hulp nodig nieuwe pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Hallo,

Ik wil een nieuwe multimedia pc samenstellen waar ik recente games kan spelen. Hij moet ook erg stil zijn. Ik dacht aan:

Voeding: Cooler Master iGreen Power, 430 Watt, Retail

lijkt mij een perfecte koeling. Stabiel en stil. Iemand ervaringen?

Behuizing: - Thermaltake Armor Jr. Zwart + Window
- Thermaltake Soprano Zwart + Window

Ik weet niet of deze kasten stil zijn. De Armor Jr. fans behoren te lopen op zo'n 19db, en de soprano fans behoren te lopen op zo'n 21db. De Armor heeft echter wel een mesh grille waardoor deze wat lawaai kan maken lijkt me. Ik weet ook niet of de stock fans wel stil genoeg zijn.

Weet iemand verder voor mij nog een mooie kast met window die geluidsdempend is en redelijk stille fans heeft? Moet ook een goede airflow hebben. Graag met standaad led fan ofzo, hoeft niet.

CPU: AMD Athlon 64 Venice 3500+ Socket 939 OEM

VGA: Asus EN6700GT SILENT /2DHT, 256MB, DDR3, PCI-Express x16

Passieve koeling, lijkt me erg stil.

Moederbord: Ik heb nog geen goede gevonden. Ik zoek eentje zonder Nb koeler, maken mij veel te veel geluid. Dual Channel en Nforce 4 (ultra) chipset.

HDD: Western Digital Caviar SE16, 250GB, 7200rpm, 16 mb, Serial ATA 300

HDD silencer: Nexus DiskTwin

NB koeler: Zalman ZM-NB32K

is redelijk goed uit de tests gekomen, is deze ook stil?

Verder wil ik ook een aantal neon lights aanschaffen. Wordt dit ook aangesloten door azerty als zij de pc monteren?

Kan iemand mij informatie geven over dit systeem/ verbeteren?

Mvg,

Moviehouse

[ Voor 11% gewijzigd door moviehouse op 26-05-2006 20:24 ]

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
wat betreft je moederbord..
een passief gekoelde is de a8n-sli-premium

als je een ultra chipset wil, zul je waarschijnlijk een dfi-lanparty moeten nemen..
maar als je een multimedia-systeem wil is dit totaal niet handig

als je maar 1 schijf en 1 videokaart gebruikt is 430watt ruimschoots voldoende, kun je waarschijnlijk zelf een minder zware halen die iets stiller is (tagan schijnt erg goed te zijn)

afhankelijk van je budget kun je ook voor een iets snellere cpu gaan

van de behuizing e.d. en koelers weet ik verder niet zoveel, helaas,
ik hoop dat ik je een beetje heb kunne helpen,
succes ermee ;)

• moviehouse
ok, bedankt ;)

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 00:46

LordofWhatever

Uuhhh....?

wat betreft stof en geluid kan je beter een soprano zonder window nemen, in die window zit namelijk een 92mm fan zonder filter. wel leuk voor extra airflow, maar niet nodig, er zitten al 2 120mm fans in.
ik heb zelf ook goede ervaringen met tagan.
ook schijnt de arctic freezer 64 pro als cpu koeler veel waar voor z'n geld te bieden (ding kost 20,- en koelt als een zalman 9500 van 50,-)
waarom wil je eigenlijk perse een mobo met 'n nforce 4 chipset? kijk 'ns naar een mobo met een uli chipset, die zijn net zo snel, en een stuk goedkoper. ze hebben wel iets minder features, maar als je niet gaat oc'en heb je die ws niet nodig.
edit: deze bv: Asrock 939SLI32-eSATA2

[ Voor 6% gewijzigd door LordofWhatever op 27-05-2006 10:55 ]

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 17:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Voeding kan veel stiller: Seasonic S12 serie (mocht je ooit dual sli gaan draaien moet je voor de 500Watt gaan). De S12 serie is de stilste voeding met fan op dit moment. Daarnaast zeer stabiel en extreem efficient (dus scheelt weer een hoop in de energiekosten!).

De CPU koeler zou ik vervangen zie ook: http://www.tomshardware.c...md_processors/page22.html
Die zalman bovenaan is de stilste in de reeks en koelt erg goed.

