Toon posts:

256MB ATI Radeon® X600 HyperMemory

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

is dit een budget videokaart of wel een echte goeie met dx9 ondersteuning en alles erop und eraan? deze videokaart zit standaard in een leuk dell systeem, maar ik twijfel aan de kaart.

ik heb er echt geen verstand van namelijk.

[edit] oh ik heb dan nog een club3d ati radeon 9700 128mb liggen. is ie beter dan die hierboven beschreven? en wat kan ik ervoor vangen nog?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 16:54 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-07 20:56
Ga eens wat reviews lezen...

Google op "X600 review"

(8>

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Het is zelf een goeie kaart, maar doordat er HyperMemory op zit (wat gewoon een sjiek woord is voor 'deze videokaart jat zijn geheugen van je ramgeheugen'), is 'ie niet zo gek snel. Je Radeon 9700 zal waarschijnlijk een stuk sneller zijn.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je een beetje nieuwe spellen wilt spelen zou ik die kaart zeker niet nemen.

Verwijderd

Topicstarter
@nipple: reviews lezen als je er geen fuck van af weet heeft weinig zin :)

deze kaart inbegrepen bij een dell systeem. voor 30 euro meer had ik de 256mb variant ipv de 128mb. als het niks is trek ik hem eruit en verpats ik hem en zet mijn radeon er weer in. in principe ben ik het game stadium wel redelijk voorbij, maar af en toe ff een half uurtje knallen doe ik nog wel soms. moet wel lukken gok ik zo.

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-07 18:25
ik heb de x600 pro zonder dat hypermemory..
en speel gewoon alle spellen redelijk dus het moet wel lukken hoor.
het is een prima kaart alleen de fan zal niet al te best zijn maar als tweaker doe je daar wat aan he :P

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Volgens mij is een Ati 9700 sneller dan een X600. Waarom mod je jouw 9700 niet naar een pro?
Zie ook dit topic: http://www.rage3d.com/boa...d=33667164&highlight=Mufu

Heb je toch weer iets meer snelheid. Of verkoop je oude 9700 op marktplaats en besteed dat geld + wat je wilt uitgeven aan een nieuwe snellere kaart.

ps: leuke dell systemen bestaan natuurlijk niet :+
(voor dat geld kan je beter een eigen systeem in elkaar zetten wat je minder geld kost en een beter systeem voor krijgt)

Kijk voor de grap eens deze review: http://www23.tomshardware...1=317&model2=311&chart=98

Pak die kaart die jij wil en vergelijk met een andere kaart. Zoals je ziet scoort die X600 echt mega slecht. Daar kan je gewoon niet mee gamen.

[ Voor 42% gewijzigd door n00bs op 28-05-2006 10:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
jawel het dell systeem wat ik heb besteld is ' los' minstens even duur en vaak duurder bij andere computerzaken. ik heb het al vergeleken. bovendien zit ik er tegenwoordig niet meer zo in(de hardware) en dan moet ik me eerste gaan verdiepen in alles. bovendien komen ze hem dan niet geassembled bij je langs brengen ;) bij deze zit ook een zeer aardige 19" flatscreen. alles samen 850 euri dus prima te doen.

ik begrijp dus dat die kaart een stuk van je ram pakt, maar dat is geen probleem aangezien ik zometeen 1,5gig ddr2 400mhz heb dus ik kan wel wat missen :)

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 08:12
Je 9700(agp) gaat zeker sneller zijn, een X600 pro is eigenlijk een 9600pro maar dan op pci-e interface! Het feit dat het een hypermemory kaart is maakt het wel een bagger kaart want dat trekt de performance serieus naar beneden ongeacht hoeveel geheugen je hebt steken.

EDIT: Je zal de 9700 niet in die dell kunnen steken.

[ Voor 11% gewijzigd door FragileM64 op 28-05-2006 12:26 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:06:
jawel het dell systeem wat ik heb besteld is ' los' minstens even duur en vaak duurder bij andere computerzaken. ik heb het al vergeleken. bovendien zit ik er tegenwoordig niet meer zo in(de hardware) en dan moet ik me eerste gaan verdiepen in alles. bovendien komen ze hem dan niet geassembled bij je langs brengen ;) bij deze zit ook een zeer aardige 19" flatscreen. alles samen 850 euri dus prima te doen.

ik begrijp dus dat die kaart een stuk van je ram pakt, maar dat is geen probleem aangezien ik zometeen 1,5gig ddr2 400mhz heb dus ik kan wel wat missen :)
Als jij zegt hoeveel geld dat Dell systeem je kost + nog een videokaart erbij en meldt wat je met dat systeem allemaal wilt doen, dan ben ik wel bereid om 15 minuten te besteden om wat hardware bij elkaar te zoeken en een fantastisch systeem samen te stellen bij een winkel die bij jouw in de buurt is (via de pricewatch) en het systeem voor jou in elkaar zet. Het enige wat je dan moet doen is het systeem afhalen.

