[XP]Unmountable_boot_device alleen op boot schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Ik krijg sinds enkele dagen de foutmelding op mijn PC: unmountable_boot_device. Ik weet ondertussen dat die er ws komt doordat mijn schijf om zeep is, zoals overal te lezen valt...

Ik heb in mijn PC 3 schijven steken. Mijn vraag is nu: kan het zijn dat deze foutmelding getriggerd wordt door een van de andere schijven? Of kan deze er alleen komen door een foutieve MBR op de boot (C: ) schijf, want dat kan ik nergens terugvinden...

Toevallig al iemand die deze foutmelding gekregen heeft door een kapot moederbord oid?

Detail: er was niets veranderd aan de PC, is gewoon gebeurd als ik hem aanzette...

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Verwijderd

gill schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:11:
Ik krijg sinds enkele dagen de foutmelding op mijn PC: unmountable_boot_device. Ik weet ondertussen dat die er ws komt doordat mijn schijf om zeep is, zoals overal te lezen valt...

Ik heb in mijn PC 3 schijven steken. Mijn vraag is nu: kan het zijn dat deze foutmelding getriggerd wordt door een van de andere schijven? Of kan deze er alleen komen door een foutieve MBR op de boot (C: ) schijf, want dat kan ik nergens terugvinden...

Toevallig al iemand die deze foutmelding gekregen heeft door een kapot moederbord oid?

Detail: er was niets veranderd aan de PC, is gewoon gebeurd als ik hem aanzette...
Volgens mijn kunnen die andere hdd`s er niks mee te maken hebben, dit is echt de schijf waarmee je opstart.

Heb je al fixmbr,fixboot,chkdisk geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 16:56 ]

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
chkdsk heb ik gerund, onder de cmd-prompt vond die een error die hij enkel kon corrigeren bij een restart. Er werd dan een check gescheduled voor de restart, en daar vond hij dan geen errors meer... Als ik dan terug onder Windows controleerde, vond hij de errors opnieuw...

fixmbr en fixboot heb ik nog niet geprobeerd.

Ander detail: op dit ogenblik geeft hij de fout niet, het is dus heel random dat het gebeurt bij het opstarten...

Visit my new Blog!
www.Snowball.be