De fans in de kast, kan je altijd door stille papst fans vervangen, mochten ze niet erg stil zijn. Of koop gewoon een kast zonder fans en neem niet een kast met van die doorkijkramen.

HDD: Seagate 7200.10 320GB Sata2 met 16MB cache voor nog geen 100 Euro

Die videokaart koeler vervangen door: http://www.tomshardware.c...ula_for_graphics_cooling/
Trouwens de Asus 6700 bestaat echt niet...

Waarom trouwens niet een energiezuinige dual core CPU? (of dus de Conroe over 1 maand)

Als je geen stil mobo hebt kunnen vinden, dan weet ik er wel 1 voor je: http://www.asus.de/produc...=0&model=1163&modelmenu=1 of http://www.asus.de/produc...=0&model=1160&modelmenu=1
8-phase voltage regulator... lekker stabiel board en snel. Je moet dan wel DDR2 erin trappen ipv DDR1, maar je bent dan wel meer voorbereid op komende ontwikkelingen en kan je net even iets langer doen met je set-up dan als je voor een oud type mobo kiest

Bovenbuurman: sinds wanneer is de NForce4 trager? laat eens wat benches zien, want zover ik weet is dit niet het geval. Daarnaast is de Nforce4 stabiel en een stabiel mobo mag wel wat kosten. Asrock zijn de budget boardjes van Asus met slechtere componenten/voltage regulatoren... ik zou daar dus niet op besparen :/

[ Voor 46% gewijzigd door n00bs op 27-05-2006 11:15 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

n00bs schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:02:
Asrock zijn de budget boardjes van Asus met slechtere componenten/voltage regulatoren... ik zou daar dus niet op besparen :/
Das wel erg extreem gesteld hoor.
slechtere componenten, zoals welke dan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42

Tank80

Cyanide&&Happiness

Voeding: Cooler Master iGreen Power, 430 Watt, Retail

lijkt mij een perfecte koeling. Stabiel en stil. Iemand ervaringen?

Behuizing: - Thermaltake Armor Jr. Zwart + Window
- Thermaltake Soprano Zwart + Window
Misschien is de Cooler Master Centurion 534 ook wel wat voor je;
- ziet er strak uit
- blauw led licht voorin
- bij salland heb ik hem al zien staan inclusief die Igreen voeding van 430 watt voor 87 euro !

het is zowieso een goed idee, prijstechnisch gezien, om je setup eens samen te stellen bij salland, azerty of cool-prices, scheelt je zo 100-200 euro ;)

Je imiteert me mateloos.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Tank80 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:45:
[...]

Misschien is de Cooler Master Centurion 534 ook wel wat voor je;
- ziet er strak uit
- blauw led licht voorin
- bij salland heb ik hem al zien staan inclusief die Igreen voeding van 430 watt voor 87 euro !

het is zowieso een goed idee, prijstechnisch gezien, om je setup eens samen te stellen bij salland, azerty of cool-prices, scheelt je zo 100-200 euro ;)
Zie mijn posting: n00bs in "hulp nodig nieuwe pc samenstellen"

Ik zie niet in waarom je een relatief slechte voeding gaat vervangen door nog steeds een niet zo goede voeding ;)

Verder is het gewoon kijken in de pricewatch wat bv dichtbij is en goedkoop (als je perse alles vanuit 1 winkel wilt bestellen).

Backslash32>
Asustek Computer's dochter Hua Ching later deze maand op de Chinese markt zullen verschijnen onder de naam Asrock
Ik neem aan dat je bekend bent met de kwaliteit van de componenten in die fabrieken... het mag dan wel niet slecht zijn, maar toch een stuk minder dan Asus... je gaat toch niet die paar 10tjes besparen en daarmee de kans vergroten dat je een instabiel systeem hebt of een mobo die snel sterft.

