Toon posts:

DDR2 Geheugen 43 graden oke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een temperatuur controle programmatje geinstalleerd om te temperaturen van mijn hardware te inspecteren naar het installeren van mijn nieuwe Thermaltake CPU Fan voor mijn Pentium D 820 - 2.8Ghz.. waar ik overigens erg over te spreken ben kwa temperatuur (+ - 43 C) en geluid (17db), maar nou zag ik dat mijn geheugen ook rond de 43C graden zit. Het programma geeft een threshold aan van 45C... erg tegen het randje zeg maar. Ik heb al rond gezoch op het internet wat een aannemelijke temp zou moeten zijn voor mijn geheugen (DDR2 PC4300 1024mb) maar kan niet iets vinden... ook niet een duidelijk antwoord op GOT... heeft iemand hier ervaring mee? Of maak ik me druk om niets?

alvast bedankt voor de moeite...

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
het lijkt mij stug dat je de tempratuur kan zien van je geheugen, aangezien (volgens mij) geheugen geen tempratuur sensor heeft...

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

grannymark schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:43:
het lijkt mij stug dat je de tempratuur kan zien van je geheugen, aangezien (volgens mij) geheugen geen tempratuur sensor heeft...
Ik weet niet of er geheugen bestaat met temperatuuraflezers, maar ik heb zelf een fancontroller (Aerogate II) waar temperatuurmeters (via draadjes kun je ze op een willekeurig component zetten) op zitten. Deze meters kun je dus ook op je geheugen bevestigen en kun je precies lezen wat de temps van je geheugen zijn.

ontopic:
In eerdere topics heb je kunnen lezen dat geheugen geen eigen temperatuurmeter heeft. Dus is het niet je Norhtbridge of moederbord geheugen waar je naar zit te kijken???
Om het zekere voor het onzekere te nemen, kun je bijna bij elke pc-shop geheugenkoelers kopen?
Zorg in ieder geval voor een goede air-flow in je kast en dan hoef je je geen zorgen te maken denk ik.

Hier een linkje:
http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=98888&productType=1 (Geheugenkoeler van Coolermaster bij Mycom)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 18:08 . Reden: linkje erbij ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Geheugenchips mogen veel warmer worden dan 43~45 graden, wanneer het tussen de 60 en 70 C komt mag je je airflow eens nader inspecteren. Maar afgezien daarvan mag je er gerust vanuit gaan dat het niet jouw geheugen betreft wat daar gemeten wordt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:29:
Ik heb onlangs een temperatuur controle programmatje geinstalleerd om te temperaturen van mijn hardware te inspecteren naar het installeren van mijn nieuwe Thermaltake CPU Fan voor mijn Pentium D 820 - 2.8Ghz.. waar ik overigens erg over te spreken ben kwa temperatuur (+ - 43 C) en geluid (17db), maar nou zag ik dat mijn geheugen ook rond de 43C graden zit. Het programma geeft een threshold aan van 45C... erg tegen het randje zeg maar. Ik heb al rond gezoch op het internet wat een aannemelijke temp zou moeten zijn voor mijn geheugen (DDR2 PC4300 1024mb) maar kan niet iets vinden... ook niet een duidelijk antwoord op GOT... heeft iemand hier ervaring mee? Of maak ik me druk om niets?

alvast bedankt voor de moeite...
Welk programma heb je gebruikt ?

Verwijderd

Ik zou eens proberen te voelen aan je geheugen, als het zo heet is dat je het (bijna) niet meer kunt aanraken, dan is het tijd voor een koeler 8)7 . Als je geheugen niet veel heter aanvoelt dan de omgeving, dan komt die 43oC ergens anders vandaan (bv voeding of harde schijf).

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 02:32:
Ik zou eens proberen te voelen aan je geheugen, als het zo heet is dat je het (bijna) niet meer kunt aanraken, dan is het tijd voor een koeler 8)7 . Als je geheugen niet veel heter aanvoelt dan de omgeving, dan komt die 43oC ergens anders vandaan (bv voeding of harde schijf).
In dit geval zou ik dus voelen net nadat je je pc hebt uitgezet, want aan dit soort onderdelen komen als je pc aanstaat kan nare gevolgen met zich meebrengen :).

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

grannymark schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:43:
Uhhm...geloof niet dat je helemaal op de hoogte bent ;)

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/1980/memtemp0ub.th.jpg

Tubes....It's what make music music!

Pagina: 1