Toon posts:

Draadloos ISDN modem in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer al een paar dagen een draadloos speedtouch 716 ISDN modem tussen een speedtouch 510 adsl modem (voor analoge lijn).
Ik heb geen ISDN aansluiting en wil de speedtouch 510 als mijn modem gebruiken en de 716 alleen om 1 computer draadloos van internet te voorzien en 1 gewoon met kabel.
Ik weet niet precies hoe ik nu verder moet ik heb alles zover ik het weet al geprobeerd maar internet wil het gewoon niet doen. Ik denk dat ik iets fout instel maar ik weet niet goed wat hij blijft gebruikmaken van de internet verbinding van de 716 waar geen aansluiting zit.
wie kan mij helpen???

met vriendelijke groet,
BramSloot

Verwijderd

Je zult de 716 meet een van de ethernetpoorten en netwerkkabel aansluiten op de ene ethernetpoort van de 510. Je gebruikt de 716 dan gewoon als router.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je moet de Speedtouch 510 op een gewone LAN poort aansluiten van je Speedtouch 716 en de DHCP server in de SpeedTouch 716 uitzetten, dan zou het prima moeten werken.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:53:
Je zult de 716 meet een van de ethernetpoorten en netwerkkabel aansluiten op de ene ethernetpoort van de 510. Je gebruikt de 716 dan gewoon als router.
Hij bedoelt natuurlijk dat je em dan als switch gebruikt, niet als router dus! De speedtouch 510 is nog steeds je router.

[ Voor 55% gewijzigd door Borizz op 26-05-2006 18:54 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu zover gekregen dat ik gewoon internet heb door de 716 maar nu kan ik niet meer naar de set-up pagina van de 716 om draadloze pc's toe te voegen.Wat ik ook doe : resetten andere kabels eruit halen ik kom maar nie meer terug in het instellen scherm via IE.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de DHCP in de 716 uitzet dan kan ik niet meer naar het intellingen scherm om draadloos netwerk te configureren. hieft iemand misschien een andere oplossing????

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ja je zult eerst het IP adres van je speedtouch 716 in dezelfde range moeten zetten als die van de 510, dan kan je de 716 gewoon benaderen.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Vaak kun je ISDN modems wel instellen voor een analoge lijn.
Zoek bij de geavanceerde instellingen eens of de jouwe dat ook kan.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Borizz schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:26:
Ja je zult eerst het IP adres van je speedtouch 716 in dezelfde range moeten zetten als die van de 510, dan kan je de 716 gewoon benaderen.
Hoe doe ik dit precies??? :?
Pagina: 1