C&C van PC gebruiken onder OS X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Ik heb een vraagje en ik hoop dat ik het hier mag stellen. Ik heb hier een cd van Command&Conquer Generals liggen, en dat schijnt compatible te zijn met appels.. Maar als ik de cd erin stop gebeurd er niets..

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:50:
Ik heb een vraagje en ik hoop dat ik het hier mag stellen. Ik heb hier een cd van Command&Conquer Generals liggen, en dat schijnt compatible te zijn met appels.. Maar als ik de cd erin stop gebeurd er niets..
Ik denk dat je hiervoor beter een apart topic kunt opengooien :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
Wordt je CD wel gemount?

Verwijderd

Ja hij wordt gemount, maar er gebeurd verder niets; krijg geen opstartscherm oid. Moet ik nog wat installeren ofzo? (heb hem 2 dagen)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Open de cd eens in finder (dubbelklik dus) en zoek naar een installer :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Ik kom er dus net achter dat ik al mijn spellen 2x moet kopen?! Ik moet dus een Mac versie hebben?! Wtf..

Ik zie alleen maar een .exe file.. Damn dit is lomp..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 12:04 ]

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

sja paco...
Maar zoek even op games of c&c daar zijn al topics over hier ergens.
oa deze: Apple & Games - Hoe & Wat ?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Deze even afgesplitst

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05-2025

QyRoZ

Just Q it!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:03:
Ik kom er dus net achter dat ik al mijn spellen 2x moet kopen?! Ik moet dus een Mac versie hebben?! Wtf..

Ik zie alleen maar een .exe file.. Damn dit is lomp..
Euhm... dat is niet in je opgekomen toen je een Mac ging kopen?

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-02 19:39
Mijn Diablo II en LOD cd's zijn wel Mac/PC compatible :Y)

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Spellen van Blizzard, zoals World of Warcraft, Warcraft 3, en Starcraft zijn allebaal hybride. Ook de Myst serie van Cyan, met uitzondering van Uru.

Verder is het inderdaad erg flauw dat bijna elke publisher de spellen apart uitbrengt voor de Mac, wat betekent dat je daar een heleboel meer geld voor moet neertellen. Daar doe ik dan ook niet aan mee.

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 19:54

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

dit is ook mijn grote tegenvaller geweest (wist het wel van te voren dat wel), ik heb voor een godsvermogen aan pc spellen liggen, en nu zou ik voor mijn apple, allemaal nieuwe moeten kopen, (m.u.v warcraft III) nou ik denk het niet.

Zo stimuleren ze lekker het gebruik van illegale games, wie koopt er nou zijn spellen 2 x?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Jij.

Maar technisch gezien heb je de licentie al betaald, dus als je nu de Mac-versie download heb je al een heel ander verhaal als dat je 'm zonder het (PC)origineel download.
Of, als je een Intel-Mac hebt, dan ga je ook maar XP draaien voor de spellen.

• Peentje

Peentje

Ecteinascidin schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:13:
Jij.

Maar technisch gezien heb je de licentie al betaald, dus als je nu de Mac-versie download heb je al een heel ander verhaal als dat je 'm zonder het (PC)origineel download.
Of, als je een Intel-Mac hebt, dan ga je ook maar XP draaien voor de spellen.
Dat weet ik niet hoor, ik bedoel er is een bedrijf bezig geweest die game te porten (omdat de meeste gamefabrikanten te beroerd zijn om hybride spellen uit te geven, terwijl het wel mogellijk is!)
die moet toch ook uit de kosten komen en dat doen ze dus uit de verkoop van hun games.
En als iemand dus die game download omdat hij de pc versie al heeft, dan loopt het mac-uitgevende bedrijf (Aspyr toch?) inkomsten mis!

desalniettemin blijf ik het belachelijk vinden en koop ik geen games voor mijn mac.
Het stuit mij gewoon tegen de borst 2x te betalen voor een game!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Peentje schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:56:
[...]

Dat weet ik niet hoor, ik bedoel er is een bedrijf bezig geweest die game te porten (omdat de meeste gamefabrikanten te beroerd zijn om hybride spellen uit te geven, terwijl het wel mogellijk is!)
die moet toch ook uit de kosten komen en dat doen ze dus uit de verkoop van hun games.
En als iemand dus die game download omdat hij de pc versie al heeft, dan loopt het mac-uitgevende bedrijf (Aspyr toch?) inkomsten mis!

desalniettemin blijf ik het belachelijk vinden en koop ik geen games voor mijn mac.
Het stuit mij gewoon tegen de borst 2x te betalen voor een game!
Is dat Apples schuld? OSX is geen Windows, punt uit. iLife doet het ook niet onder Windows. Zo vreemd vind ik het niet.

