.
Zou ik er 2x 256 mb geheugen bij in kunnen doen en een athlon 2600+ processor in kunnen doen?

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-05 01:18

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

zoek het op in het boekje van je moederbord of download de manual van de msi (?) website.

p.s. ik denk dat dat zeker wel kan.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een 2600+ is eigenlijk alleen nog te krijgen als Sempron of Athlon XP Barton, allebei met 166MHz FSB. Die kunnen dus niet in je moederbord. Qua snelheid van de FSB zou een vrij zeldzame T-bred 2600+ wel kunnen, maar ik denk niet dat je moederbord die ondersteunt. Het geheugen kan je natuurlijk wel upgraden, 768MB (mist passend) werkt toch een stuk lekkerder dan 256MB. :)

Bij MSI kan je een manual en BIOS updates van je moederbord vinden, die manual kan je gebruiken om te bepalen welke CPU's er ondersteunt worden, en welke je dus mogelijkerwijs kunt kopen. Ook zal door een memory compatability list zijn, daarin kan je zien welk geheugen er gegarandeerd werkt in je moederbord.

[ Voor 37% gewijzigd door AtleX op 26-05-2006 20:33 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:19
Je hebt als het goed is nu nog 2 vrije geheugensloten. Dus je kunt er 2 keer 256MB bij doen. Let wel op dat je dan SDR geheugen moet kopen.

Een Athlon XP 2600+ gaat ook wel werken, mits deze een FSB van 133 heeft.

Raad je wel aan om volgende keer wat beter te zoeken. Want deze info staat ook gewoon op de MSI site. Link.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Kun je in dit geval niet beter investeren in een betere configuratie?
Dat SDR-SDRAM is best duur. DDR-SDRAM is zelfs goedkoper én sneller.
Daarbij komt dat die AMD Athlon XP 2600+/133FSB relatief lage prestaties biedt (te lage FSB). Wil je toch doorgaan met dit oude moederbord dan kun je net zo goed zoeken naar een AMD Athlon XP 2400+ gezien de grotere broer meestal (prijs/prestatie) veel duurder is ;)

Wellicht is het verstandiger om een nieuw moederbord met DDR-SDRAM te kopen. Dat nieuwere bord (een goedkoop Socket A bord) kan processoren aan met een snellere FSB. Een AMD Athlon XP 2500+ (en deze overclocken) is dan al een veel betere optie.

Overigens kun je ook in de 2e hands markt kijken.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aangezien ik behoorlijk n00b met pc's ben
Neem eens de PMG FAQ van A tot Z door. Dan hoef je niet meer met deze excuus aankomen ;) En ja, het antwoord staat ook daarin.

Neem verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT.

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 26-05-2006 21:36 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.