Maar Dell... je betaalt teveel veel teveel.

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 28-05-2006 12:23 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:30:
@nipple: reviews lezen als je er geen fuck van af weet heeft weinig zin :)

deze kaart inbegrepen bij een dell systeem. voor 30 euro meer had ik de 256mb variant ipv de 128mb. als het niks is trek ik hem eruit en verpats ik hem en zet mijn radeon er weer in. in principe ben ik het game stadium wel redelijk voorbij, maar af en toe ff een half uurtje knallen doe ik nog wel soms. moet wel lukken gok ik zo.
Juist, die X600 is PCI-e en die Radeon is AGP ;)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ricardo87 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:24:
[...]

Juist, die X600 is PCI-e en die Radeon is AGP ;)
?

En dus? maakt het dan die X600 sneller? die X600 gebruikt je systeem geheugen dus je hele systeem draait er bagger door. Gewoon die Ati9700 erin knallen als je een AGP board hebt.

Maar zoals ik al zei gewoon je eisen + budget posten en binnen hoeveel KM van zijn huis die winkel moet zijn en stel ik zelf wel voor hem een systeem samen.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:58
n00bs schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:08:
[...]

?

En dus? maakt het dan die X600 sneller? die X600 gebruikt je systeem geheugen dus je hele systeem draait er bagger door. Gewoon die Ati9700 erin knallen als je een AGP board hebt.

Maar zoals ik al zei gewoon je eisen + budget posten en binnen hoeveel KM van zijn huis die winkel moet zijn en stel ik zelf wel voor hem een systeem samen.
Dus het plan van TS gaat niet werken. Hij zegt dat hij die X600 eruit trekt wanneer die niet bevalt en zijn 9700 er weer inkwakt. Echter, hoe ga jij een 9700 in een PCI-e slot drukken ;).

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ricardo87 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:18:
[...]

Dus het plan van TS gaat niet werken. Hij zegt dat hij die X600 eruit trekt wanneer die niet bevalt en zijn 9700 er weer inkwakt. Echter, hoe ga jij een 9700 in een PCI-e slot drukken ;).
heb je helemaal gelijk in
met een hamer past alles
ik zou ook zelf wat samenstellen.
desnoods wil ik je wel helpen. mail me dan maar op markspil [staartvaneenaap] gmail [puntje] com :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
ik waardeer jullie hulp mensen, maar de bestelling is reeds onderweg :)

hopelijk zit er wel een AGP slot in die mobo anders zou dat inderdaad wel brak zijn... pci zuigt voor vidkaarten. nou ga ik er niet diehard mee gamen hoor... vooral muziek applicaties en veel leechen van het usenet ;)

samenvattingsysteem:
-intel proc 820 dualcore 2,8 ghz 800mhz fbs 2,1mb cache
-1024mb dualchannel ddr2 400mhz (zelf nog 2x256 ddr2 400mhz bij uit oude pc) totaal:1536 mb ram
-basis usb kb + optical muis
-dell 19" flatscreen
-256mb ati radeon x600 hypermemory
-160gig sata 8mb burst (komt nog een 60 gig hd van ibm in te hangen)
-multimediakaartlezer (???)
-16x lual layer dvd brander +/-
-soundblaster audigy

en nog wat standaard dell crap zoals XP media center en garantie en rotzooi van symantec enzo..

850 euri dus in totaal

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Hmm, jammer ik dnek dat als je het zelf samenstelde dat je betere dingen had kunnen hebben.
Bijvoorbeeld i.p.v sata 8 mb -> sata II 8/16 mb.
Bijvoorbeeld i.p.v 400 mhz ddr2 -> 533/667 mhz ddr2

[ Voor 101% gewijzigd door lvrijn op 28-05-2006 18:48 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:06

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:29:
ik waardeer jullie hulp mensen, maar de bestelling is reeds onderweg :)

hopelijk zit er wel een AGP slot in die mobo anders zou dat inderdaad wel brak zijn... pci zuigt voor vidkaarten. nou ga ik er niet diehard mee gamen hoor... vooral muziek applicaties en veel leechen van het usenet ;)
Ik kan je nu alvast vertellen dat je geen AGP slot gaat hebben. En ik raad je aan even wat informatie te zoeken over wat PCI express nou eigenlijk is ;)
En ik zie ook staan dat je ddr2 geheugen uit je oude systeem denkt te halen, maar als dat het zelfde systeem is als waar de Radeon 9700 in zit, gaat ook dat niet werken, want dat is dan ddr1 geheugen..

Moraal van het verhaal: het is handiger om je vantevoren even goed te (laten) informeren, voor je iets koopt, omdat je anders met incompatible spullen zit (zoals nu)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

@ topicstarter> PCI-e = niet hezelfde als PCI :p en PCI-e heeft meer potentie dan AGP

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 18:14
Goed, ik heb niet alles doorgelzezen, maar de topicstart is niet wat we hier graag willen zien. Zie: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.