[Vista/XP] Windows vista dual boot kunnen kiezen voor XP*

Pagina: 1
Acties:

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09-2025
een vraagje

ik heb 2 schijven in mijn pc alsvolligd ingedeeld:
disk 1 C en D
disk 2 E en F
allemaal nfts
nou heb ik windows xp op de C staan en heb ik vandaag vista op de D gezet.
nu kan ik aleen nogmaar booten naar vista :( dus hoe kan ik dat veranderen.

(ik heb trouwens vista beta 2)

alvast bedankt voor jullie reacties

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:25

aex351

I am the one

Je zou denken dat iemand met een technet / msdn abo daar wel verstand van zou hebben. Maar goed, kijk een naar je boot.ini bestand.

Modbreak:Laat dit soort opmerkingen maar weg..

[ Voor 18% gewijzigd door elevator op 29-05-2006 23:50 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of start met je bootdisk van XP, ga naar de recovery console en gebruik de commando's om je bootmeuk te resetten. Probeer commando's als 'fixmbr', 'fixboot'. Typ 'help' in om alle commando's te bekijken.
Is dat te moeilijk? Doe een repair install van Windows XP: Start wederom met je Windows XP Cdrom, doe alsof je een nieuwe XP installatie wilt doen, maar kies op het moment dat je het wordt aangeboden om je systeem te Repairen, vanaf dat moment gebeurd alles automatisch.
Installeer de volgende keer niet zomaar Windows beta's op je systeem zonder dat je duidelijk weet wat de consequenties hiervan kunnen zijn. Dat geld eigenlijk voor elk softwarepakketje wat je installeert.

[ Voor 12% gewijzigd door kamerplant op 26-05-2006 18:49 ]

🌞🍃

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 20:11
Mag ik vragen hoe je hem geinstalleerd hebt dan?

Want ik heb ook Windows XP op de C partitie. Vista op D gezet en ik heb gewoon netjes een bootmenu waar ik ze allebei kan kiezen.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Start>Run "Notepad C:\boot.ini" en er even een regel bijfröbelen om hem van de C te starten
Als je echt iets hebt vernökt dan kan het zijn dat het D:\boot.ini is geworden, maar het principe blijft hetzelfde.

edit: Dit regeltje dus:
code:
1
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

[ Voor 29% gewijzigd door DarthPlastic op 26-05-2006 19:29 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• harmz
ik ben er al achter wat het is het boot menu heeft een resolutie die mijn flatscreen niet aan kan dus als ik tijdens het opstarten pijltje naar beneden indouw dan gaat hij naar vista toe.

weten jullie meschien een idee om de schermresolutie te veranderen van het boot menu (de bios kan ik wel gewoon zien)

bij voorbaad dank harmz

ps ik heb geinstalleerd via windows xp met zo'n setup

[ Voor 8% gewijzigd door harmz op 29-05-2006 19:06 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik maak je topic titel even af - 'windows vista dualboot' zegt natuurlijk helemaal niets over je topic.

Mag ik je ook vragen af en toe eens wat hoofdletters te gebruiken? Zinnen lezen zoveel fijner als je dat normaal gebruikt :)

• harmz
Is goed ik let daar niet zo op maar ik zal er de volgende keer op letten.
Pagina: 1