Toon posts:

Sneller internet met 2 netwerkkaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
als ik twee netwerkkaarten in mijn pc stop en twee utp draden trek naar de hub, kan ik dan sneller internetten?

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Wat heb je voor internet verbinding?

Verwijderd

NEE!

lijkt me wel tof trouwens. zo'n snelle Internet verbinding dat m'n hub de bottleneck is. 8-)

/edit typo's

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 10mbit internet... De hub is 10mbit en de buitenlijn meer dacht ik B-) iig ik had zoiets gehoort dat je 3com netwerkkaarten kon laten samenwerken

kijk, nu moet ik het met deze Transferred 1 file Totaling 4,604,473 bytes in 00:05 (749.43 k/sec) snelheden doen.. Duidelijk niet snel genoeg natuurlijk!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Tenzij je een 155mbit lijntje bebt liggen: niet erg zinnig :+

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 22:13 schreef mcloud het volgende:
NEE!

lijkt me wel tof trouwens. zo'n snelle Internet verbinding dat m'n hub de bottleneck is. 8-)

/edit typo's
Zoals hier beschreven zou dan de netwerkkaart de bottleneck zijn. Als dit de bottleneck is dan heb je echt een snelle verbinding :9~:9~:9~ 100Mbit/s :9~:9~ als je tenminste de juiste netwerkkaart hebt

Verwijderd

Topicstarter
De buitenlijk zal iets van 155mbit zijn ja

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Dan moet het IDD wel te doen zijn met 2 3com`s die kan je zo installeren dat dat werkt ja en dan zou je dus (theoreties) 2x 10Mbit kunnen binnen trekken

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
heeft geen zin want je hebt een hub, dan kan het trouwens ook niet 2 netwerk kaarten daarop aan.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

hehe, wanneer je zo'n link hebt. Doe niet moeilijk: 3Com 3C905C-TX-m 10/100Mbit FL 131,- Kost je 131 piekkies en heb je ipv 1,25mb/s max -> 12,5mb/s max.

Een 1x 100mbit netcard kost je zowat net zoveel als 2x 10Mbit :)

Just my 2 cents..

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Niet sneller inetten, want je kan toch nooit 10mbit halen. Wel kan je het zo regelen dat je dan 2x 10mbit haalt op 1 compu. Dat is dus handig als je inet en tegelijk over het netwerk aan het kopieren bent.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Turtle
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 14:09

Turtle

Er wordt gezegd een hub.....
Dus alles wat er op wordt aangesloten zal bij elkaar niet meer dan 10Mbit halen.

Om die kanalen te bundelen heb je een dure switch en NIC's nodig die load balancing ondersteunen.

bla bla

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
Hm. da's al eens eerder gevraagd. Ik heb ook al eens eerder antwoord gegeven. komtie;
Op woensdag 10 januari 2001 00:24 schreef Garp het volgende:
Zo uit mijn hoofd zijn de D5013B van HP en 3C980 serie van 3com te bundelen.....maar ben wel een beetje stoned :z nu dus of het 100 % klopt.....:?

Oei; jij bent ook een beetje stoned, of niet?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/102824/1

addition:

Hmmm....zo stoned ben ik toch niet.

3 com - http://www.3com.com/products/nics/3c980c.html

HP - http://netserver.hp.com/netserver/support/hot_news/bpn03605.asp

Alleen dit D5013B 10/1000Tx moet 10/100 zijn....ze zijn bij HP ook wel eens stoned (8>

In het staatje kun je zien welke kaart ALB (Active Load Balancing) ondersteunt op welk OS. Altijd handig om dat van tevoren te weten.

Heb je een managable switch? Cisco ofzo?
dit is de originele draad. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/102831

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
Ennuh: waar haal je die 10 Mbit lijn? Ik heb 1 Mbit; en da's net nie soepel :))

Verwijderd

bottelneck is meestal de internet verbinding zelf. Ik heb thuis een coax netwerkje liggen en daarmee kan ik via m'n @home account af en toe met 300K downloaden... (heel af en toe) Dus het ligt echt niet in je interne netwerk!

>:)

Verwijderd

Als je ms proxy2 installeert op nt4server

dan kan je een up en downstream configgen

maar de bottleneck zit em op je bandbreedte

dus vanaf 128 k lijn gaat dit lekker werken

*D
Pagina: 1