[CSS-FF] Span met bg-image en image niet op zelfde positie?

Pagina: 1
Acties:

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
Heren,

HTML:
1
2
3
<span style="background: url(i/flags/NL.gif)" title="Dit is de huidige taal (Nederlands)">[img]"i/flags/current.gif"[/img]</span>

<span style="background: url(i/flags/EN.gif)" title="English (Verander)"><a href="?lang=2">[img]"i/flags/pickme.gif"[/img]</a></span>

Firefox lijkt de background-image in de span een stuk lager te renderen, en IE rendert het ditmaal keurig (vreemd, normaal is dit andersom ;)).

Anyway, ik kan natuurlijk wel gaan klooien met background-position (deze -3 oid.) maargoed dit lost het probleem niet op natuurlijk! Hoe krijg ik de background-image op exact dezelfde plek als het image die erin zit?

[ Voor 19% gewijzigd door Morphine op 26-05-2006 17:58 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Geen inline level element gebruiken voor een background maar een blocklevel element - in dit geval ism float.

Intentionally left blank

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
mijn dank is groot _/-\o_

Verwijderd

crisp schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:52:
Geen inline level element gebruiken voor een background maar een blocklevel element - in dit geval ism float.
Al lijkt 'ie ook te werken met een float op de span.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:31:

Al lijkt 'ie ook te werken met een float op de span.
Dat is niet zo gek, als je naar de specificaties kijkt:
Any floated box becomes a block box that is shifted to the left or right until its outer edge touches the containing block edge or the outer edge of another float.

If I can't fix it, it ain't broken.