Toon posts:

Geluidsspoor uit .avi halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere HDTV films ( sommige in .avi, de rest .ts )
Deze hebben vaak meerderde geluidssporen ( engels en duits vaak )
Ik wil de duitse natuurlijk weghalen alleen weet ik niet hoe.
De avi probeer ik te importeren in Adobe Premiere Pro 1.5 alleen hij wil hem niet importeren. Geen foutmelding, maar hij doet gewoon niks.

Weet iemand een goed en handig programma hiervoor?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 13:51
Quicktime (Pro?) zou dat wel moeten kunnen met .avi's. Transport streams kan je denk ik vrij simpel demuxen, dan krijg je alle audio en video streams los. Daarna kun je die zoals je wilt weer bij elkaar zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar quicktime installeren dan:) Ik heb nu Quicktime alternative ( handig ding )
maar hoe gaat dat met dat demuxen? Welk programma is dat?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Virtualdub kan dit zowiezo voor de avi files..

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Virtual Dub begint te zeuren over allerlei codecs die er niet zijn. Had ik al eerder geprobeerd, maar toen zei hij hetzelfde. Ik heb wel avc core op de pc geinstalleerd dus hij zou m op zich wel moeten kunnen openen.
Iemand anders nog een ander programma?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:56:
Virtual Dub begint te zeuren over allerlei codecs die er niet zijn. Had ik al eerder geprobeerd, maar toen zei hij hetzelfde. Ik heb wel avc core op de pc geinstalleerd dus hij zou m op zich wel moeten kunnen openen.
Iemand anders nog een ander programma?
Je kan in virtualdub ook de audiostream uit de video rippen zonder dat je een codec nodig hebt. Je hebt dan wel een audiostram in een bepaald formaat waarvoor je toch de juiste codec nodig hebt om deze af te spelen.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je hulp, maar het zijn allemaal van die omwegen.
Is er niet een programmatje zoals DVD Shrink alleen dan voor alle videobestanden?

Verwijderd

ziet er naar uit dat het van je schotel afkomt. tenminste daar lijkt het op.
mare een easy way is er niet echt zover ik weet. anders neus even rond op www.vcdhelp.com
genoeg info te vinden en howto's.. ook over de al aangegeven programma's
Pagina: 1