[Indesign] 'afdruk samenvoegen' of soortgelijke optie

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben vandaag een beetje aan het stoeien geweest met Indesign.
Nu heb ik hier eigenlijk een vraagje over. Via de search en de help heb ik nog niet veel kunnen vinden.
Via Word is het mogelijk om via de optie 'afdruk samenvoegen' data vanuit Excel in een Word template te stoppen (brieven etc).
Nu is mijn vraag, is dit ook mogelijk met Indesign? En hoe moet ik dat doen.

Verwijderd

volgens mij is dit mogelijk met de xml mogelijkheden van indesign.. als je in de help zoekt naar xml krijg je waarschijniljk wel alles wat je nodig hebt :)

• bartbh
  • Niet online
Hmm, daarmee kan ik nog alleen maar losse stukken invoeren en geen geautomatiseerd proces om alle informatie in een template te persen.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zou niet weten hoe, maar het kan absoluut in Indesign. Denk dat er online wel wat over te vinden moet zijn. Indesign heeft wat dat betreft veel mogelijkheden. Gebruik ze nooit maar ken ze wel die dat wel doen :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• bartbh
  • Niet online
Enig idee op wat voor zoekwoorden ik moet zoeken? Want ik kan eigenlijk niet zo heel veel vinden.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat dacht je van een keyword als mailmerge? Wij hebben zelfs voor een dagelijks blaadje een RSS-koppeling gemaakt waarmee we met 1 druk op de knop alle ingezonden stukjes (soort shoutbox) konden importeren in Indesign. XML-koppelingen zijn erg fijn aanwezig in Indesign CS. Da's weliswaar andersom, maar je kan me niet wijsmaken dat indesign niet (goed) kan mailmergen.

Is het anders geen (snellere) optie om je indesign page naar 600 dpi te renderen en met word gewoon tekstvakken erop te plaatsen en op de oude vertrouwde manier bezig te gaan? Is misschien ietwat smerig, maar als je nou helemaal moet gaan wachten tot jij hebt uitgevogeld hoe 't nou met Indesign moet... ;)

[ Voor 43% gewijzigd door HunterPro op 28-05-2006 04:37 ]

• bartbh
  • Niet online
Aan die laatste manier manier had ik zelf ook zitten denken.
Maar ik wil graag ook nog wat leren van Indesign ;)

Maar goed, ik zal eens gaan zoeken op mailmerge etc. Alvast bedankt.
Pagina: 1