Controleer zelf maar eens de componenten van een Asus en een Asrock... kijk eens naar de voltageregulatoren e.d. je ziet het verschil vast wel snel ;)

[ Voor 29% gewijzigd door n00bs op 27-05-2006 13:54 ]

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

Zie mijn posting: n00bs in "hulp nodig nieuwe pc samenstellen"

Ik zie niet in waarom je een relatief slechte voeding gaat vervangen door nog steeds een niet zo goede voeding ;)
Het ging mij meer om het uiterlijk van de kast plus het feit dat het natuurlijk een interessante combi is voor 87 euro's (losse kast plus voeding is al snel 120-130 euro's). Daarbij; zijn coolermaster voedingen zo slecht dan, dacht ze toch ook wel bij de betere merken behoorden (ben zelf ook "op de markt" voor een nieuw systeem en vond dit een erg mooie combi, maar als jij zegt dat die coolermastervoeding niets voorsteld dan hoor ik dat graag :) )

Je imiteert me mateloos.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Tank80 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:02:
[...]
Het ging mij meer om het uiterlijk van de kast plus het feit dat het natuurlijk een interessante combi is voor 87 euro's (losse kast plus voeding is al snel 120-130 euro's). Daarbij; zijn coolermaster voedingen zo slecht dan, dacht ze toch ook wel bij de betere merken behoorden (ben zelf ook "op de markt" voor een nieuw systeem en vond dit een erg mooie combi, maar als jij zegt dat die coolermastervoeding niets voorsteld dan hoor ik dat graag :) )
Ik zou zelf altijd een losse voeding en kast kopen, tenzij je een budget pc bouwt.
Redenen voor een losse voeding:

- op jaarbasis ben je voordeliger uit! (ja een dure voeding betaalt zichzelf terug)
- de voeding is stiller dus nogal fijn voor de meeste mensen
- de voeding is koeler, dus minder warmte in je kast
- als de voeding dood gaat, sloopt die niet de rest van je hardware
- 3 jaar garantie

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

Het is een losse voeding alleen zit hij al in de kast ;)
Het is deze kast, los 53 euro en
deze voeding los 77 euro

maar bij salland staan dus ook samen voor 87 euro ;)
Waar het dus om gaat, zo slecht is die voeding toch niet? (is dus ook de voeding die de TS in eerste intantie koos)

[ Voor 8% gewijzigd door Tank80 op 27-05-2006 14:28 ]

Je imiteert me mateloos.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ok zelfde voeding, sorry ik zat met een andere voeding in mijn hoofd van een ander topic ;)

Anyway nee zo slecht niet, maar goed ook niet. En waarom zou je besparen op je initiele aankoop als het daarna alleen maar meer geld gaat kosten? dat snap ik niet.
Veel mensen besparen op de aankoopsprijs en vervolgens zijn ze het eerste jaar al meer kwijt aan energie/water etc dan wanneer ze in het begin een duurder product hadden gekozen. Daarnaast is het duurdere product bijna altijd stiller, stabieler, koeler etc... (geldt voor veel producten ook wasmachines etc)

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

n00bs schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:30:
ok zelfde voeding, sorry ik zat met een andere voeding in mijn hoofd van een ander topic ;)

Anyway nee zo slecht niet, maar goed ook niet. En waarom zou je besparen op je initiele aankoop als het daarna alleen maar meer geld gaat kosten? dat snap ik niet.
Veel mensen besparen op de aankoopsprijs en vervolgens zijn ze het eerste jaar al meer kwijt aan energie/water etc dan wanneer ze in het begin een duurder product hadden gekozen. Daarnaast is het duurdere product bijna altijd stiller, stabieler, koeler etc... (geldt voor veel producten ook wasmachines etc)
Ik snap wat jij zegt, maar gaat die redenatie niet meer op voor sweex oid voedingen? Die igreen is een dure voeding (kost los 77 euro) maar dan in combinatie met de kast erg interessant (TS zoekt stille kast + evt led fan, wat de 534 is/heeft) ;) Zoek maar eens wat reviews op (bv deze) en die zijn toch allemaal erg positief. Verder is hij
- stil (17dB)
- efficient (85%)
- stabiele lijnen (zie review)
- ruim voldoende power voor het systeem van de TS
Maar goed, begint zo onderhand op slowchat te lijken :) dus laat de TS maar beslissen...

die seasonic is btw zeer zeker ook een mooie voeding :)

Je imiteert me mateloos.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Lees dit trouwens eens: http://www.tomshardware.c...11/stress_test/index.html

Ook daar wordt t 1 en ander toegelicht. Deze test is veel intensiever dan jouw review...

