Toon posts:

Pc start regelmatig opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voorheen had ik dit probleem bij het spelen van games (wat ook nog niet verholpen is), nu gebeurt het ook regelmatig wanneer ik aan het internetten ben. Temps zijn goed. Memtest86 kan ik niet uitvoeren vanwege het feit dat hij cmos.exe niet in dos kan laden.

Specs:
SKY intel perntium 4 processor 2,66 GHz
512 MB RAM, 120 GB harddisk
Ati Radeon 9500 PRO
Merk moederbord weet ik niet, waar kan ik dat vinden.

Het opstarten gebeurt @ random, en heb de nieuwst cataclyst driver geinstalleerd, probleem blijft zich voordoen.

Wie weet wat te doen> , ik heb het idee dat ik mijn bios ofzo moet updaten, maar ik heb geen nieuwe hardware.

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

FAQ al doorlopen? Voeding? Spaningslijnen van je voeding?

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Allereerst om het automatisch opnieuw opstarten te voorkomen, en de BSOD tevoorschijn te toveren even naar Configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerd -> Opstartinstellingen -> Automatisch opnieuw opstarten uitvinken. Zodra je een BSOD krijgt de foutcode noteren, en googlen/gotten.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Heb ik ook eens gehad, bij mij was de oorzaak een rotte voeding.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vaak zijn dit soort problemen terug te leiden tot de voeding.
Maar uiteraard is het controleren van geheugen op fouten erg verstandig. Verder ben ik ook wel benieuwd wat het systeem met een Linux livecdtje doet, maar misschien gaat dat je iets te ver ?
Memtest kun je niet uitvoeren? Volgens mij doe je eerder iets verkeerd dan. Memtest laad zich vanaf een bootflop of bootcd, bij mij komt DOS er helemaal niet bij kijken.

offtopic:
Dit in de Spielerij?

[ Voor 107% gewijzigd door Ultraman op 26-05-2006 15:02 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik die bestanden, je weet wel install.bat en zo allemaal op een floppy zet , en dan op install.bat klik, werkt ie niet. Ook wanneer ik de pc opnieuw op laat starten gebeurt er niets

Verwijderd

Topicstarter
voltages zijn als volgt ( via speedfan)
VCore: 1,52V -5V: 5,15 V
+3,3 V: 3,28 V +5VSB: 5,43 V
+5V : 5,11 V VBAT: 3,06V
+12 V: 12,10 V
-12 V: -11,95 V

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bij Memtest86+ moet je die bestanden niet op floppy zetten. Dat doet install.bat juist voor je.
Even uit mijn blote hoofd... :

Uitpakken naar een mapje waar jij wilt. Goede floppy er in steken en install.bat draaien.
Krijg je een DOS scherm waarin rawrite een image naar je floppy schrijft. Hij geeft aan wanneer hij klaar is.
Als je de diskette probeert te openen kun je er niet van lezen en krijg je waarschijnlijk de vraag om hem te formatteren. Dat niet doen want dit is gewoon normaal. Dan opnieuw opstarten met de floppy er in en zorgen dat de PC ook van de floppy boot. Dan wordt Memtest86+ geladen en gaat hij testen.

Readme.TXT niet gelezen ? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 26-05-2006 15:34 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
dan geeft ie hetzelfde probleem: 16-bits MS-DOS-subsysteem
C:\Windows\system32\cmd.exe
C:\Windows\system32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS en Microsoft WIndows toepassingen

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 22:28

Fuelke

Forza Ferrari

Toch meer iets voor Overige Hardware gezien het feit dat je het niet alleen meer hebt bij het spelen van games.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1