Toon posts:

geen wifi verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op de laptop van mij moeder haar draadloos internet aan het installeren. Op mijn laptop draait het wel en heb netwerk verbinding. Network stubler geeft goed signaal weer.

Echter op de laptop van mijn moeder word er niks gevonden en kan ik dus ook geen draadloos netwerk installeren. En ik zit direct naast de router / accespoint.

Ik heb de software er al opnieuw opgezet maar het mag allemaal niet baten. Heeft er iemand nog een goed idee.

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp:
Als jouw laptop dicht bij het access point zit heeft jouw laptop wel verbinding, maar als je moeder's laptop even dichtbij het access point zit is er geen verbinding?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:53:
Dus als ik het goed begrijp:
Als jouw laptop dicht bij het access point zit heeft jouw laptop wel verbinding, maar als je moeder's laptop even dichtbij het access point zit is er geen verbinding?
klopt hij kan via netstumpler geen accespoint opvangen.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-04 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Broadcast SSID misschien uitgeschakelt in het AP?
Dan kun je gewoon handmatig via de tools (of van de netwerkkaart of van Windows (indien XP)) een netwerk instellen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je geeft wel wat weinig informatie. Wat werkt er nou niet?

Staan de beveiligings-instellingen goed (WEP, WPA), krijgt je kaart een IP-adres, staat misschien MAC-adres filtering aan?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Broadcast staat uit. Er is momenteel totaal geen beveiliging ingesteld. Handmatig invoeren helpt niks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:57:
Broadcast staat uit. Er is momenteel totaal geen beveiliging ingesteld. Handmatig invoeren helpt niks.
Zet de broadcast eens aan, misschien wil het dan wel lukken. Staat trouwens op de laptop ook alles aan? Mijn vader krijgt het soms voor elkaar om de draadlozenetwerkadapter uit te schakelen op de laptop (knopje voorop de laptop, Acer Aspire)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-04 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zet die broadcast SSID dan inderdaad eens aan. Het wil wel eens gebeuren dat sommige netwerkkaarten zich dan niet goed laten configureren. Eenmaal aangemeld op het draadloze netwerk, schakel je broadcast SSID weer uit en normaal blijft ie dan gewoon de verbinding behouden.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:59:
[...]

Zet de broadcast eens aan, misschien wil het dan wel lukken. Staat trouwens op de laptop ook alles aan? Mijn vader krijgt het soms voor elkaar om de draadlozenetwerkadapter uit te schakelen op de laptop (knopje voorop de laptop, Acer Aspire)
broadcast staan aan en werkt nog steeds niet. Op de laptop staat alles aan inclusief het knopje die knippert alsof het een verkeerslichts is na 6 uur

Verwijderd

Heb je wifi wel ingeschakeld op de laptop?
(neem aan van wel... maar goed ik vraag het toch maar voor de zekerheid).

FN + nog een toets... of een schakelaartje, maar dat weet je denk ik wel te zitten. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:06:
Heb je wifi wel ingeschakeld op de laptop?
(neem aan van wel... maar goed ik vraag het toch maar voor de zekerheid).

FN + nog een toets... of een schakelaartje, maar dat weet je denk ik wel te zitten. ;)
dit is een schakelaar op de laptop en deze knipperd wat aangeeeft dat hij aan het zoeken is :S

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden. In de configuratiescherm was een gedeelte over AP compabilitietsmodus. Deze op hogere gezet ipv beste best prestaties en daar verscheen hij. Leuk zoiets als je niet weet waarvoor het dient. Maargoed deze mag dicht

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja, en volgende keer graag meer info .. nu moest met elke post zowat de info uit je getrokken worden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:53:
Ja, en volgende keer graag meer info .. nu moest met elke post zowat de info uit je getrokken worden.
nog meer info die niet relevant is vind ik niet de moeite waard om te plaatsen. Als er iets met wep key aan de hand was dan had ik dat zeker erbij geplaatst. Maargoed zal er volgende keer aan denken :P

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:38:
[...]

nog meer info die niet relevant is vind ik niet de moeite waard om te plaatsen. Als er iets met wep key aan de hand was dan had ik dat zeker erbij geplaatst. Maargoed zal er volgende keer aan denken :P
Juist wanneer jij niet post dat zoiets als WEP correct geconfigureerd is, kunnen andere lezers daarover twijfelen, dat lijkt me vrij logisch?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1