Register/pc schoonmaker

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:57
Ik zoek een programmatje wat je register en/of het opstarten van de pc helemaal op en top schoonmaakt en nakijkt. Dit omdat ik vind dat mijn pc wel wat sneller kan opstarten. Ik heb al verscheidene progjes geprobeerd: WinASO, jv16 powertools, de tool van MS, ccleaner, easycleaner. Maar telkens na dat ik dat progje heb laten scannen, en ik kijk nog eens in het register, vind ik nog steeds keys van dingen die ik er al een jaar niet meer op heb staan. Format C: is niet echt een optie, want dit is mijn enige legale windows, en dat moet ook zo blijven.... De product key staat wel op de pc, maar ik heb geen cd van Windows*.

BootVis werkt ook niet, ligt aan de s-ata schijf oid..., in ieder geval, dat progje werkt niet

*: een vriend van mij heeft wel een XP HOME SP2 cd, werkt die ook met mijn key? is het dan legaal?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

CCleaner is een goed programma om het register uit te mesten en om temp files etc te verwijderen. Ik gebruik het programma zelf ook en het werkt bij mij zeer stabiel. Altijd de moeite waard dus. En het is freeware.

Goud is geen geld

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:57
Ik ga het eens even proberen, bedankt voor de tip!

• Tweakerhenk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 14:45
Het beste programma wat ik ken om het register schoon te maken is XP Repair Pro 2006.
Zelfs dan blijven er veel niet gebruikte sleutels staan.
Die kun je dan naar een veilige plaats exporteren als backup, om daarna handmatig te gaan opruimen.

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:41
Ik gebruik Tune Up Utilities 2006. Die heeft bij mij een pc die op de rand van de afgrond stond toch weer netjes terug kunnen brengen. Is ook een 30 dagen trial van te krijgen, dus je kunt em gerust proberen. En je kunt hem inplannen dat easy onderhoud dagelijks gedaan wordt op je pc :) De gemiddelde install sinds ik deze tool gebruik houdt het makkelijk een jaar vol, terwijl ik voorheen elke 3 maanden aant herinstalleren was. Zelfs de overstap van een NVidia naar Ati videokaart kon dit programma netjes voor me opruimen!

Maakt het register schoon, tempfiles, ongebruikte bestanden. Je kunt zelfs je inet settings tweaken en je windows settings het beste naar je wensen zetten. Voor mij voorlopig geen andere meer.

Heb ook wel belovende verhalen over Intelli Hyperspeed 2005 gehoord. Dus die zou je eventueel ook eens kunnen testen.

Let wel, dit zijn niet alleen registercleaners. Deze controleren je hele pc.

[ Voor 16% gewijzigd door F-Tim op 26-05-2006 19:54 ]

Wanna play?

Verwijderd

ik gebruik altijd CCleaner (CrapCleaner) en regscrubxp,
deze draai ik om en om paar keer achterelkaar.
Daarna ff met ntregopt eroverheen en klaar is kees

Verwijderd

Gebruik gewoon good old regclean. Het wordt dan wel niet verder ontw9ikkeld maar doet z'n werk nog steeds goed.
http://www.download.com/3000-2094-881470.html
Pagina: 1