Overigens zijn er van Starcraft ook PC only versies verkocht, en ik kom er net achter dat ik er dus zo een heb ;) Legale Starcraft, maar niet hybride.

[ Voor 9% gewijzigd door Whieee op 28-05-2006 22:07 ]

Launching containers into space

• Peentje

Peentje

Whieee schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:04:
[...]

Is dat Apples schuld? OSX is geen Windows, punt uit. iLife doet het ook niet onder Windows. Zo vreemd vind ik het niet.
meeste bedrijven noem ik Game fabrikanten/uitgevers zoals: Electronic arts bijvoorbeeld, niet apple.

• Sijmen
Whieee schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:04:
[...]

Overigens zijn er van Starcraft ook PC only versies verkocht, en ik kom er net achter dat ik er dus zo een heb ;) Legale Starcraft, maar niet hybride.
Ik heb volgens een doosje ook de PC-only versie dacht ik.. wat je wel even kunt proberen is vanaf de Blizzard site de OS X patch binnenhalen, Strarcraft was origineel alleen voor Classic. Misschien heb je daar alleen al genoeg aan.

Overigens is Starcraft maar een euro of 5 bij bijvoorbeeld de Dynabyte.

Verwijderd

Nou ik dacht dus gewoon dat alle spellen net zoals die van Blizzard waren; OSX en PC compatible, niet dus, jammer.

• Sijmen
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 08:28:
Nou ik dacht dus gewoon dat alle spellen net zoals die van Blizzard waren; OSX en PC compatible, niet dus, jammer.
Precies, heel vervelend.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Iets ouds als C&C kun je toch wel onder DosBox ofzo draaien?
EDIT: dom dom dom... Had over "Generals" heen gelezen :+ excuses

[ Voor 53% gewijzigd door TheBlasphemer op 29-05-2006 09:33 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Cyphax
  • Laatst online: 13:26

Cyphax

Moderator LNX
Is het enige verschil tussen de Mac en de PC versie van dit spel (en andere ook lijkt me) niet gewoon alleen de binaries?
Als dat zo is: jammer dat ze inderdaad niet de moeite nemen om voor de Mac een binary te compilen en die op de CD te zetten. Als ik kijk naar UT2004 van Epic, dan leveren ze op de CD's binaries voor Windows EN Linux mee, dat is het enige verschil gewoon, ze gebruiken dezelfde databestanden verder.

Saved by the buoyancy of citrus

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
Cyphax schreef op maandag 29 mei 2006 @ 09:37:
Is het enige verschil tussen de Mac en de PC versie van dit spel (en andere ook lijkt me) niet gewoon alleen de binaries?
Als dat zo is: jammer dat ze inderdaad niet de moeite nemen om voor de Mac een binary te compilen en die op de CD te zetten. Als ik kijk naar UT2004 van Epic, dan leveren ze op de CD's binaries voor Windows EN Linux mee, dat is het enige verschil gewoon, ze gebruiken dezelfde databestanden verder.
euh... een mac binary compile je niet zomaar. veel spellen maken gebruik van direct x en dat is er niet voor de max. er moet dus aardig wat werk verzet worden wil het op een mac werken en dat is vaak gewoon niet rendabel.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
sharkzor schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:39:
[...]

euh... een mac binary compile je niet zomaar. veel spellen maken gebruik van direct x en dat is er niet voor de max. er moet dus aardig wat werk verzet worden wil het op een mac werken en dat is vaak gewoon niet rendabel.
Euh, ja, inderdaad, DirectX is wel fors nadeel dan. Epic gebruikt OpenGL, dat is er toch wel voor de Mac? Zo ja: waarom zou het dan zo lastig zijn een Mac-binary te bakken?
(Ik heb verder niet echt ervaring met Macs maar crossplatform gaming vind ik uiterst interessant, vandaar mijn interesse)

Verwijderd

Hmm nou dan is mijn volgende vraag:
Welke games zijn allemaal net zoals die van Blizzard en geschikt voor OSX en voor de PC?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De online Java-games en die van Blizzard. De rest wordt nogmaals geport zodat je er idd dubbel voor kan betalen.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Nou weet ik van Blizzard games dat ze over het algemeen erg goed werken met Wine en volgens mij is Darwine daarmee wel interessant. Ik heb geen ervaring met Darwine, wel met Wine en dat gaat inderdaad echt wel goed. Dan zou je de Windowsgames op OSX moeten kunnen draaien. :)

Pagina: 1