[MX700] Gebruik maken van Nimh2300 batterijen

Pagina: 1
Acties:

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Ik heb al op het forum lopen rond neuzen over de AA Nimh 2300 batterijen in een Logitech MX700
of dit nu slecht is of niet het eene topic word het afgeraden het ander topic wordt er over gesproken.

De muis geeft zelf als waarschuwing dat er niet meer dan AA Nimh 1900 batterijen in mogen.
Dat lijkt duidelijke taal, echter ik heb in m`n Canon Ixus400 ook een zwaardere accu in zitten en heb hier nooit problemen met gehad.

Mijn vraag is eigenlijk wie heeft er ervaring mee die tegen het advies in toch zwaardere batterijen heeft in gedaan.
En wat kan er gebeuren als je er toch zwaardere batterijen in doet worden batterijen dan niet 100% opgeladen of kan de Cradle schade oplopen?

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
Voor zover ik weet moet een spanningsbron altijd meer A kunnen leveren dan een apparaat vraagt, dus waarom niet? het is niet zo dat als ie 2300 ter beschikking heeft, ie ook 2300 pakt...

Ik zie iig geen enkele reden waarom niet...

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Die 1900 mah staat er vast op omdat toen die muis op de markt kwam er nog geen hogere dan 1900 batterijen waren? Kan me niet voorstellen hoe dat slecht zou kunnen zijn. :)

Edit: De mx700 heeft zo'n ding waar je hem in zet na gebruik waar de batterijen opgeladen worden? Denk dat het een stuk langer duurt voordat ze volledig 'vol' zitten als je er hoge mah batterijen in gooit, maar of dat slecht is..

[ Voor 41% gewijzigd door spokje op 26-05-2006 17:51 ]