[XP sp2] zeer veer (verschillende) BSOD's

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Op mijn Paradigit laptop (specificaties) heb ik de laatste tijd last van behoorlijk veel (verschillende) BSOD's.

Ze zijn eigenlijk uit het niets binnen komen vallen, dus niet na het installeren van drivers/progs/updates.
9 vd 10 BSOD's verschijnen bij het opstarten, vlak voordat het windowsscherm zou moeten komen.
Vaak moet ik de computer dan een stuk of 10-20! keer opnieuw opstarten (met verschillende BSOD's) voordat ik uiteindelijk de computer kan gaan gebruiken.
Maar het rare is dat zodra de computer helemaal is opgestart, ik hem wel gewoon kan gebruiken.

zwart scherm bij opstarten
Ook loopt de computer zeer regelmatig vast met een zwart scherm. Dit zwarte scherm komt nadat windows heeft gemeld dat hij de vorige keer niet goed kon opstarten en het maakt niet uit welke optie je in dat menu kiest. Bij elke optie kan dat zwarte scherm blijven hangen.
Zodra ik bij zo'n zwart scherm op een toets druk start de computer opnieuw op.

afbeelding van bios blijft hangen
soms kan de computer ook heel lang (soms oneindig) blijven hangen op het scherm/afbeelding van het bios.
Ook blijft de computer hangen op een scherm wat (volgens mij) voor het bios scherm moet komen. Het enige wat dan in beeld is een is een knipperend streepje (bekend van dos etc).

'echte' BSOD
Naast de 2 bovengenoemde problemen krijg ik ook nog (het vaakst van alles) 'echte' BSOD's. Deze verschijnen zoals ik al zei, bijna altijd bij het opstarten. Nog voordat het balkje van windows XP verschijnt. Soms verschijnt een BSOD ook als ik aan het werk ben met windows.

BSOD's
  • fouten met ACPI ondersteuning van het bios (afbeelding)
  • DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (afbeelding
  • Ntfs.sys beschadigd (afbeelding)
  • PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA + ati2cqag.dll (afbeelding)
  • PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA + ntfs.sys (afbeelding)
  • PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA zonder driver (afbeelding)
  • w32k.sys (afbeelding)
  • 0x00000024 (afbeelding)
  • IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (zonder driver)
  • isapnp.sys beschadigd (zelfde scherm als bij ntfs.sys beschadigd)
  • BAD_POOL_CALLER
  • PFN_LIST_CORRUPT
  • naiavf5x.sys - Address AE944D9B base at AE93D000
  • DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL + kmixer.sys en ALCXWDM.SYS
  • PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA + ati3duag.dll
  • sptd.sys
  • PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA + ESD7SK.SYS
geprobeerde oplossingen
  • Windows tot 3x toe opnieuw geinstalleerd -> geen resultaat
  • nieuwe harde schijf -> resultaat
  • memtest86+ -> geen fouten gevonden
  • spyware en virusscan leveren niks op
Ik heb nu echt geen idee meer en ik hoop dat er hier iemand is die er zijn heldere licht over kan laten schijnen.

toevoeging: ook de genoemde website in de BSOD over het ACPI bios vind ik raar -> http://www.hardware-update.com

[ Voor 4% gewijzigd door bartbh op 26-05-2006 15:56 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Grote kans dat je voeding het niet trekt of de lijnen instabiel zijn. Post de voltages van je voedingslijnen eens (je kan ze uitlezen met bijv. Everest Home Edition), zelf meten met een multimeter kan ook.

Je kan ook de Hangen & Opstartenproblemen troubleshooter eens doornemen.

If I can't fix it, it ain't broken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lijkt me inderdaad een voedingsprobleem of een defect mobo... Want als je je errors eens door Google haalt, kom je de meest enge "ziektes" tegen...

*edit*
Misschien verkeerde conclusie, maar volg eens de link die staat op je screenie van http://www.ourlastyear.nl/bsods/ACPI%20bios.jpg

Ik kom op een site waar ik mijn vraagtekens bij stel...

[ Voor 43% gewijzigd door MAX3400 op 26-05-2006 16:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• bartbh
  • Niet online
Het is een standaard laptop (geen uitbereidingen, extra apparatuur) en de fouten treden zowel als ik op netstroom of op accustroom werk. Everest Home Edition zal ik zo eens installeren.

@MAX3400; bij mijn 'toevoeging' had ik er ook al bij gezet dat ik die hardware-update.com maar een rare site vind.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Mogelijke oplossing voor de laatste BSOD.
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q314830

Die site hardware-update.com klopt niet meer...

Meer info: http://www.eweek.com/article2/0,3959,1205151,00.asp

[ Voor 22% gewijzigd door LuCarD op 26-05-2006 16:28 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• bartbh
  • Niet online
Alle andere laptops (exact hetzelfde) hebben geen problemen met de ACPI ondersteuning. Ook omdat die melding bij het installeren zou moeten verschijnen lijkt het mij niet echt van toepassing op mijn fouten. Dus dat mijn huidige bios wel ACPI ondersteund.
Pagina: 1