• moviehouse
n00bs schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:02:
Voeding kan veel stiller: Seasonic S12 serie (mocht je ooit dual sli gaan draaien moet je voor de 500Watt gaan). De S12 serie is de stilste voeding met fan op dit moment. Daarnaast zeer stabiel en extreem efficient (dus scheelt weer een hoop in de energiekosten!).

De CPU koeler zou ik vervangen zie ook: http://www.tomshardware.c...md_processors/page22.html
Die zalman bovenaan is de stilste in de reeks en koelt erg goed.

De fans in de kast, kan je altijd door stille papst fans vervangen, mochten ze niet erg stil zijn. Of koop gewoon een kast zonder fans en neem niet een kast met van die doorkijkramen.

HDD: Seagate 7200.10 320GB Sata2 met 16MB cache voor nog geen 100 Euro

Die videokaart koeler vervangen door: http://www.tomshardware.c...ula_for_graphics_cooling/
Trouwens de Asus 6700 bestaat echt niet...

Waarom trouwens niet een energiezuinige dual core CPU? (of dus de Conroe over 1 maand)

Als je geen stil mobo hebt kunnen vinden, dan weet ik er wel 1 voor je: http://www.asus.de/produc...=0&model=1163&modelmenu=1 of http://www.asus.de/produc...=0&model=1160&modelmenu=1
8-phase voltage regulator... lekker stabiel board en snel. Je moet dan wel DDR2 erin trappen ipv DDR1, maar je bent dan wel meer voorbereid op komende ontwikkelingen en kan je net even iets langer doen met je set-up dan als je voor een oud type mobo kiest

Bovenbuurman: sinds wanneer is de NForce4 trager? laat eens wat benches zien, want zover ik weet is dit niet het geval. Daarnaast is de Nforce4 stabiel en een stabiel mobo mag wel wat kosten. Asrock zijn de budget boardjes van Asus met slechtere componenten/voltage regulatoren... ik zou daar dus niet op besparen :/
erg bedankt!

Ik denk dat ik toch overstap naar een seagate S12 voeding. Ik denk dat 430 watt wel genoeg is voor mijn systeem. Ik ben toch niet van plan om SLI te gaan gebruiken.

Ik ga denk ik ook voor de soprano, ik zit nu toch te twijfelen over de window. Ik vind het erg mooi staan, en ik wil er een simpel setje neon in gaan hangen :). Ik weet dus ook niet of ik de 92mm fan nodig heb. Ik heb wat onderdelen die passief worden gekoeld. Maar ik denk dat ik de 2 120mm fans vervang door papst fans. En de 92mm fan kan ik gewoon niet aansluiten als ik hem niet echt nodig heb. (weet je ook hoe ik de papst fans dan op bv. 7 volt kan laten lopen?)

Ik laat de keuze voor de processor nog even open.

De arctic silencer laat ik ook maar staan. Lijkt mij goed genoeg, aangezien het kleine verschil in prestatie en het grote verschil in prijs. ;)

En ik kan de links van de mobo's niet openen, kan je me de namen geven?

Ik ben ook nog niet uit de hdd, maar een de disktwin komt er zowieso in voor maar 11 euro :)

Mvg,

Moviehouse

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Elke fan kan je op 7V aansluiten door niet geel en zwart te gebruiken van de connector, maar geel-rood, rood-zwart=5V. Maar een stille papst fan hoor je echt niet zo snel ;)

bv 80mm: 8412 NGMLE, 19dB, 45m^3/h aan luchtverplaatsing. (ik weet zelf alleen niet of het slecht is voor een voeding om op 7V te draaien? aangezien de gele draad +12V is en de rode +5V, zwart=0V)

Zoals je zag zijn die nieuwe Asus mobo's passief gekoelt (vind het zelf erg mooie boardjes maar je zal dan dus wel voor de vernieuwde versie moeten gaan, 940pins dual core).

Als je een Window mooi vindt, moet je het gewoon doen ;) ieder zijn eigen smaak.

• moviehouse
dan neem ik denk ik de window;) Weet je ook of ik de 92mm fan nodig heb voor de airflow? Of zijn 2 papst'jes van 120mm genoeg om ook de passief gekoelde onderdelen koel te houden. Anders sluit ik 'em gewoon niet aan op het mobo.
Pagina: 1